Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har ikke prøvd så lenge. Men jeg har pco, så jeg går på hormoner. Det blir nok prøverør til våren igjen.

Jeg har pause mnd fra hormoner nå. Jeg kan være gravid nå. Men sannsynligheten er ikke så veldig stor.

Men for å komme til spørsmålet mitt. Hva gjør dere med alkohol mellom el og ikm? Jeg tok et glass rødvin. Har ikm I slutten av neste uke.

Anonymous poster hash: 62e2f...b5f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du drikker selvfølgelig ikke når du prøver å bli gravid...

Anonymous poster hash: 9f339...fca
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du drikker selvfølgelig ikke når du prøver å bli gravid...

Jeg er litt sånn frem å tilbake på dette temaet. Jeg syns ikke man burde drikke alkohol når man prøver, men samtidig ikke "utsette" å leve livet mens man kan. Jeg drakk alkohol uken før jeg fant ut at jeg var gravid ettersom det ikke var planlagt.

Anonymous poster hash: bbe74...ed0

AnonymBruker
Skrevet

Man kan da fint leve livet selv om man ikke drikker alkohol.

Anonymous poster hash: 02bf4...273
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er litt sånn frem å tilbake på dette temaet. Jeg syns ikke man burde drikke alkohol når man prøver, men samtidig ikke "utsette" å leve livet mens man kan. Jeg drakk alkohol uken før jeg fant ut at jeg var gravid ettersom det ikke var planlagt.

Anonymous poster hash: bbe74...ed0

Man kan da fint leve livet uten alkohol...

Skrevet

Jeg drikker alkohol som vanlig frem til jeg får positiv. Vi har prøvd siden 2012, men ikke aktivt siden i september (fulgt med på EL) skulle jeg gå uten alkohol siden 2012 da? Nei.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg drikker alkohol som vanlig frem til jeg får positiv. Vi har prøvd siden 2012, men ikke aktivt siden i september (fulgt med på EL) skulle jeg gå uten alkohol siden 2012 da? Nei.

Nei, du kan drikke fra mensen til EL.

Når du sliter med å bli gravid, ønsker du virkelig økt abortrisiko når det endelig klaffer?

Skrevet

Jeg skriver hva jeg mener om det. Jeg ønsker ikke diskutere med noen. Jeg svarer til trådstarter hva jeg tenker. Jeg har ikke behov for å forsvare meg til deg.

• Liker 1
Skrevet

I USA sier de "drink till it's pink". Det er ikke farlig å ta et lite glass vin før det befruktede egget har festet seg. 

• Liker 4
Skrevet

("Pink" referer altså til streken på graviditetstesten, hvis det var tvil om det.)

Skrevet

Vi var langtidsprøvere med førstemann. Jeg ga til slutt blanke og drakk når det passet meg. Men er forskjell på å drikke et glass vin og å drikke seg drita. Drakk meg aldri full før jeg hadde fått negativ test eller mensen.

For din psyke sin del synes jeg du skal leve som normalt :) om du vet det kan ta tid er det viktig å bevare hodet oppi alt :) lykke til :)

• Liker 1
Gjest Valmuen
Skrevet

Jeg lever som normalt fram til positiv test eller sterk mistanke om graviditet. Har prøvd i to år, så hadde blitt lenge uten å drikke det ;) Nå har vi prøvepause i sommer da, men vanligvis tar jeg en graviditetstest hvis jeg skal drikke og jeg ikke nettopp har hatt mensen, bare sånn i tilfelle. Nå er det ikke så ofte jeg drikker da eller blir dritings, så tror det skal gå greit å gjøre det på denne måten. Men synes dette er noe man må kjenne på selv :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skriver hva jeg mener om det. Jeg ønsker ikke diskutere med noen. Jeg svarer til trådstarter hva jeg tenker. Jeg har ikke behov for å forsvare meg til deg.

Nei for all del, gjør som du vil, men vær klar over hva du risikerer.

Gjest Gjest_Idja
Skrevet

Drikker ikke mellom EL og mensen. Nå har jeg ikke hatt EL på mange måneder, så det er ikke akkurat vanskelig... Temper for å ha kontroll på EL.

Hadde jeg vært i gang med prøverør hadde jeg nok drukket under pausemåned, hvis lege mente det var ok.

Skrevet

Jeg er i PP1, og da drikker jeg ikke mellom EL og mensen. Det kommer jeg til å leve etter de første månedene som prøvere, om det ikke skulle klaffe nå da såklart. Sannsynligheten for at man er gravid er jo stor de første månedene, det er unødvendig å risikere noe. Men, skulle jeg bli langtidsprøver så tenker jeg at jeg kommer til å leve som normalt - dvs. kunne ta et glass vin innimellom, men unngå full fest med mindre jeg vet at jeg er i en sikker periode.

Gjest Grastusta
Skrevet

Jeg er i PP1, og da drikker jeg ikke mellom EL og mensen. Det kommer jeg til å leve etter de første månedene som prøvere, om det ikke skulle klaffe nå da såklart. Sannsynligheten for at man er gravid er jo stor de første månedene, det er unødvendig å risikere noe. Men, skulle jeg bli langtidsprøver så tenker jeg at jeg kommer til å leve som normalt - dvs. kunne ta et glass vin innimellom, men unngå full fest med mindre jeg vet at jeg er i en sikker periode.

Dette.

AnonymBruker
Skrevet

I pp7 ga jeg litt opp og drakk et glass vin med ei venninne en solskinnskveld på terassen. Da ble jeg gravid med en gang :P

Anonymous poster hash: fdc8f...d71

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...