Gå til innhold

Babysyk-hjelp!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Overskriften sier vel sitt, den berømte klokka tikker, eggstokkene skriker og babysyken har slått meg i bakken. Det må slutte, hvordan blir man kvitt det, må jeg ta jobb i barnehage for å få en overdose? Litt sånn som når man ble fersket i å røyke, så måtte man røyke hele pakka, og etter det ville man aldri ha røyk igjen.

Har selvinnsikt, vet at jeg ville blitt en dårlig mor, eller muligens en periodevis bra en, sånn når jeg fikk besøke ungen i fosterhjemmet sitt, for det er der barnet ville endt opp. Og når jeg allerede vet det på forhånd så ville det vært grusomt egoistisk av meg å sette et lite barn til verden.

Så råd trengs, hvordan få dette til å slutte!? Må jeg bare vente til overgangsalderen tar meg om ca 25 år?

Anonymous poster hash: 746a0...a46
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor må dine barn havne i fosterhjem?

Skrevet

Hvorfor tror du at du blir en dårlig mor?

AnonymBruker
Skrevet

Rimelig hemmende psykiske problemer, ufør, u-utdannet. Jeg har ingenting å tilby et barn, og de må ha mere enn bare kjærlighet og måltider. Struktur, stabilitet, et sosialt liv, osv. Ikke en mamma som må bruke all overskuddsenergi på å komme seg i terapi og stå opp om morgenen. Sånn er bare realiteten noen ganger. Er nok av mennesker som ikke skulle hatt barn, og jeg er en av dem, heldigvis vet jeg det på forhånd.

Virker ikke som en særlig god idè å få et barn bare for å sjekke om jeg klarer det allikevel.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Rimelig hemmende psykiske problemer, ufør, u-utdannet. Jeg har ingenting å tilby et barn, og de må ha mere enn bare kjærlighet og måltider. Struktur, stabilitet, et sosialt liv, osv. Ikke en mamma som må bruke all overskuddsenergi på å komme seg i terapi og stå opp om morgenen. Sånn er bare realiteten noen ganger. Er nok av mennesker som ikke skulle hatt barn, og jeg er en av dem, heldigvis vet jeg det på forhånd.Virker ikke som en særlig god idè å få et barn bare for å sjekke om jeg klarer det allikevel. Anonymous poster hash: 746a0...a46

Nå ble jeg usikker på om du egentlig skriver om deg selv, eller om du ønsker å "ta" noen...

Anonymous poster hash: f75cf...1ca

AnonymBruker
Skrevet

Nå ble jeg usikker på om du egentlig skriver om deg selv, eller om du ønsker å "ta" noen...

Anonymous poster hash: f75cf...1ca

ta noen?

neida, skal jeg bruke tiden min på å "ta" noen så hadde jeg ikke startet med damer som har lyst på barn. Da hadde jeg nok heller prøvd å ta noen som fortjener det :ler:

AnonymBruker
Skrevet

Nei, TS du skal ikke ha barn nå.

Det er forferdelig for et barn å vokse opp med en psykisk syk mor som det ikke kan regne med eller stole på.

Anonymous poster hash: 94c5e...e15
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, TS du skal ikke ha barn nå.

Det er forferdelig for et barn å vokse opp med en psykisk syk mor som det ikke kan regne med eller stole på.

Anonymous poster hash: 94c5e...e15

Jepp, det er det er jo jeg sier. Derfor jeg trenger noen tips til hvordan jeg kan slutte å gå rundt og tenke på det hele tiden. Jeg har lyst til å holde hver eneste baby jeg ser :fnise: Har aldri vært noe særlig keen på babyer og barn, men så kicket det inn og livmora skriker  :rope: 

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje jeg skal finne noen med en nyfødt å overnatte hos en helg, be om å få en babycall på rommet :ler:

Skrevet

Last ned alt som finnes av Supernanny-TV-serien

AnonymBruker
Skrevet

Last ned alt som finnes av Supernanny-TV-serien

Oi super idè! Har de ikke et sånt fødeprogram også, hva het det igjen?

Skrevet (endret)

Jordmødrene er vel et norsk ett. Og så et engelsk som heter One born every minute.

Men det er ikke nødvendigvis til hjelp å se på disse, for det er veldig nusselige bebiser der. Sukk.

Endret av FrkRose
AnonymBruker
Skrevet

One born every minut ;)

Anonymous poster hash: e3757...100
AnonymBruker
Skrevet

Ta deg jobb i en dagligvarebutikk sånn at du får se alle de festlige raserianfallene foran godtehylla? Funka som prøver for meg en stund ihvertfall :lol:

Anonymous poster hash: e1656...40c

• Liker 1
Skrevet

Jeg skulle gjerne tilbudt deg overnatting hos oss en uke. Med en på snart to, som fremdeles våkner 1-3 ganger hver natt, og alltid, uansett starter dagen i 4-5-tiden (tenk på et tidspunkt mellom 4 og 5.30, og du har gode odds for å treffe ...), samt kun sover kort på dagtid (ei heller uten kamp), kan det hende du ville blitt kurert ;)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skulle gjerne tilbudt deg overnatting hos oss en uke. Med en på snart to, som fremdeles våkner 1-3 ganger hver natt, og alltid, uansett starter dagen i 4-5-tiden (tenk på et tidspunkt mellom 4 og 5.30, og du har gode odds for å treffe ...), samt kun sover kort på dagtid (ei heller uten kamp), kan det hende du ville blitt kurert ;)

Kanskje du har noen i gata du bor som har en nyfødt, og så noen bortenfor deg som har en tenåring. Så kan jeg bo en uke hos hver. Da skal du se jeg blir kurert :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Les boken "Mammasjokket"av Helena Brodtkorb. Hun hadde kolikkbaby. Å få baby er en kjempejobb, og det mest slitsomme jeg har gjort, til tross for gode forutsetninger. Jeg synes det er beundringsverdig at du innser at det ikke er riktig for deg å få barn. Dette er det ikke alle som gjør, desverre. kanskje du kunne skaffet deg et lettstelt kjæledyr?

Skrevet

Må bare si all ære til deg som faktisk tar problemene dine seriøst og ikke bare hopper på babysyken uten å tenke på fremtiden. Bare det alene viser at du er sterkere enn du tror.

AnonymBruker
Skrevet

Les boken "Mammasjokket"av Helena Brodtkorb. Hun hadde kolikkbaby. Å få baby er en kjempejobb, og det mest slitsomme jeg har gjort, til tross for gode forutsetninger. Jeg synes det er beundringsverdig at du innser at det ikke er riktig for deg å få barn. Dette er det ikke alle som gjør, desverre. kanskje du kunne skaffet deg et lettstelt kjæledyr?

Kjekt å ha selvinnsikten intakt. Tror hvis jeg fikk et barn så ville smerten ved å måtte overlevere det til barnevernet være større enn barneønsket nå. Selv om jeg fikk lov til å besøke og se og være sammen med barnet. Og har fortsatt mange år på meg til å forhåpentligvis jobbe meg ut av grøfta og få er fint og stabilt liv. Vi får se hva som skjer om noen år :Nikke: 

Har en katt, tror han er superfornøyd med at jeg ikke har barn, for han får konstant kos og godsnakk :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Kanskje du har noen i gata du bor som har en nyfødt, og så noen bortenfor deg som har en tenåring. Så kan jeg bo en uke hos hver. Da skal du se jeg blir kurert :fnise:

Vet du, det har jeg faktisk! Haha!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...