Liz00 Skrevet 15. juli 2015 #1 Skrevet 15. juli 2015 Har akkurat fullført 13 år med skole og har de siste ukene bare stresset mer og mer med hva jeg skal gjøre med livet mitt nå. Har fylt ut alle de ti søkemulighetene for høyere studie, men tanken på universitetet gleder meg ikke akkurat.. Har ingen plass å bo fra september, og det eneste som holder meg igjen i hjembyen er egentlig en kjæreste som bare virker mindre og mindre interessert i å finne et sted vi kan bo sammen. Derfor bestemte jeg meg I DAG for å flytte vekk. Ta med meg kofferten til en helt ny by i Norge, finne meg en plass å bo, en jobb og rett og slett oppleve noe nytt. Vekk fra kalde Nord-Norge et år, nå når jeg faktisk har muligheten. Det store spørsmålet er da hvor jeg skal flytte.Har tenkt på Trondheim, Stavanger, Bergen og Kristiansand. Har aldri satt min fot i noen av byene, så om noen har vært i samme situasjon som meg, eller bare har noen innspill så tar jeg gjerne i mot alles tips!! En by det er lett å få nye venner i, med jobbmuligheter og hvor det er mulig å finne en plass å bo. Hjelp meg
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2015 #2 Skrevet 16. juli 2015 Jeg flytter selv til Kristiansand nå, bodde der tre år da jeg gikk på VGS, flyttet hjem et år og nå vil jeg tilbake og gå på UiA. Jeg føler meg hvertfall utrolig hjemme der, og har ikke hatt noe problem med å få venner Vil gjerne anbefale byen, jeg syns den er flott! Har ikke jobb her enda selv, men skal på to intervjuer smart. Hvertfall ikke vanskelig å bli innkalt til intervju Håper du finner ut av det!Anonymous poster hash: 963c3...7b9
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2015 #3 Skrevet 16. juli 2015 Jeg er veldig glad i Trondheim! Jeg er usikker på hvordan det er å få venner utenom studentmiljøet, men om du kommer deg inn på resteplass når opptaket er igang er du garantert venner som student. Anonymous poster hash: 2b67f...3f5 4
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2015 #4 Skrevet 16. juli 2015 Hvor gammel er du? Kom til Stavanger:DAnonymous poster hash: 6b7ce...e67
Liz00 Skrevet 16. juli 2015 Forfatter #5 Skrevet 16. juli 2015 Har sittet i hele dag å leita på finn etter jobber, leiligheter og diverse. Er så mye å ta i vurdering, og er garantert noe bra med alle byene jeg har sett på. Jeg er 18 år, har vurdert Stavanger også
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2015 #6 Skrevet 16. juli 2015 Hvorfor ikke Oslo? Anonymous poster hash: cd7fe...8f0 1
Liz00 Skrevet 16. juli 2015 Forfatter #7 Skrevet 16. juli 2015 Hvorfor ikke Oslo?Anonymous poster hash: cd7fe...8f0 Har fått for meg at det er vanskelig å bli kjent med folk, synes også at Oslo blir litt for stort. Kunne kanskje tenkt meg å bo i småbyer rundt Oslo da. Lillestrøm, Drammen eller Fredrikstad f.eks
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2015 #8 Skrevet 16. juli 2015 Tønsberg! Anonymous poster hash: 4e418...5d7
enirt Skrevet 16. juli 2015 #9 Skrevet 16. juli 2015 Anbefaler hønefoss! Er litt under en time å kjøre til oslo, akuratt passe stort og det er lett å få venner! Jeg og kjæresten min har fått skoleplass og lelighet her så vi har flyttet inn nå. Begge skal gå siste året på vgs, og jeg har allerede fått meg både venner, og jobb! Anbefaler deg å ta deg en tur til norsia om du vil ut på byen, der er alle de lokale som bor i hønefoss og da får du garantert venner:)
estrella Skrevet 16. juli 2015 #10 Skrevet 16. juli 2015 Det kan være veldig vanskelig å få jobb i Trondheim (min erfaring iallefall), men det er jo sikkert avhengig av hvor kravstor du er og om du skal ha deltid eller fulltid. Men Trondheim er en utrolig flott by! Bodd her i 5-6 år nå (oppvokst i Stavanger). 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2015 #11 Skrevet 18. juli 2015 Kom til Bergen! Vi har fine fjell, masse Hansa og er glade i innflyttere. Anonymous poster hash: 67519...4cb 2
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2015 #12 Skrevet 18. juli 2015 Tønsberg! Anonymous poster hash: 30989...793
Vorin Skrevet 22. juli 2015 #13 Skrevet 22. juli 2015 Kom til Bergen! Vi har fine fjell, masse Hansa og er glade i innflyttere.Anonymous poster hash: 67519...4cb Og mye regn. 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2015 #14 Skrevet 22. juli 2015 Og mye regn. Jaaaaa, Hansa er jo brygget i regnet, så det må til :D Anonymous poster hash: 67519...4cb
peppermyntete Skrevet 23. juli 2015 #15 Skrevet 23. juli 2015 Anbefaler Trondheim! Er student der på femte året nå, helt super by! Det kryr jo av unge der, siden det er såpass mange studenter. Venner kan man få gjennom frivillig arbeid eller sport hvis man ikke er student selv.
Liz00 Skrevet 26. juli 2015 Forfatter #16 Skrevet 26. juli 2015 Da har jeg funnet meg leilighet i STAVANGER, skulle egentlig bare skrive en mail til en som la ut en leilighet, og plutselig fikk jeg den! Alt som mangler nå er jobb, også tenker jeg kanskje å prøve å komme meg inn på et årsstudium der nede for å få litt stipend og for å å bli kjent med folk der nede:) Noen som vet om det er gode sjanser for å komme seg inn på noe etter skolestart? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå