AnonymBruker Skrevet 15. juli 2015 #1 Skrevet 15. juli 2015 ..men jeg aner ikke hvor.. De har dratt til faren sin for to uker i går, og ingenting er bestilt eller avgjort enda. I et år har de snakket om å dra til Japan, og gledet seg til det. Så ble det plutselig bestemt Thailand. Men ingen billetter ble bestilt, og nå som ferien faktisk har kommet, har jeg enda ikke fått svar på hvor de skal. Er jeg helt urimelig som vil vite hvor barna skal tilbringe ferien sin, i tillegg til at barna selvsagt trenger å ha litt greie på hva som skjer? Det er tre gutter det er snakk om,8-10 og 14 år gamle.Anonymous poster hash: d343b...fce
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2015 #2 Skrevet 15. juli 2015 Kan du ringe far og spørre?? Det er vel det mest vanlige. Anonymous poster hash: 6f0e2...6fa 4
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2015 #3 Skrevet 15. juli 2015 Det har jeg selvsagt gjort. Men han svarer ikke ordentlig, bare at intet er bestemt. Poenget mitt er at jeg vil vite hvor i verden barna mine er. Slik det er nå har jeg ikke peiling på hverken hvor, når eller hva de skal. Den minste av guttene er i tillegg autist, og trenger veldig klare linjer, hvilket innbefatter at han har en forutsigbarhet mye mer enn han har per nå.Anonymous poster hash: d343b...fce
Ultiva Skrevet 15. juli 2015 #4 Skrevet 15. juli 2015 (endret) Er det så galt og uvanlig å ta en hopp-på-tur da? Kjøpe ferie på restplass? Er jo snakk om ganske store barn og det høres ut som om de uansett kommer til å få en veldig flott og dyr utenlandsferie av pappaen sin. Og han sier da vel i fra til deg straks billettene er kjøpt? Hvis faren er all talk but no action og ferien derimot ikke blir noe av, da skjønner jeg selvfølgelig problemet med skuffede barn. Endret 15. juli 2015 av Ultiva 4
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2015 #5 Skrevet 15. juli 2015 Er det så galt og uvanlig å ta en hopp-på-tur da? Kjøpe ferie på restplass? Med autistiske barn er det faktisk veldig galt å gjøre dette! Et autistisk barn trenger å vite hvor det skal, når det skal dit, hvordan ser det ut (sånn omtrent, ialle fall), er det basseng/krokodiller/museum ellerhvadetnåer som er viktig for barnet ... Å reise på ferie med et autistisk barn blir mest suksess dersom barnet er forberedt på det aller aller meste. Så TS; jeg synes du og ikke minst barna bør få vite hva de skal. (Og, ja, jeg mener faktisk at den andre foreldren har krav på å vite hvor i verden barna er) Anonymous poster hash: dbac7...888 4
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2015 #6 Skrevet 15. juli 2015 Hvis de ikke har reist på ferie så er de vel hjemme? Anonymous poster hash: 87d49...2c9 2
Rotemor Skrevet 15. juli 2015 #7 Skrevet 15. juli 2015 Hvis de ikke har reist på ferie så er de vel hjemme? Anonymous poster hash: 87d49...2c9 Altså hvis svaret når du ringer er at de ikke vet enda, så er de jo hjemme da.... Å gjenta "autistisk" mange ganger endrer ikke saken. Far vet vel ikke enda da! Hva er vel forskjellen på å vite hvor de skal dra 3 eller 5 dager i forveien liksom? Far får ta den avgjørelsen Jeg mistenker at du kun er provosert over at du ikke blir innlemmet nok i hans planer og skyver ungene foran her. Du kan også velge å lene deg tilbake og vente og se. Du får jo snakket med barna, så da vil jo de tidsnok fortelle deg om planer som måtte dukke opp. Ta deg en kaffe,nyt stillheten 2
Rotemor Skrevet 15. juli 2015 #8 Skrevet 15. juli 2015 Med autistiske barn er det faktisk veldig galt å gjøre dette! Et autistisk barn trenger å vite hvor det skal, når det skal dit, hvordan ser det ut (sånn omtrent, ialle fall), er det basseng/krokodiller/museum ellerhvadetnåer som er viktig for barnet ... Å reise på ferie med et autistisk barn blir mest suksess dersom barnet er forberedt på det aller aller meste. Så TS; jeg synes du og ikke minst barna bør få vite hva de skal. (Og, ja, jeg mener faktisk at den andre foreldren har krav på å vite hvor i verden barna er) Anonymous poster hash: dbac7...888 Men de er jo hjemme og ingen billetter er bestilit! Det er jo ingen grunn til å tro at ikke far tar hensyn til sine barn??
GørilB Skrevet 15. juli 2015 #9 Skrevet 15. juli 2015 Faren sier vel i fra når han finner ut når og hvor ferien går. 3
Lou Salome Skrevet 15. juli 2015 #10 Skrevet 15. juli 2015 Kan ikke 14-åringen din sende deg en sms når han/hun vet at de skal et sted/er på vei? Og kan ikke du stole på at så lenge han (sønn) svarer "vet ikke" og " er fortsatt hjemme", så er de det ? Skjønner godt du vil vite hvor i verden de er, men hvis det ikke finns informasjon om hvor de kommer til å være, og de faktisk enn så lenge er hjemme, så er det jo ikke noe mer å vite?
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2015 #11 Skrevet 16. juli 2015 Han gir vel beskjed når det er booket og bestilt, å de faktisk drar? Faren til min datter er også litt sånn villedende. Han snakker om sydenturer, Italia, Thailand osv, men ofte er det bare tomt snakk fordi han egentlig har spart av penger til det engang. I fjor ble det en hoppe-på-tur til Hellas, men det var jo ikke planen. Heltgreit for meg å slippe å være med på planleggingen hans, så lenge han gir beskjed når de drar Anonymous poster hash: debaa...cc5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå