Gå til innhold

Hvor kan man gå på toalettet i Oslo sentrum?!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal på ferie til Oslo. Siden vi kommer med bil, er det mest praktisk å bo på et hotell litt utenfor byen. Ulempen med å ikke ha hotellrom i sentrum, er jo at man da må finne toalett i byen de dagene man skal være i sentrum over flere timer. Jeg blir utrolig fort tissatrengt :fnise: Hvor er det greit å gå på toalett i sentrum? Tar gjerne i mot tips :)

Anonymous poster hash: 31317...9f8
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mcdonalds. Spør i disken etter kode til toalettet. 

Anonymous poster hash: dc937...9c7
Skrevet

Byporten f.eks. men koster 10 kr, da er du sikret at det er rent. Ellers spør du pent på en kafé ☺

AnonymBruker
Skrevet

Kjøpesentre, kafeer, restauranter...

Anonymous poster hash: e0263...aee
Skrevet

Kjøpesentre og varemagasiner som f.eks. Steen & Strøm, Glasmagasinet, Oslo City, Paleet osv. Restauranter og cafeer.

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar :) Gjør meg ingenting å betale for å gå på toalettet, vil helst ha det rent ja :) Er det stort sett 10 kr det koster rundtforbi?

Finnes det hoteller der man kan betale for å gå på do?

Anonymous poster hash: 31317...9f8
AnonymBruker
Skrevet

Koster stort sett 10kr. 

Vil anbefale deg å spørre på restauranter og kafeer heller enn hoteller. 

Det er nok av dem å ta av, og de fleste har kodelåser slik at toalettene er rene og ikke blir brukt av uteliggere og narkomane. 

Anonymous poster hash: 27c22...810
AnonymBruker
Skrevet

På alle matserveringssteder er det toalett, men ofte må du ha kode.

På kjøpesentrene er det gratis toalett overalt, og det er ofte skiltet.

På kjøpesenteret som heter Paleet som ligger i karl johans gate, rett nedenfor slottet, er det gratis. tror det er på Steen og Strøm også.

Men på Oslo City må du betale 10 kr, og det gidder jeg ikke, derfor hender det at jeg sniker meg noen ganger inn på Egon for å få gratis toalett, eller på McDonalsds eller Burger King som ligger der.

Du må ofte ha kode, men det er så mange som går på toalettene på bl.a. Egon, så det løser seg fort.

Ellers er det gratis toalett på kinoene rundtomkring.

Er mange toaletter ved Nationaltheatret og nedover Karl Johan mot Oslo Sentrum.

Ellers er det mange toalett på kinoene ved Nationaltheatret og nedover mot Aker Brygge. 
På Aker Brygge er det kjøpesenter med gratis toalett her og der, tror jeg .. du må iallfall ikke betale mer enn 10 kr.

Ellers er det masse toalett på serveringsstedene på Aker Brygge, men ville heller gått inn på kjøpesentret der, eller på McDonalds som ligger der.

Skjønner godt dette med toalett, det er ikke noe godt å være trengt og å gå å holde seg. Jeg pleier å lokalisere hvor alle toalettene er, så kan jeg slappe av.

Uansett, ser du kinoer som Saga, Klingenberg, Egon, Burger King, McDonalds eller kjøpesentrene som ligger rundtomkring, så er det garantert toalett der.

Anonymous poster hash: 286bb...c15
Skrevet

Kinoene :) også er det bare å svippe innom en cafe feks, ikke noe problem.

Skrevet

Det står sånne grønn/blå store kubebokser rundt omkring i parker hvertfall. Koster 10 kr.

Så er det jo på kjøpesentere, og på serveringssteder.

AnonymBruker
Skrevet

På Majorstuen/i Bogstadveien, da? Når jeg har spurt på cafeer der har jeg stort sett fått et nei...

Anonymous poster hash: dff18...1c3

AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleier å gå på kinoene..:) Saga kino ved Nathionalteateret er vel i sentrum :)

Anonymous poster hash: 5c5b9...e80
AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleier å gå på kinoene.. :) Saga kino ved Nathionalteateret er vel i sentrum :)

Anonymous poster hash: 5c5b9...e80

Man skal egentlig ha billett til dagens forestilling... har riktignok aldri blitt forespurt om å vise den. Men kan jo bli et dyrt toalettbesøk hvis man må gå på kino etterpå.  :laugh:

Anonymous poster hash: 29615...971

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

På Majorstuen/i Bogstadveien, da? Når jeg har spurt på cafeer der har jeg stort sett fått et nei...

Du må bare la vær å spørre. Vær litt diskret og gå rett inn. 

Anonymous poster hash: 919ad...4ab

Skrevet

Glasmagasinet :) Koster ingenting og stort sett rent og pent der :)

AnonymBruker
Skrevet

Du kan gå på McDonalds i majorstukrysset (late som om du skal ha noe), ellers har jeg gått inn på en restaurant som ligger helt nederst i bogstadveien, husker ikke hva den heter ...

Anonymous poster hash: 286bb...c15

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...