Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på om det er vanskelig å komme inn på markedsføringsledelse på BI Oslo? Har bare generell studiekompetanse pluss et par andre fag, men mangler et par fag for å få fullt vitnemål, men kan man komme inn uansett mtp at minimumskravet er generell studiekompetanse? Ligger på rett i underkant av 5 i snitt ca i de generelle studiekompetanse fagene. Håper noen kan hjelpe meg :-) 

Anonymous poster hash: 25add...bfe

Anonymous poster hash: 25add...bfe

Om du har oppnådd generell studiekompetanse har du jo et fullverdig vitnemål? Hvilke fag mener du at du mangler?

Anonymous poster hash: a071d...7ca

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan kan du ha generell studiekompetanse hvis du mangler noen fag? Men ja, nesten alle som søker BI kommer inn, bortsett fra på siv.øk der det er karaktersnitt.

Anonymous poster hash: 6644e...3c2
AnonymBruker
Skrevet

Jeez er det seriøst så morro å hate på BI på kvinneguiden?? Man er temmelig lite oppdatert når man fortsatt driver å sammenligner skoler og studier som ikke har noe som helst til felles. Sånn gjore man første året på VGS, nå er det på tide å vokse opp og sette seg inn i den virkelige verden. Hvor fjortis er det mulig å være...

Anonymous poster hash: 9be9b...b2c

Dette er den virkelige verden. Realiteten er at BI overhodet ikke er en skole forbundet med prestisje. 

Ut ifra hvordan du formulerer deg ville jeg ha tippet at du selv er "fjortis".

Anonymous poster hash: 01e0a...8ea

AnonymBruker
Skrevet

Flere jeg gikk på VGs meg har senere gått BI, og de var ikke dumme

Anonymous poster hash: 37480...051

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

*ikke dumme og har kommet langt med utdanningen sin etterpå..

Anonymous poster hash: 37480...051

Skrevet

Fakta er vel at nei, det er ikke nødvendigvis kjempevanskelig å komme inn på BI karaktermessig. MEN, du må selvfølgelig oppfylle vanlige krav om GENS og du ha papirene dine i orden om du søker 23/5.

Fakta er også at BI, prestisje eller ei, er en skole der man har kontakt med og vet hva bedrifter og næringsmarkedet ØNSKER av en fremtidig arbeidstaker. Utdanningen er lagt til rette for og forbereder studenter på en fremtid som er helt reell og det er mange fag på BI jeg personlig rett og slett synes blir for tunge - de større økonomi og statistikkfagene f.eks. - som jeg ser er der helt rettmessig.

Derfor har jeg valgt en annen høyskole enn BI, men misunner dere faktisk den kontakten og de foreleserne og mulighetene en slik "business-skole" gir, fordi jeg kjenner utrolig mange flinke og oppegående folk som HAR og VIL komme ut av BI. Samtlige jeg kjenner som har gått der med unntak av 1 enkelt person, har i dag veldig gode jobber innen ledelse, PR og kommunikasjon, regnskap og markedsføring og som egne bedriftseiere. En av dem blir stadig omskrevet i pressen (positivt). 

Skjønner at det finnes mye folk som har behov for å tørke av seg snørra på BI-studentene, men vet ikke helt hvorfor. Det er alle slags folk på BI som ellers, og snittalderen er litt høyere enn for mange andre skoler, så her går det nok mest på at noen kjenner en de ikke liker som kanskje går på BI?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...