Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på om det er vanskelig å komme inn på markedsføringsledelse på BI Oslo? Har bare generell studiekompetanse pluss et par andre fag, men mangler et par fag for å få fullt vitnemål, men kan man komme inn uansett mtp at minimumskravet er generell studiekompetanse? Ligger på rett i underkant av 5 i snitt ca i de generelle studiekompetanse fagene. Håper noen kan hjelpe meg :-) 

Anonymous poster hash: 25add...bfe

AnonymBruker
Skrevet

Ingen?

AnonymBruker
Skrevet

Nei det er det ikke! BI tar inn "alt". Vet om folk som ikke kommer inn noe annet sted som kom inn på BI. Kommer an på lommaboka, ingenting annet!

Anonymous poster hash: 37a06...2c2

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Bare å kaste penger på dem så kommer du inn skal du se :)

Anonymous poster hash: e5d1d...ec3
AnonymBruker
Skrevet

Okei, så du kan komme inn uten et fullstendig vitnemål? :-) Prøver å unngå et friår for å ta opp fag da jeg er veldig motivert til å starte rett på studiene.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet om flere som ikke har bestått VGS  engang, som har kommet inn på BI. Helt latterlig faktisk!

Anonymous poster hash: f8674...224
  • Liker 1
Skrevet

Jøss, det høres jo merkelig ut. Men positivt for meg da!  :fnise:

Jeg vet om flere som ikke har bestått VGS  engang, som har kommet inn på BI. Helt latterlig faktisk!

AnonymBruker
Skrevet

Jøss, det høres jo merkelig ut. Men positivt for meg da!  :fnise:

Joa, hvis du vil bruke haugevis med penger på å utdanne deg til telefonselger så.

(De leste callsentere er stappfulle av folk som har studert markedsføring. Samme om det er ledelse, du får ikke lederstilling uten erfaring).

Anonymous poster hash: fb87b...ab0

AnonymBruker
Skrevet

Joa, hvis du vil bruke haugevis med penger på å utdanne deg til telefonselger så.

(De leste callsentere er stappfulle av folk som har studert markedsføring. Samme om det er ledelse, du får ikke lederstilling uten erfaring).

Anonymous poster hash: fb87b...ab0

Nå har jeg planer om å bygge videre på utdanningen. Har allerede kontakter gjennom familie, så å få en bedre jobb enn telefonselger tror jeg nok at jeg skal klare. Håper da ihvertfall på det. Noe bra må man vel få ut av de tre årene ettersom det er en såpass stiv pris. 

Skrevet

Søk, så finner du det ut :)

Har BI rullerende opptak? (Såfall får du som regel raskt svar)

AnonymBruker
Skrevet

Latterlig? På grunn av sykdom fikk jeg ikke fullført videregående den våren jeg skulle, noe som for meg nesten var en tragedie da jeg over alt på jord ønsket å starte rett på studier etter videregående.

I og med at BI er en privat skole strekker de seg lengre for å gjøre "kundene" sine fornøyde, enn det de statlige høgskolene gjør. På denne måten kan folk som med gyldig grunn likevel starte på BI uten bestått videregående, men med et kompetansebevis. Med kompetansebeviset må man ha gyldig grunn/legeerklæring på ikke bestått. I løpet av det første semesteret på BI må man ta opp eksamenen man mangler fra videregående og bestå. Synes det er en kjempe flott ordning.

Har du ikke gyldig grunn, må man ha ca. 4,7 og S1+2/R1 for å komme inn på siv.øk og 3,2 i snitt på de øvrige studiene.

Anonymous poster hash: 4cb49...b18

AnonymBruker
Skrevet

Bare å kaste penger på dem så kommer du inn skal du se :)

Anonymous poster hash: e5d1d...ec3

Nei. 

Jeg lurer på om det er vanskelig å komme inn på markedsføringsledelse på BI Oslo? Har bare generell studiekompetanse pluss et par andre fag, men mangler et par fag for å få fullt vitnemål, men kan man komme inn uansett mtp at minimumskravet er generell studiekompetanse? Ligger på rett i underkant av 5 i snitt ca i de generelle studiekompetanse fagene. Håper noen kan hjelpe meg :-) 

Hvis du har oppnådd generell studiekompetanse er du da kvalifisert til opptak ved de fleste studier? 

Anonymous poster hash: 4cb49...b18

AnonymBruker
Skrevet

De tar ikke inn alt nei - jeg søkte etter 23/5 regelen ifjor og de seks studiekompetansefagene man må ha da hadde jeg ikke dårligere enn 4 i karakter. Men de 5 årene med praksis/arbeid ble ikke godkjent, da jeg manglet to måneder (hadde ikke dokumentasjon for hva jeg hadde gjort disse to månedene - da var jeg arbeidssøker). Så jeg kom ikke inn :) og jeg tror jeg har bedre karakterer enn det mange andre som går der hadde når de søkte.. :P 

Anonymous poster hash: d94f2...062
AnonymBruker
Skrevet

Nei det er det ikke! BI tar inn "alt". Vet om folk som ikke kommer inn noe annet sted som kom inn på BI. Kommer an på lommaboka, ingenting annet!

Det er bare tull. Kjenner et par stykker som jobber på inntakskontoret der og de forteller at de faktisk avslår en del søknader pga for lavt karaktersnitt.

Dessuten kommer man IKKE inn uten generell studiekompetanse! Under noen omstendigheter gjør de unntak.

Anonymous poster hash: 9be9b...b2c

AnonymBruker
Skrevet

Nei, man kommer ikke inn på BI uten generell studiekompetanse. Det er isåfall med veldig spesiell grunn. Jeg jobber på studentservicesenteret på BI og vet at de avslår mange søknader hvert år. Det stemmer at BI har rullerende opptak, du kan jo ta kontakt og følge opp, men jeg er nesten 100% sikker på at du ikke kommer inn uten fullstendig vitnemål fra VGs. Det må som nevnt i såfall være særskilt grunnlag.

Anonymous poster hash: 7389d...192
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det tviler jeg sterkt på og tipper det bare er noe du sier :P

Anonymous poster hash: 7389d...192

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Et par av mine venner hadde under 3 i snitt og kom på venteliste på BI Bergen. Hun ene kom ikke inn.

Anonymous poster hash: 6ad37...91a

AnonymBruker
Skrevet

En venninne av meg presterte å si at BI var det som var mest prestisje å gå i Norge.  :fnise:  Nå skal det sies at hun ikke er særlig oppdatert på slikt, men jeg måtte jo flire litt. 

Anonymous poster hash: 01e0a...8ea

AnonymBruker
Skrevet

En venninne av meg presterte å si at BI var det som var mest prestisje å gå i Norge. :fnise: Nå skal det sies at hun ikke er særlig oppdatert på slikt, men jeg måtte jo flire litt.

Anonymous poster hash: 01e0a...8ea

Jeez er det seriøst så morro å hate på BI på kvinneguiden?? Man er temmelig lite oppdatert når man fortsatt driver å sammenligner skoler og studier som ikke har noe som helst til felles. Sånn gjore man første året på VGS, nå er det på tide å vokse opp og sette seg inn i den virkelige verden. Hvor fjortis er det mulig å være...

Anonymous poster hash: 9be9b...b2c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror du kan komme inn på BI uansett, så lenge du har generell studiekompetanse, men jeg er ikke helt sikker.

Men markedsføringsledelse vil trolig ikke gi deg noen relevant jobb med mindre du tar en master

Anonymous poster hash: 664a5...b14

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...