Gå til innhold

Tips til hvitvin og rødvin som ikke smaker særlig alkohol eller bittert/beskt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg drikker ikke alkohol og hver gang det er noe tilstelninger eller noe blir alle overrasket over at jeg ikke drikker alkohol, men det er fordi jeg ikke liker alkohol-smaken. Føler det er bortkastet å kjøpe alle mulige alkoholprodukter for å prøve alt, så liker jeg det ikke fordi det smaker sterk alkoholsmak.

Skulle ønske jeg fant noen god og søtlige viner som ikke smaker beskt alkoholsmak. Det ser så koselig ut og sosialt når folk koser seg med f.eks. Reker og hvitvin eller ost, kjeks og vin.

Det er en vin jeg har smakt litt på før som ikke var så stygg og det var en rødvin som het cantina zaccagnini. Det var noen jenter som anbefalte meg en vin en gang de sa smakte solbærsaft? Det var visst en dessertvin, noen som vet hva det heter?

Og tips til hvitvin og rødvin som er mild og

Søtlig og ikke bitter og besk med sterk alkoholsmak?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

ingen?

Anonymous poster hash: 3fd1a...c89
Skrevet

Martini Asti er en svært lettdrikkelig musserende hvitvin. Du kan også kjøpe deg hvitvin som scorer høyt på søthet. F.eks er det enkelte dagligvarebutikker som selger hvitvin med redusert alkoholnivå. Er vel 4,6 % i en flaske. Den er svært søt, og har (naturlig nok) lite alkoholsmak.

AnonymBruker
Skrevet

Er en vin som heter Cassandra som smaker solbærsaft. Den drakk jeg meg dritings på som 16 åring. :P 

Anonymous poster hash: 9db00...60d
Gjest Dårris
Skrevet

Liker du ikke alkoholsmaken, drikk brus, saft, vann eller noe annet du liker, det er mitt råd. Du skriver at det ser så koselig og sosialt ut med reker og hvitvin og ost, kjeks og vin. Hvorfor er vin mer sosialt enn brus? Du kan vel være like sosial om du drikker noe du liker til rekene, osten og kjeksen? Syns ikke du skal tvinge i deg alkohol fordi du tror det er så sosialt. Mulig alkoholfri vin kan være noe? Aldri smakt det selv, men du kan jo prøve?

AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo drikke cider? Bulmers, f eks? Det er godt til reker.

Anonymous poster hash: 99362...615
Skrevet

Helt enig med Ræff, det er bare tøys at man må drikke alkohol for å passe inn eller være sosial.

Men om du absolutt skal drikke alkohol, så er hvite dessertviner ofte veldig søte og lettdrikkelige. Spør deg frem på polet. Og for de aller fleste er alkohol noe man må venne seg til, kanskje spesielt når det gjelder vin, så du bør nok gi det en sjanse eller ti. Ellers kan du jo prøve eple- eller pærecider.

Skrevet

Som sagt før her, spør deg fram på polet, de har peiling.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg drikker ikke alkohol og hver gang det er noe tilstelninger eller noe blir alle overrasket over at jeg ikke drikker alkohol, men det er fordi jeg ikke liker alkohol-smaken. Føler det er bortkastet å kjøpe alle mulige alkoholprodukter for å prøve alt, så liker jeg det ikke fordi det smaker sterk alkoholsmak.

Skulle ønske jeg fant noen god og søtlige viner som ikke smaker beskt alkoholsmak. Det ser så koselig ut og sosialt når folk koser seg med f.eks. Reker og hvitvin eller ost, kjeks og vin.

Det er en vin jeg har smakt litt på før som ikke var så stygg og det var en rødvin som het cantina zaccagnini. Det var noen jenter som anbefalte meg en vin en gang de sa smakte solbærsaft? Det var visst en dessertvin, noen som vet hva det heter?

Og tips til hvitvin og rødvin som er mild og

Søtlig og ikke bitter og besk med sterk alkoholsmak?

Foreslår du heller investerer i f. eks. en bedre eplemost eller annen "eksklusiv" drikke uten alkohol. Hvorfor bruke masse penger på noe du ikke liker?

Anonymous poster hash: afb10...d51

Skrevet

De fleste viner med muscato-druen.

Skrevet

Drikk mozell fra vinglass :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...