Gå til innhold

Syns du folk skiller seg for lett?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Da tenker jeg spesielt på de med barn. 

Jeg får helt vondt i magen av å se hvor mange som skiller seg med (små)barn. 

Det er mange grunner til at folk går i fra hverandre, men man vet aldri hva som foregår bak lukkede dører, men likevel så tenker jeg at jeg ville vært villig til å strekke meg langt dersom det skulle oppstått konflikter her hjemme.  ( og jada, etter snart 10 år, så har vi hatt opp og nedturer som de fleste andre) 

Vi har selv investert i forholdet vårt, noe jeg veldig glad for i dag. Parterapi burde nesten vært obligatorisk for alle med barn:) 

Anonymous poster hash: f649a...aee
  • Liker 6
Videoannonse
Annonse
Gjest Balian de Ibelin
Skrevet

Jeg synes folk gifter seg for lett.

• Liker 31
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er enig med deg, et godt parforhold må i perioder jobbes hardt med når ikke alt er rosenrødt. Jeg tror mange har litt for høye forventninger til et ekteskap, de går lei og kjeder seg etter hvert. Jeg tror, dessverre, mange tenker "hva er best for meg" fremfor "hva er best for barna". Deretter prøver de å overbevise seg selv og andre at skilsmisse var det beste for alle.

Anonymous poster hash: c6bc5...6c6

• Liker 3
Skrevet

Kanskje folk får barn for lett...

• Liker 31
Skrevet

Jeg støtter siste innlegg. Alt for mange uansvarlige idioter som dår unger i hytt og pine

• Liker 10
Skrevet (endret)

Ja, folk gir opp for lett i forhold og gidder ikke alt arbeidet som det krever, folk gifter seg for lett og får barn sammen alt for lett. Husker "babygruppen" som jeg deltok i under mammapermisjonen til min nå 2,5 år gamle sønn var en rimelig stor gruppe i forhold til normalen her i området. Tror vi var rundt 30 mammaer som gikk i permisjon "sammen". Nå er det bare mellom fem-ti av oss som enda er sammen med barnefar, jeg er en av dem. De i gruppen som så på sitt eget forhold som feilfritt med "perfekte menn ved sin side" og som aldri kranglet eller noe slikt i følge dem selv, er ironisk nok ikke sammen nå - til tross for at det bare er et par år etter de har fått barn sammen.

Husker også rundt juletider i barnehagen til sønnen vår, da ble det plutselig en liten "eksplosjon" med parsplitter blant veldig mange av foreldrene på vår avdeling (småbarnsavdeligen). De fleste av barna var i like før eller etter 2 års alderen. Var så pussig, siden det skjedde rundt samme tid for dem alle. Nå er jeg og samboer et av to foreldrepar som fortsatt er sammen på vår avdeling.

Endret av Kassiopeia
AnonymBruker
Skrevet

Da tenker jeg spesielt på de med barn.

Jeg får helt vondt i magen av å se hvor mange som skiller seg med (små)barn.

Det er mange grunner til at folk går i fra hverandre, men man vet aldri hva som foregår bak lukkede dører, men likevel så tenker jeg at jeg ville vært villig til å strekke meg langt dersom det skulle oppstått konflikter her hjemme. ( og jada, etter snart 10 år, så har vi hatt opp og nedturer som de fleste andre)

Vi har selv investert i forholdet vårt, noe jeg veldig glad for i dag. Parterapi burde nesten vært obligatorisk for alle med barn:)

Jeg kan bare svare for min egen del, jeg prøvde hardt i 1,5-2 år med parterapi og full pakke. Det ble rett og slett ikke noe bedre. Jeg føler at vi gjorde alt vi kunne for å prøve.

Hva andre har gjort og hvor lenge de har prøvd aner jeg ikke noe om og det har jeg heller ikke noe med.

Anonymous poster hash: 1e938...039

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg støtter siste innlegg. Alt for mange uansvarlige idioter som dår unger i hytt og pine

Enig der, men om barnet først er kommet til verden så burde man vel gjøre det beste ut av det?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan bare svare for min egen del, jeg prøvde hardt i 1,5-2 år med parterapi og full pakke. Det ble rett og slett ikke noe bedre. Jeg føler at vi gjorde alt vi kunne for å prøve.

Hva andre har gjort og hvor lenge de har prøvd aner jeg ikke noe om og det har jeg heller ikke noe med.

Så bra dere prøvde og ikke ga opp med en gang:) 

• Liker 1
Skrevet

Hva var det som var fælt og som ikke ble bedre?
Skrevet

Så bra dere prøvde og ikke ga opp med en gang:)

Jeg syns nå de gav opp rimelig fort jeg..

• Liker 1
Skrevet

Enig der, men om barnet først er kommet til verden så burde man vel gjøre det beste ut av det?

Jojo men først og fremst burde man unngått at det i det hele tatt kom til verden.

• Liker 1
Skrevet

Må si meg enig.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Må si meg enig.

Hvor lenge mener dere at man skal prøve da før det er greit å gå fra hverandre. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er faktisk i et miljø hvor ingen par har splittet opp ennå.. Alle par har små barn mellom 0-5 år. Så foreløpig er folk rundt oss flinke til å holde sammen...

Anonymous poster hash: 8e509...b12
Gjest Wanda Maximoff
Skrevet

Jeg er faktisk i et miljø hvor ingen par har splittet opp ennå.. Alle par har små barn mellom 0-5 år. Så foreløpig er folk rundt oss flinke til å holde sammen...

Anonymous poster hash: 8e509...b12

Dette!

Hvis jeg ikke teller med meg selv, da! Haha :)

AnonymBruker
Skrevet

Må si meg enig.

Vi får inderlig håpe dere holder sammen, så du kan beholde plassen din på den høye hesten. 

Anonymous poster hash: b3703...44a

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo bare å se på svarene man får her på kg hvis man lufter et problem, tar ikke mange svarene før noen skriver at de ikke ville orket det, og at TS bør gå. Tydelig at folk tar lett på det.

Anonymous poster hash: 38252...767

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja de gjør nok det. Kanskje media og internett har litt av skylden. Er selv nettopp blitt dumpet etter 19 år sammen, og 2 uker etter bruddet så finnes han på datingsider. Mulig man blir mer fristet, mulig er jentene mer tilgjengelige i dag? Mange jenter synes ikke det er løst å ligge rundt slik menn har gjort i alle år. Hyppig partnerskifte, og alt er lov i dag, liksom. :(

Det er bare trist.Trist for ungene som vokser opp.

Anonymous poster hash: c832c...00e
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes folk gifter seg for lett.

Jeg er tilbøyelig til å være enig. Jeg synes mange gifter seg for fort, og spesielt at mange får barn veldig raskt. Å få barn etter bare 2-3 år sammen er altfor tidlig.

Anonymous poster hash: 547c0...a70

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...