AnonymBruker Skrevet 15. juli 2015 #1 Skrevet 15. juli 2015 Vi skal ha bryllupsfesten på et sted der vi selv må kjøpe inn all alkohol. Vi skal ha 70-80 gjester og lurer veldig på hvor mye alkohol vi burde beregne til baren? Hvor mye vin, øl og ulike brennevin? Noen som har erfaring som kan gi meg en pekepinn? Anonymous poster hash: 027aa...a61
Rosa Sitron Skrevet 16. juli 2015 #2 Skrevet 16. juli 2015 Denne er fin. Den er beregnet på 6 timer fest med litt tørste gjester. Middag og velkomst alkohol er itillegg. 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2015 #3 Skrevet 16. juli 2015 Takk for svar! Hvor er denne listen hentet fra? Syns det hørtes mye ut! Flere som har egne erfaringer over hvor mye som gikk av alkohol? Vi er generelt uenige om folk vil drikke vin eller ikke, og hvor mye øl som vil gå.. Anonymous poster hash: 027aa...a61
Rosa Sitron Skrevet 16. juli 2015 #4 Skrevet 16. juli 2015 Vi syntes det ser lite ut. Husker ikke hvor jeg fant den første gang, men den er referert til hos mange bryllupssider. Når gifter dere dere? Årstid har litt å si på hva folk drikker. Generelt kan du tenke at hver gjest drikker 1,2-1,5 enhet i timen. Menn drikker ofte mer øl enn damer, men det er ikke en absolutt regel.
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2015 #5 Skrevet 16. juli 2015 Takk for svar! Hvor er denne listen hentet fra? Syns det hørtes mye ut! Flere som har egne erfaringer over hvor mye som gikk av alkohol? Vi er generelt uenige om folk vil drikke vin eller ikke, og hvor mye øl som vil gå.. Anonymous poster hash: 027aa...a61 Gikk utifra 100 nå. Per person: 2,9 enheter vin 0,96 enheter øl 0,75 enheter Bailey's 0,94 enheter rom 1,31 enheter vodka 0,38 enheter whiskey 0,75 enheter konjakk Totalt 8 enheter hver. Ikke så helt usannsynlig det. Kjipt å gå tom, så det kan være greit å kjøpe inn ekstra også. Synes det hørtes ut som litt lite øl og litt mye vin på denne lista. Og så ville jeg hatt mer hvitvin enn rødvin hvis bryllupet er på sommeren. Du må jo også se dine venner og familie an. Hvis de er stordrikkere bør du kanskje kjøpe inn til flere, og hvis de drikker lite så kan du gå litt ned på innkjøpet. Husk også at du har retur på vinmonopolet på vin og øl, ikke på sprit. Men handler du i nettbutikken har du 2 ukers retur på uåpnede varer. Anonymous poster hash: 48d97...a4d
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2015 #6 Skrevet 16. juli 2015 Gikk utifra 100 nå. Per person: 2,9 enheter vin 0,96 enheter øl 0,75 enheter Bailey's 0,94 enheter rom 1,31 enheter vodka 0,38 enheter whiskey 0,75 enheter konjakk Totalt 8 enheter hver. Ikke så helt usannsynlig det. Kjipt å gå tom, så det kan være greit å kjøpe inn ekstra også. Synes det hørtes ut som litt lite øl og litt mye vin på denne lista. Og så ville jeg hatt mer hvitvin enn rødvin hvis bryllupet er på sommeren. Du må jo også se dine venner og familie an. Hvis de er stordrikkere bør du kanskje kjøpe inn til flere, og hvis de drikker lite så kan du gå litt ned på innkjøpet. Husk også at du har retur på vinmonopolet på vin og øl, ikke på sprit. Men handler du i nettbutikken har du 2 ukers retur på uåpnede varer. Anonymous poster hash: 48d97...a4d Kan vel fortsatt ikke levere tilbake sprit? Eller er den ekstra forseglet ved nett handel? Anonymous poster hash: 6f664...b53
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2015 #7 Skrevet 16. juli 2015 Kan vel fortsatt ikke levere tilbake sprit? Eller er den ekstra forseglet ved nett handel? Anonymous poster hash: 6f664...b53 Ikke ekstra forseglet. Men har fått byttet sprit etter et arrangement fordi jeg kjøpte på netthandel og leverte tilbake innen 2 uker. Anonymous poster hash: 48d97...a4d
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2015 #8 Skrevet 16. juli 2015 Ikke ekstra forseglet. Men har fått byttet sprit etter et arrangement fordi jeg kjøpte på netthandel og leverte tilbake innen 2 uker. Anonymous poster hash: 48d97...a4d Så rart, da har de brutt sine egne rettningslinjer Anonymous poster hash: 6f664...b53
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2015 #9 Skrevet 16. juli 2015 Så rart, da har de brutt sine egne rettningslinjer Anonymous poster hash: 6f664...b53 Det er enten det eller bryte norsk lov. Angrerett gjelder for alle varer kjøpt gjennom netthandel. Anonymous poster hash: 48d97...a4d
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2015 #10 Skrevet 16. juli 2015 Det er enten det eller bryte norsk lov. Angrerett gjelder for alle varer kjøpt gjennom netthandel. Anonymous poster hash: 48d97...a4d Derfor burde den være ekstra forseglet. Anonymous poster hash: 6f664...b53
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2015 #11 Skrevet 16. juli 2015 Kan jeg kuppe tråden litt?... :-) Vi skal ha bryllup på sommeren. 120 gjester pluss/minus, der ca 30 er barn under 18 år. Ganske mange har babyer rundt 6 mnd på den riden, men vet ikke om jeg skal regne med de som alkohol-drikkere? I allefall, hva synes dere om denne lista: - 24 flasker vin - 13 dunker vin - rundt 100 bokser øl (0,33) - rundt 50-60 flasker mineralvann (0,5) - 2-3 flasker konjak - 2-3 flasker dooleys/baylies - evt noe vodka Må bare si at jeg er helt grønn på dette...Anonymous poster hash: c166a...aa2
Nephthys Skrevet 16. juli 2015 #12 Skrevet 16. juli 2015 Vi syntes det ser lite ut. Husker ikke hvor jeg fant den første gang, men den er referert til hos mange bryllupssider. Når gifter dere dere? Årstid har litt å si på hva folk drikker. Generelt kan du tenke at hver gjest drikker 1,2-1,5 enhet i timen. Menn drikker ofte mer øl enn damer, men det er ikke en absolutt regel. Vi gifter oss på sommeren, og har en del "unge" gjester som nok nyter greit med alkohol... Ønsker ikke å gå tomme, men heller ikke kjøpe inn for mye da vi kjøper i utlandet og ikke kan returnere noe. Blir tre glass med vin ved bordet til maten, og blir jo sittende der en stund sikkert.. Regner ikke med å åpne baren før rundt 19-20,og avslutter festen rundt 01. Blir jo ikke mange timene med bar da liksom, og blir jo avec med konjakk/baileys inni der også.. Som sagt sliter vi mest med hvor mye vin (utover middagen) vi skal beregne! De fleste av våre gjester drikker nok alkohol denne dagen, så ikke så mange å se bort ifra. -TS
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2015 #13 Skrevet 16. juli 2015 Kan jeg kuppe tråden litt?... :-) Vi skal ha bryllup på sommeren. 120 gjester pluss/minus, der ca 30 er barn under 18 år. Ganske mange har babyer rundt 6 mnd på den riden, men vet ikke om jeg skal regne med de som alkohol-drikkere? I allefall, hva synes dere om denne lista: - 24 flasker vin - 13 dunker vin - rundt 100 bokser øl (0,33) - rundt 50-60 flasker mineralvann (0,5) - 2-3 flasker konjak - 2-3 flasker dooleys/baylies - evt noe vodka Må bare si at jeg er helt grønn på dette...Anonymous poster hash: c166a...aa2 Beregner dere da vinflaskene til middagen? -TS Anonymous poster hash: 027aa...a61
Rosa Sitron Skrevet 17. juli 2015 #14 Skrevet 17. juli 2015 Vi gifter oss på sommeren, og har en del "unge" gjester som nok nyter greit med alkohol... Ønsker ikke å gå tomme, men heller ikke kjøpe inn for mye da vi kjøper i utlandet og ikke kan returnere noe. Blir tre glass med vin ved bordet til maten, og blir jo sittende der en stund sikkert.. Regner ikke med å åpne baren før rundt 19-20,og avslutter festen rundt 01. Blir jo ikke mange timene med bar da liksom, og blir jo avec med konjakk/baileys inni der også.. Som sagt sliter vi mest med hvor mye vin (utover middagen) vi skal beregne! De fleste av våre gjester drikker nok alkohol denne dagen, så ikke så mange å se bort ifra. -TS Vi skal kjøpe mer enn det som står i listen og har fest fra 21-01. Vi kjøper også i utlandet, men om vi har noe igjen får vi barre dele det ur blant familie og venner.
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2015 #15 Skrevet 17. juli 2015 Vi skal kjøpe mer enn det som står i listen og har fest fra 21-01. Vi kjøper også i utlandet, men om vi har noe igjen får vi barre dele det ur blant familie og venner. Tror nok vi ender opp med en del mindre enn dette. Vi går nok for at om det blir tomt i baren, blir det tomt! Vi skal nok ha greit med alkohol, men er ikke interessert i en fyllefest heller. Som tidligere skrevet er det vinen som er det største problemet. Jeg mener at mange vil ta seg ett-to glass vin fra baren selv om de allerede har drukket vin, mens samboer mener at under 1/3 vil drikke vin i det hele tatt. Ingen som har noe konkret å komme med`? Hva som faktisk ble drukket, og ikke bare hva man burde beregne? Anonymous poster hash: 027aa...a61
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2015 #16 Skrevet 17. juli 2015 Beregner dere da vinflaskene til middagen? -TSAnonymous poster hash: 027aa...a61 Jeg tror nok vi bruker dunkene til middagen. Har tenkt å kjøpe vinkaraffler Men som sagt, kuppet tråden din litt for å finne ut om dette er nok.... Aner ikke :-pAnonymous poster hash: c166a...aa2
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2015 #17 Skrevet 17. juli 2015 Jeg tror nok vi bruker dunkene til middagen. Har tenkt å kjøpe vinkaraffler Men som sagt, kuppet tråden din litt for å finne ut om dette er nok.... Aner ikke :-pAnonymous poster hash: c166a...aa2 Eller, når jeg tenker meg om er jo det hipp som happ.... Aner ikke.Anonymous poster hash: c166a...aa2
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2015 #18 Skrevet 17. juli 2015 Tror nok vi ender opp med en del mindre enn dette. Vi går nok for at om det blir tomt i baren, blir det tomt! Vi skal nok ha greit med alkohol, men er ikke interessert i en fyllefest heller. Som tidligere skrevet er det vinen som er det største problemet. Jeg mener at mange vil ta seg ett-to glass vin fra baren selv om de allerede har drukket vin, mens samboer mener at under 1/3 vil drikke vin i det hele tatt. Ingen som har noe konkret å komme med`? Hva som faktisk ble drukket, og ikke bare hva man burde beregne? Anonymous poster hash: 027aa...a61 Jeg fikk denne av noen som hadde rundt 80 gjester. Det er hva som gikk på deres bryllup: 6 flasker konjakk, 4,2liter 2 flasker baileys, 2 liter 3,5 bokser vodka, 10,5 liter 7 flasker gin, 4,9liter 1 flaske 0,7l Bacardi + 2 liters flasker, 2,7 liter 2 flasker akevitt, 1,4liter Til middagen gikk d 19 flasker hvitvin, 13,3 liter 45 flasker rødvin, 31,3 liter 32 flasker øl, 10,6 liter Øl på festen 72 bokser a 0,33l, dvs 23,8 liter Også oss 50 liter rødvin 20 liter hvitvin Anonymous poster hash: 6f664...b53
Rosa Sitron Skrevet 17. juli 2015 #19 Skrevet 17. juli 2015 Eller, når jeg tenker meg om er jo det hipp som happ.... Aner ikke.Anonymous poster hash: c166a...aa2 Vi skal ha dunker i karafler til middag.
Luckiness Skrevet 17. juli 2015 #20 Skrevet 17. juli 2015 Tror nok vi ender opp med en del mindre enn dette. Vi går nok for at om det blir tomt i baren, blir det tomt! Vi skal nok ha greit med alkohol, men er ikke interessert i en fyllefest heller. Som tidligere skrevet er det vinen som er det største problemet. Jeg mener at mange vil ta seg ett-to glass vin fra baren selv om de allerede har drukket vin, mens samboer mener at under 1/3 vil drikke vin i det hele tatt. Ingen som har noe konkret å komme med`? Hva som faktisk ble drukket, og ikke bare hva man burde beregne? Anonymous poster hash: 027aa...a61 Her tror jeg det kommer an på aldereren på gjestene. Har større tro på at middelaldrende og eldre heller tar seg 1-2 glass vin etter middagen enn drinker (som gjerne yngre velger). Men det er jo selvsagt forskjell på folk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå