Gå til innhold

Gresk yoghurt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva kan jeg bruke gresk yoghurt (naturell) til? Prøvde i dag en skål med litt yoghurt, banan, mandler og rosiner. Men dette falt ikke særlig i smak da yoghurten smakte litt surt. Noen tips til hva jeg evt kan tilsette i yoghurten for å få den til å smake bedre, eller noen matretter det passer til?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Veldig godt med blåbær. Eller honning og nøtter.

Anonymous poster hash: 6770d...4ea
Skrevet (endret)

Honning er nydelig i gresk yoghurt! Men den greske yoghurten man oftest får i Norge er dessverre ikke spesielt god :/

Edit: skrivefeil.

Endret av peppermyntete
Skrevet

Jeg spiser som regel gresk yoghurt og havrefras til frokost (ikke Synnøve sin, den smaker høgg). I begynnelsen synes jeg også det var for surt alene, så jeg hadde en liten skje vaniljekesam i for å gjøre det litt søtere. Men jeg ble etterhvert vant og spiser det nå uten kesam.

Gjest Nanne70
Skrevet

Bland inn litt rørte bær eller syltetøy i yoghurten for å få den søtere. Gresk yoghurt kan også utmerket godt brukes til dipper og dressinger, og er nydelig å lage raita av (indisk yoghurtdressing) hvis du lager indisk mat av og til. Jeg synes den "svenske" greske yoghurten (Lindbergs) som man får i små plastspann er best.

Skrevet

Jeg bruker Lindahls sin, synes den er veldig god. Pleier å ha hjemmelaget granola og ev. akasiehonning på om jeg vil ha det litt søtt. 

Hvis du virkelig vil ha det søtt og snadder så kan du blande inn litt saft! Da smaker det som vanlig fruktyoghurt uten klumper. Har hatt stor suksess med Fun light mango/lime og ZerOh villbringebær. :) 

Skrevet

Hasselnøttsmør smaker fantastisk godt i gresk yoghurt. Alternativt kan man også bruke finhakkede hasselnøtter, men smøret er best.

• Liker 1
Skrevet

Har i ferske bær,tørkede bær og frukter(kjøper som regel tropical mix),nøtter,syltetøy,honning osv

Også kan den brukes hvis du har spist sterk chili eller er solbrent...kan også lage frozen yoghurt(bland yoghurtrn med frosne bær i en mikser og du har en kjapp is:)

Gjest Gjest_Hello Kitte
Skrevet

Smoothie! Namnam

eller is

Bland gresk yoghurt frosne bær og kjør det i en blender. Tilsett gjerne litt søtt i form av honning eller et alternativ for sukker.

Eller om du skal lage is så blander du yoghurt, litt vann, fun light, bær og søtning i en blender, og så heller det i isformer.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøper den greske med vanilje istedet for den vanlige. Passer kjempegodt til bær, granola o.l.

Anonymous poster hash: af21f...26e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...