AnonymBruker Skrevet 15. juli 2015 #1 Skrevet 15. juli 2015 Har lagt merke til dette på fenomenet på facebook. Heldigvis ikke så ofte, men ble nysgjerrig da jeg la merke til at en kvinne (jeg såvidt kjenner) begynte å bombe FB med innlegg angående BV, og fant noen grupper hun er aktiv i.. Der fant jeg videre lang, lang liste over "barnevernere o.l vi ikke kan anbefale". HVER ENESTE person som har jobbet i barnevernet i min kommune de 10-15 siste åra sto på den lista. Jeg forstår at det finnes noen syke tilfeller av dårlig arbeid fra BV sin side, men noen av disse kvinnfolka(og mannfolk, forsåvidt) ser ikke ut til å eie et fnugg av selvinnsikt. I mitt tilfelle er det nesten eksklusivt jenter som tidlig droppa ut av skolen, og som har drevet på med festing og/eller ruset seg selv siden ungdomsskolen. Ser de stadig vekk drita, klager på FB over NAV og dårlig råd, dater stort sett de største tullingene du finner, og klager litt mer på FB. Blir så matt og oppgitt av slike folk. Spesielt når de henger ut hver eneste person som er tilknyttet BV saker...ett søk arbeiderne, så er neste første resultat på google den listen jeg nevnte. Anonymous poster hash: eba93...616 5
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2015 #2 Skrevet 15. juli 2015 White trash. Anonymous poster hash: 3a0ef...14f 4
AmandaVI Skrevet 15. juli 2015 #3 Skrevet 15. juli 2015 Hvis barnevernet er inne i bildet er det som regel en god grunn til det. 7
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2015 #4 Skrevet 16. juli 2015 Jeg tenker mitt om sånne, for å si det sånn. Som oftest har de svært lav sosial status, og de driter seg bare ut ved å skrive hat på Facebook. Mangelen på selvinnsikt er som oftest lysende! Jeg jobber selv som lærer, og det er mye rart blant foreldrene. Det skal mye til før Barnevernet blir innblandet. Det skal ekstremt mye til før de tar barna! I alle tilfellene kan mor absolutt ikke skjønne hvorfor og det er SÅ urettferdig, men alle andre ser det... Alle andre har vanligvis vært bekymret i lang, lang tid. I løpet av mine år som lærer har jeg aldri hørt om eller opplevd barn bli tatt "ut av det blå" (som mange av disse haterne hevder) eller fra foreldre som faktisk er skikket. Sitter av og til og leser på sånne grupper av ren fascinasjon. Det er så mange dumme folk der ute at jeg blir matt, og priser meg lykkelig over at barna er i fosterhjem. Barn trenger mer enn kjærlighet, men det forstår de ikke. Anonymous poster hash: 43838...893 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2015 #5 Skrevet 16. juli 2015 Er ikke sikker på om jeg skjønner deg helt. Du ser noen jenter poste om barnevernet på facebook og er med i antibarnevernet grupper, men de gjør aldri noe galt selv? Jeg har lest meg opp på hvorfor mange er imot barnevernet og er derfor i mot barnevernet selv, det hender jeg poster saker om det fra tid til annen , og jeg er også med i slike grupper. For all del kanskje det er meg du snakker om, men jeg er helt uenig i at for å være imot barnevernet er synonymt med å være en tulling som drikker seg drita og dropper ut av skolen. Mange voksne, streite, vanlige, fornufte mennesker er klar over overgrepene barnevernet driver med. Anonymous poster hash: 6eb01...621 1
Christiania_Oslo Skrevet 16. juli 2015 #6 Skrevet 16. juli 2015 Skjønner hva du mener TS, og alle skriver på en dårlig måte med masse banneord,skrivefeil,!!!!!!,caps lock osv. White trash deluxe. 4
Gjest Walden Skrevet 16. juli 2015 #7 Skrevet 16. juli 2015 White trash. Anonymous poster hash: 3a0ef...14f Endel black trash også
ops2 Skrevet 16. juli 2015 #8 Skrevet 16. juli 2015 Det er viktig å løfte fram det positive barnevernet bidrar med også. https://gaupe2000.wordpress.com/2014/01/22/barnevernet-er-de-hvite-krigere/
frk91 Skrevet 16. juli 2015 #9 Skrevet 16. juli 2015 De er stokk dumme personer med null selvinnsikt. Hadde de vært smarte så hadde foreldre som var innblandet i barnevernet _aldri_ skrevet på sosiale medier. Det kan og vil bli brukt mot dem i videre saksgang. Det er de samme taperne som begynner å krangle med meg om det JÆVLA BARNEFJERNET når jeg forteller at jeg nettopp ble ferdigutdannet barnevernspedagog. Ja det finnes personer som er dårlige i jobben sin i barnevernet, slik det er i alle yrker. Men om noen blir tatt fra barnet sitt så er det i 99% av sakene en god grunn for det.
Gjest Evans Skrevet 16. juli 2015 #10 Skrevet 16. juli 2015 Husker jeg leste på en lignende side. Det var så åpenbart at det var en god grunn til at de mistet omsorgen, men de selv hadde null innsikt og folk "heia" de frem med sterke ord om hvor forferdelige alle i barnevernet var og at de selvsagt ikke hadde gjort noe feil, noen gang. Jeg vet ikke, men kanskje det er en slags forsvarmekanisme av noe slag?
ops2 Skrevet 17. juli 2015 #11 Skrevet 17. juli 2015 (endret) Tsk. Hvis dere løfter blikket fra Facebook og lese Psykologitidsskriftet og Advokatbladet, så ville dere snart se at det ikke bare er "white trash" som kritiserer barnevernet. http://www.psykologtidsskriftet.no/index.php?seks_id=318605&a=3 http://www.advokatbladet.no/2015/05/hva-er-det-med-noen-sakkyndige/ Hva sier det om deres egen intellektuelle kapasitet, når kilden til deres fordommer er Facebook? Ja, når noen foreldre ikke kan snakke akedemikerspråk og ikke kjenner kodene innen jus og fagmiljoet, så vil de ikke klare å formulere seg i møtet med fylkesnemda. De blir lette offer for kommunens advokat som har ubegrenset antall timer å bruke. Du har kansje hørt at foreldrene har fri rettshjelp? Men foreldrenes advokat har et fast antall, uansett hvor mange rapporter og dokumenter han/hun må sette seg inn i. Timelønnen er også forskjellig. Foreldrenes advokat får 970 kroner timen. Det er 30% lavere enn kommunens advokat. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/norske-advokater-gaar-til-aksjon/a/23477993/ Er det rettsikkerhet når det blir slik skjev fordeling av midlene? Dessuten utnevner barnevernet sakkyndige som får et honorar på 1500 kroner timen, og hvor total pris ligger på 50 000 kroner. Det stopper ikke noen sakkyndige fra å ta 150 000 kroner, slik Psykologitidsskriftet forteller i den første linken. NRK Brennpunkt har tatt opp barnevernet og barnevernets sakkyndige flere ganger: http://www.nrk.no/fordypning/_-systemet-kan-skade-barna-1.11246442 Så sitter da fortvilte foreldre igjen. De har kansje dårlige norskkunnskaper og lav utdannelse. For å bearbeide sine vonde følelser, går de til Facebook, og skader sin egen sak. Det er dypt tragisk. I mange tilfeller orker ikke foreldrene å kjempe imot i fylkesnemd og rettsak. De har fått høre feilaktige historier om at barnevernet får medhold i 98% av sakene. Bitre og ulykkelige søker de til nettsteder hvor de tror at de blir hørt. I virkeligheten setter de seg i et dårligere lys. Det behøver ikke bety at de har dårlig omsorgsevne, selv om de formulerer seg klønete i affekt. Husk at de kan ha blitt utsatt for et overgrep fra det offentlige. Endret 17. juli 2015 av ops2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå