AnonymBruker Skrevet 15. juli 2015 #1 Skrevet 15. juli 2015 Hei! Har fått beskjed fra legen om å bli litt tjukkere pga noen implantater i kroppen som stikker ut, og h*n mente at det hjelper at jeg legger på meg litt så de ikke syns så godt når jeg blir litt mer normalvektig, haha. Er liten av vekst og ganske tynn (ligger litt under normalen vektmessig ift høyde, og har alltid slitt med mat og vekt pga sykdom). Har tenkt til å ta proteinshaker og spise godt og variert fremover med mye kjøttprodukter, men lurer på om noen har tips til shaker som smaker godt og evt sunn mat som man går litt opp i vekt av? Har vært på sportsbutikker og sett på utvalget av shaker der, men ønsker å høre litt erfaringer før jeg evt kjøper det. Effekten varierer jo fra person til person, men greit å forhøre seg likevel På forhånd takk! Anonymous poster hash: 6ce8e...4a0
Pringle Skrevet 15. juli 2015 #2 Skrevet 15. juli 2015 Du går opp i vekt av kalorioverskudd! Hvis du ikke har problemer med appetitten, så bare spis det du har lyst på i litt større mengder. Følg ellers normale råd som fem om dagen, spis fisk, reduser inntak av kunstige tilsetningsstoffer osv. Du trenger ingen spesiell diett eller spesielle matvarer/tilskudd på dette stadiet. 1
Gjest Morello Skrevet 15. juli 2015 #3 Skrevet 15. juli 2015 Når jeg prøver å gå opp i vekt, spiser jeg stort sett det samme som vanligvis, da jeg sliter en del med matlysten, bare med høyere kaloriinnhold. Altså jeg tilsetter f.eks olje, smør eller egg der jeg kan, som i smoothie eller gryteretter. En spiseskje olivenolje er vel på rundt 100kcal og det setter ikke smak heller. Pleier å lage smoothie med en banan, frosne bær, to egg og en halv spiseskje olivenolje. Og så bruker jeg ganske mye egg hvis jeg lager f.eks pannekaker eller annen bakst, helmelk i stedet for lettmelk og ellers fullfettprodukter. Smaker mye bedre også ^^
Lurium Skrevet 15. juli 2015 #4 Skrevet 15. juli 2015 Kan jo kjøpe gainer til å ha i shakene/smoothiene. Det er protein + carbs. Ideelt for deg før og etter trening iallefall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå