Gå til innhold

Flyttemelding til campingplass

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kjøpt husvogn og har betalt fast plass på helårsbasis hos en campingplass. Skal flytte dit permanent og selge huset mitt.

Men skattekontoret krever husnr, bruksnr osv for å skifte adresse.

Hvordan gjør jeg det for å endre adresse til en campingplass?

Noen som har gjort dette?

Anonymous poster hash: 4ed14...13e
Skrevet

Det får du ikke gjort så vidt jeg vet. Da blir du en såkalt UFB`er. 

AnonymBruker
Skrevet

Du får ikke hatt fast adresse der.

Anonymous poster hash: a95e8...b32
AnonymBruker
Skrevet

Hva? Er jo flere som har gått ut i media og bor i campingvogn??? Hvorfor kan ikke jeg da?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor meg jo ihjel her i dette store huset.. så da kan jeg ikke det altså?

Skrevet

Hva? Er jo flere som har gått ut i media og bor i campingvogn??? Hvorfor kan ikke jeg da?

Du kan selvfølgelig bo i campingvogn, men du får ikke ha adresse der. Kan du ha adresse hos familie, barn, foreldre?

AnonymBruker
Skrevet

Du kan selvfølgelig bo i campingvogn, men du får ikke ha adresse der. Kan du ha adresse hos familie, barn, foreldre?

Nei kan ikke det :(

AnonymBruker
Skrevet

Hør med campingplassen om du kan sette deres adresse som din, og hente post i skranken/egen postkasse hos dem.

Anonymous poster hash: 7dbfa...692
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hør med campingplassen om du kan sette deres adresse som din, og hente post i skranken/egen postkasse hos dem.

Anonymous poster hash: 7dbfa...692

Har egen postboks jeg får posten til , men trodde jeg kunne bare skrive campingplassen sitt navn under flyttemeldingen, men står jo sånn bruksnr og bolignr man må fylle inn, men det hr de jo ikke her

AnonymBruker
Skrevet

Betaler jo leie av tomten og strøm, veldig merkelig at jeg ikke bare kan skirve at jeg flytter til en camping, er jo flere her som bor fast

Skrevet

Det er ikke mulig å melde flytting til en campingplass, selv om det er mulig å bo der året rundt og ha et fint liv. I folkeregisteret blir du da registrert som "uten fast bopel". Hvordan de andre som bor fast på campingplassen har gjort det må du spørre dem om. Noen er folkeregistrert hos andre, familie eller venner. Noen er separert og er folkeregistrert sammen med kona, men bor på campingplassen.

Du kan høre med de som eier/driver campingplassen om du kan bruke deres adresse i folkeregisteret.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke mulig å melde flytting til en campingplass, selv om det er mulig å bo der året rundt og ha et fint liv. I folkeregisteret blir du da registrert som "uten fast bopel". Hvordan de andre som bor fast på campingplassen har gjort det må du spørre dem om. Noen er folkeregistrert hos andre, familie eller venner. Noen er separert og er folkeregistrert sammen med kona, men bor på campingplassen.

Du kan høre med de som eier/driver campingplassen om du kan bruke deres adresse i folkeregisteret.

Hvor står dette hen ? Tror jeg bare satser på å sende inn en slik flyttemelding med campingplassens navn på og sender det i posten til dem . Har jo en postadresse til postboksen der jeg får post til så. Kan ikke finne noen plass at det ikke er lov å ha adresse til campingen

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan ikke ha fast adresse på en campingplass (akkurat som at du ikke kan ha fast adresse på hytta eller båtplassen - for de som bor på hytta eller i båt).

Du må regstrere deg som uten fast bopel og så registrerer du en postadresse i folkeregisteret - det kan være en postboks eller at du mottar post hos familie eller venner.

Anonymous poster hash: 2a189...090
AnonymBruker
Skrevet

Du kan ikke ha fast adresse på en campingplass (akkurat som at du ikke kan ha fast adresse på hytta eller båtplassen - for de som bor på hytta eller i båt).

Du må regstrere deg som uten fast bopel og så registrerer du en postadresse i folkeregisteret - det kan være en postboks eller at du mottar post hos familie eller venner.

ps. jeg bodde en tid i ei rorbu, som var regulert som hytte, og kunne da altså ikke ha fast adresse der. så jeg har erfaring med dette ;)

AnonymBruker
Skrevet

ps. jeg bodde en tid i ei rorbu, som var regulert som hytte, og kunne da altså ikke ha fast adresse der. så jeg har erfaring med dette ;)

Hvor hadde du adresse hen ?

AnonymBruker
Skrevet

Når man står uten bopel i mer enn ett år, er det ikke regler for dette da? At man mister retten til penger, forsikring osv?

Jeg ser jo nå , om dere har rett, at jeg har rett og slett gjort det verre for meg selv. Nå står jeg med en stor husvogn, en betalt campingplass for ett år PLUSS det store huset mitt jeg trodde jeg kunne selge. Jaja ris på egen bak for ikke  sjekke dette først!

AnonymBruker
Skrevet

Takk til alle som har svart her og gitt meg opplysninger ,

men jeg vil bare gråte. Å bo i et land som setter grenser for hvordan du kan bo. er så trist.

At man mister rettigheter osv for å ikke ha en plass å bo. Og at man ikke kan ha adressen der man vil uten å få norsk myndigheter på nakken.. Det er bare trist  :grine:

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...