Gå til innhold

Småfrekke (seksualiserte) kommentarer fra menn. Gir du de beskjed?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Innimellom så har jeg fått småfrekke kommentarer, gjerne litt seksuelt ment, fra menn/gutter. 

Har lagt merke til at det ofte er samme typen: narkomane eller fulle folk.

Kommentarene jeg har hørt er:

"hei babe* *blunk* + *måle kroppen opp og ned*

"skulle likt å sett deg i sengen" 

Ja, dere skjønner tegningen!

Jeg vil anse meg selv som en med ganske normalt utseende. Jeg går med vanlige klær, ikke noe som fremhever pupper, rumpe osv. Jeg har heller ikke en "sexy" holdning. 

Sier dere noe tilbake? 

Jeg har bare ignorert, men samtidig så irriterer deg meg at de tror det er ok å si slikt, for jeg liker det jo ikke. 

Kanskje dette er småtteri, men du har gjerne opplevd noe lignende?

Anonymous poster hash: a1598...a4e
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fra narkomane eller fulle folk ignorerer jeg det meste.

Hadde det skjedd i jobbsammenheng hadde jeg reagert annerledes, men det har ikke forekommet. Kollegaer har tydelig kikket litt iblant men direkte upassende kommentarer har jeg ikke opplevd.

Anonymous poster hash: 10623...11f
  • Liker 1
Skrevet

Du får se dumt på dem og si : "Skulle tatt seg ut" ;) 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Dette er det norske menn tror er flørting,fordi de ikke vet bedre.

Du skal selvfølgelig ignorere når tilfeldige tapermannfolk slenger dritt etter deg.Det er jo bare oppmerksomhet de vil ha,og å se din reaksjon.

Ikke gi dem den gleden.

Anonymous poster hash: 70214...094
  • Liker 7
Gjest chisandra
Skrevet

Neh - så plagsomt er det ikke at jeg gidder å hisse meg opp over det. :)

Skrevet

Når det er snakk om narkomane og andre ustabile mennesker tror jeg du som hunkjønn best ignorerer dette, men med mer normale mennesker er det selvsagt på sin plass å si fra om noen snakker til deg på en måte du ikke liker.

:)

AnonymBruker
Skrevet

Ignorerer fulle og narkomane, og kommer meg raskt vekk fra de. Er redd de skal bli ubehagelige og sinte...

Anonymous poster hash: a8475...14d

Gjest Angry Man
Skrevet

Som mann har jeg overhørt plenty av slike kommentarer fra andre menn rettet mot kvinner og det er ikke noe jeg finner morsommere enn når kvinnene har noen saftige tilbakemeldinger å komme med. :laugh:

Skrevet (endret)

Pleier bare å ignorere narkomane og fulle folk på byen, har ikke lyst til å hisse på meg noen. Har også fått høre typ "så søt du er når du er sint" fordi jeg har svart surt tilbake, så nå går jeg bare videre.

Endret av Apocalypse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg stopper å sier rolig, "du, jeg skjønner at du mest sannsynlig mener det hyggelig, men jeg er bare en person på gata, tenk om menn hadde slengt sånn etter moren eller datteren din når hun var på vei hjem?" Da holder de enten helt munn, eller sier ydmykt, "ja.. jo...beklager" og klarer kanskje å tenke det samme neste gang de får lyst til det. Det er kun ved å konfrontere og opplyse om hvordan det får oss til å føle, at vi kan få de til å endre holdning og slutte.

Og ja jeg har fått bank for å si i fra også, men kjemper heller for rettighetene mine og kvinners likeverd på den måten enn å finne meg i å bli krenka sånn.

Anonymous poster hash: 5a53c...743
  • Liker 3
Skrevet

Jeg svarer som regel tilbake. Fått mange til å klappe igjen på den måten:)

Gjest Cartman
Skrevet

Nja jeg blir vell heller engstelig :( Har faktisk truffet noen litt tvilsomme karer på byen. Tenker på all smerten og apotekutgiftene. Må jo gå på smertestillende en hel uke etterpå og smøre ræven med bodylotion. Nei mannfolk erke noe for meg as. Gi meg en frekk dame any day. Bare hold mannfolk milevis unna meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...