AnonymBruker Skrevet 16. juli 2015 #21 Skrevet 16. juli 2015 Takk til alle som har svart her og gitt meg opplysninger , men jeg vil bare gråte. Å bo i et land som setter grenser for hvordan du kan bo. er så trist. At man mister rettigheter osv for å ikke ha en plass å bo. Og at man ikke kan ha adressen der man vil uten å få norsk myndigheter på nakken.. Det er bare trist Anonymous poster hash: 4ed14...13e Ja, Norge er et grusomt land å bo i, du... Du får selge huset og vogna og flytte til et annet land. Anonymous poster hash: 6523e...71e 2
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2015 #22 Skrevet 17. juli 2015 Ja, Norge er et grusomt land å bo i, du... Du får selge huset og vogna og flytte til et annet land. Anonymous poster hash: 6523e...71e Har snakket med de som bor her og de har skrevet adressen til campingplassen og har postboks, så det skulle gå i orden for meg også. De har ikke spurt campingen om lov heller! Bare skrevet på flyttemeldingen adressen hit, ingen problem. Så da gjør jeg også det Ble veldig lettet nå! Anonymous poster hash: 4ed14...13e 2
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2015 #23 Skrevet 17. juli 2015 Kan du ikke bare leie deg en postbox da og ha adressen din dit? Anonymous poster hash: 19594...018
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2015 #24 Skrevet 17. juli 2015 Kan du ikke bare leie deg en postbox da og ha adressen din dit? Anonymous poster hash: 19594...018 Man kan ikke ha en bostedsadresse bare til boksen, man må ha registrert bostedsadresse også, ikke bare postadresse, men jeg har skrevet på flyttemeldingen, bare adressen til campingen. Så nå håper jeg det går i orden Anonymous poster hash: 4ed14...13e
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2015 #25 Skrevet 17. juli 2015 Folk er registrert i båthavner i hvert fall. Hvilehavn. Som bostedsadresse. De har vel ikke bolignummer der? Har også sett folk registrert på campingplasser. Ser mye på folkeregisteret i jobben. Hvordan de har fått det til vel jeg dessverre ikke.Anonymous poster hash: 32fee...059
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2015 #26 Skrevet 17. juli 2015 Folk er registrert i båthavner i hvert fall. Hvilehavn. Som bostedsadresse. De har vel ikke bolignummer der? Har også sett folk registrert på campingplasser. Ser mye på folkeregisteret i jobben. Hvordan de har fått det til vel jeg dessverre ikke.Anonymous poster hash: 32fee...059 Så godt å høre! Anonymous poster hash: 4ed14...13e
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2015 #27 Skrevet 19. juli 2015 Her er det i alle fall noen som bor i husbåter, og hvordan dem har fikset dette: http://baatplassen.no/i/topic/120637-bo-i-båt-hvordan-fikse-papir-arbeid/ Anonymous poster hash: bdb77...46c
Hoppetaujenta Skrevet 19. juli 2015 #28 Skrevet 19. juli 2015 En sak for en næravis skulle jeg tro, siden det er flere enn man tror som bor "utradisjonelt" etterhvert.
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2015 #29 Skrevet 19. juli 2015 Når man står uten bopel i mer enn ett år, er det ikke regler for dette da? At man mister retten til penger, forsikring osv? Jeg ser jo nå , om dere har rett, at jeg har rett og slett gjort det verre for meg selv. Nå står jeg med en stor husvogn, en betalt campingplass for ett år PLUSS det store huset mitt jeg trodde jeg kunne selge. Jaja ris på egen bak for ikke sjekke dette først! Anonymous poster hash: 4ed14...13e Takk til alle som har svart her og gitt meg opplysninger , men jeg vil bare gråte. Å bo i et land som setter grenser for hvordan du kan bo. er så trist. At man mister rettigheter osv for å ikke ha en plass å bo. Og at man ikke kan ha adressen der man vil uten å få norsk myndigheter på nakken.. Det er bare trist Anonymous poster hash: 4ed14...13e Så dramatisk du er! Anonymous poster hash: 168e0...ec8 2
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2015 #30 Skrevet 19. juli 2015 Men så kan man jo stille spørsmålet; Er det virkelig lov å bo fast på en campingplass? Trodde det var kjempestrengt jeg. Da vi bygde hus så ønsket vi å leie en hytte rett i nærheten, men vi fikk ikke tillatelse av kommunene til å bo der fast fordi det var regulert som hytte/fritidseiendom.Anonymous poster hash: d57c6...aa4
Hoppetaujenta Skrevet 19. juli 2015 #31 Skrevet 19. juli 2015 Veel...noen har veldig mye "fritid" og man skal da ikke bli kjeppjaget fra campingen for det om?
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2015 #32 Skrevet 20. juli 2015 Det må da finnes en person ts kan sette adressen sin hos? Postadresse trenger ikke å være samme sted engang. De jeg kjenner som har bodd i båt i Oslofjorden har hatt adresse hos en venn. Anonymous poster hash: 23a95...736
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2015 #33 Skrevet 20. juli 2015 Det er vel ikke ein post-adresse som er problemet. All posten kan jo sendes til en postboks eller til noen man kjenner. Det egentlige problemet er vel flyttemeldingen, og at en campingplass eller husbåt ikke har noe gardsnummer eller bruksnummer. Dessuten blir det vel regnet som litt i "grenseland" å stå oppført som boende hos noen man kjenner, fordi man egentlig skal stå oppført der man faktisk er bosatt.. Anonymous poster hash: bdb77...46c
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2015 #34 Skrevet 20. juli 2015 Har satt adressen til campingen, veien og nr så håper det går i orden. Sendte det inn via bankid på skattesidene. Huset er lagt for salg, campingplassen er betalt og vogna er plassert! Så nå får det briste eller bære! Anonymous poster hash: 4ed14...13e
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2015 #35 Skrevet 20. juli 2015 Har satt adressen til campingen, veien og nr så håper det går i orden. Sendte det inn via bankid på skattesidene. Huset er lagt for salg, campingplassen er betalt og vogna er plassert! Så nå får det briste eller bære!Anonymous poster hash: 4ed14...13e Så bra! Håper det ordner seg. Men nå må du fortelle oss nysgjerrige; hvorfor ønsker du dette? Hva er planene dine? Anonymous poster hash: 57aa4...60c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå