AnonymBruker Skrevet 16. juli 2015 #1 Skrevet 16. juli 2015 Kort fortalt: Vi har to små barn. Mannen jobber for et utlandskfirma og reiser en del. Men, når han er hjemme så hjelper han til mye og gjør sitt beste til å avlaste meg. Vi bor langt unna familiene våre slik at vi har ingen som kan hjelpe oss. For to dager siden måtte jeg få ut frustrasjonen og fortalte mannen at jeg synes det var slitsomt og vanskelig å være så mye alene med våre to skjønne barn. Dette var han full klar over, men vi begge er enige at det er ingenting vi kan gjøre for å endre situasjonen. At han sier opp jobben er uaktuelt. Ikke er det mulig å endre på hans arbeidsstilling. MEN, samme kvelden ble vår minstemann syk. Som alle småbarnsforeldre vet vi hva dette innebærer. Dagen etter reiste mannen på jobb igjen. Jeg hadde håpet at han skulle ringe og si at ungen er syk og han ikke kan komme, men det gjorde han ikke. Noe jeg synes er rart. Nå sitter jeg her med minstemann som syk. Takker at eldstemann ikke har våknet pga all griningen. Hvordan hadde dere følt det? Overreagerer jeg?. Anonymous poster hash: a67fd...80c
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2015 #2 Skrevet 16. juli 2015 Ja du overreagerer. Skjønner at du føler deg litt etterlatt med ansvaret for ungene, men som du sier er det uaktuelt at han sier opp jobben og dere er jo avhengig av inntekten hans for å fø ungene. Min far var lik i min oppvekst, reiste mye med jobb og band, sjeldent der i akutte situasjoner. Knytta derfor mye nærmere bånd til mamma, men etter at pappa døde fikk jeg vite hvordan han hadde stått på for å forsørge oss. Mens mamma kjørte meg til balletskolen var det pappa sin skyld at vi i det hele tatt hadde bil og muligheten til å gå på ballettskole og det er jeg evig takknemmelig for i dag. Anonymous poster hash: 314cf...7be 6
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2015 #3 Skrevet 16. juli 2015 Hvem av dere har tatt ut flest sykt-barn-dager i år? Har du måttet være langt mer borte fra jobb pga sykt barn enn han så burde han vært hjemme nå slik at du kom deg på jobb.Anonymous poster hash: 66e31...9b5
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2015 #4 Skrevet 16. juli 2015 Jeg forstår det er frustrerende at du er alene om omsorgen når han er på jobb, men det trengs ikke to voksne å ta vare på et sykt barn. Hvem som skal være hjemme avhenge av hvem som er mest fleksibel og hva dere har avtalt. Du sier hans jobbsituasjon er låst, men samtidig irriterer du deg over hva det innebærer. Anonymous poster hash: 33abf...d8d 2
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2015 #5 Skrevet 16. juli 2015 Måtte du ta fri fra jobben, eller er du hjemmeværende? Anonymous poster hash: 7e1c0...4fe 3
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2015 #6 Skrevet 16. juli 2015 Hvis du har ferie, eller er hjemmeværende syns jeg du er urimelig ja. Anonymous poster hash: 16308...647 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2015 #7 Skrevet 16. juli 2015 Jobber du fulltid, TS? Er barna i barnehage? Det er vanskelig å vite om du overreagerer eller ikke så lenge vi ikke vet noe om din egen arbeidssituasjon. Anonymous poster hash: 6dccd...31d 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2015 #8 Skrevet 16. juli 2015 Synes også du overreagerer for den ene episoden. Problemet er vel ikke at han ikke ringte inn syk akkurat den dagen, men at han har den jobben generelt. Du vil ha han der oftere og dele mer på ansvaret. Men fullt forståelig at noen ganger kan det ansvaret du har, føles overveldende. Men ikke gi han dårlig samvittighet for det, så lenge du vet at det er vanskelig for han å bytte jobb el.Anonymous poster hash: d7f5a...264
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2015 #9 Skrevet 16. juli 2015 Det virker som om du går hjemme, stemmer det? Hvis du går hjemme, er det jo ikke riktig at far ikke går på arbeidet med mindre det er noe alvorlig galt med barnet. Jeg sier noe av det samme som de andre. Du har på den ene siden akseptert at mannen din har den jobben han har, og at dere ikke kan forandre situasjonen slik den er nå. Men du har ikke akseptert det med følelsene dine. Jeg synes du over reagerer med mindre du må ta ut flere sykedager enn ham. Jobber dere begge to skal det fordeles. Men jeg kan se at det blir vanskelig for ham hvis han står på reisefot. Kan jo tenke meg at det vil være vanskelig å avlyse hele jobbturen hvis barnet blir sykt. Anonymous poster hash: 6ff34...731
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2015 #10 Skrevet 16. juli 2015 Det er vel litt vanskelig for han å ta sykt-barn-dager hvis han jobber i utlandet. Kanskje dere kan søke om å få alle sykt-barn-dagene overført til deg pga dette? Jeg går ut i fra at du er i jobb, og at du måtte være hjemme fra jobb. Og at du synes det er urettferdig at det bare er du som må ta fri fra jobb når barna er syke? Anonymous poster hash: f220a...50a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå