AnonymBruker Skrevet 15. juli 2015 #1 Skrevet 15. juli 2015 Er det noen som har tips til ting man kan lage i bryllupsgave? Anonymous poster hash: 22344...d3f
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2015 #2 Skrevet 15. juli 2015 Har du god tid på deg? Hva med å strikke noe? Pledd, votter til brudeparet eller en genser til de hver? Alt etter som hvor nær relasjon man har til brudeparet da, og hvor god tid man har Anonymous poster hash: 047d6...adf 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2015 #4 Skrevet 15. juli 2015 Hva er du flink til da, og hva liker brudeparet? Anonymous poster hash: 4586c...755
Luckiness Skrevet 15. juli 2015 #6 Skrevet 15. juli 2015 Enklere å komme med forslag om du sier hva du er flink til og hvilken pris du vil ha det innenfor. Å strikke ullgensere kan f.eks. bli dyrt dersom man vurderer å lage gave fordi det kan være billigere enn å kjøpe.
Faith- Skrevet 15. juli 2015 #7 Skrevet 15. juli 2015 Jeg broderte dette bryllupsbilde til min søster og mannen hennes. Med deres navn og bryllupsdato. Det falt veldig godt i smak og de kommer alltid til å huske at de fikk det av meg. Dette er jo en gave man lager selv, men likevel er den langt fra billig. Selve broderiet er ca. 350kr, men å få det rammet inn skikkelig hos en rammebutikk koster fort 1500kr. Så ingen billig gave, men den ble veldig fin og personlig. (Rammen på bilde kan kjøpes ganske billig (er ikke med glass), men blidet blir utrolig mye finere når det er skikkelig ramme med paspatur og spesialglass). 5
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2015 #8 Skrevet 15. juli 2015 Enklere å komme med forslag om du sier hva du er flink til og hvilken pris du vil ha det innenfor. Å strikke ullgensere kan f.eks. bli dyrt dersom man vurderer å lage gave fordi det kan være billigere enn å kjøpe. Kom gjerne med alle mulige forslag, kanskje noen andre enn meg også kan ha nytte av tråden Anonymous poster hash: 22344...d3f
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2015 #9 Skrevet 15. juli 2015 Strikke et pledd. Det hadde jeg blitt glad for. Maleri er selvf også hyggelig, men jeg føler at det blir litt mer smak og behag, og så er det veldig synlig dersom man ikke henger det opp... Anonymous poster hash: 5a8ea...eff
Luckiness Skrevet 15. juli 2015 #10 Skrevet 15. juli 2015 Kom gjerne med alle mulige forslag, kanskje noen andre enn meg også kan ha nytte av tråden Anonymous poster hash: 22344...d3f Strikke/hekle pledd Sy pynteputer Sy sengetøy, kanskje med navnene deres og bryllupsdato sydd inn? Strikk votter, gensere, pannebånd Om man er flink med tre så kan man lage slikt skjærebrett? Og gravere inn bryllupsdatoen. Er man flink med keramikk og har tilgang på ovn, så kan man lage f.eks. et passe stort pyntefat/skål til å ha frukt/annet på? Dette kan jo også males. Lage nøkkelskap/henger Lage koppeunderlag Dekorere vin/champagneglass Dette er ikke direkte hjemmelaget...Men hva med å fylle en kurv med gode oster, forskjellige typer skinke/spekemat, syltetøy (kan jo være hjemmelaget) og annet godt? Det må isåfall tåle romtemperatur en stund.
SiMa Skrevet 15. juli 2015 #11 Skrevet 15. juli 2015 Hvorfor har du lyst til å lage gaven selv? Er det en spesiell begivenhet den skal minne om, en opplevelse de/dere har hatt du kan relatere gaven til? Har du laget noe før som de har likt? En gave du har laget skal (etter min mening) være personlig, og hvis du leter rundt på nettet etter mer eller mindre tilfeldige gaver du kan lage, er det (fortsatt etter min mening) ikke så veldig personlig likevel. Ett råd skal du få av meg: Ikke mal et bilde og gi i gave, det er sjelden vellykket. 2
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2015 #12 Skrevet 15. juli 2015 Sy et forkle til hver av dem? ( + grillvott og grytekluter) http://www.glitter.si/wp-content/uploads/il_fullxfull.342400308.jpg Anonymous poster hash: c96d7...e24 3
SiMa Skrevet 15. juli 2015 #13 Skrevet 15. juli 2015 Sy et forkle til hver av dem? ( + grillvott og grytekluter) http://www.glitter.si/wp-content/uploads/il_fullxfull.342400308.jpg Anonymous poster hash: c96d7...e24 De var morsomme, sånne ville jeg blitt glad for å få i bryllupsgave. Uansett om de var ferdigkjøpt eller hjemmelagde.
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2015 #14 Skrevet 15. juli 2015 Hva med dorullnisser?Anonymous poster hash: 81f10...46b 2
skruf Skrevet 15. juli 2015 #15 Skrevet 15. juli 2015 Jeg strikket et sett kjærestevotter til en kollega da hun giftet seg, de ble superglade Kjærestevotter består av en høyrevott og en venstrevott, og en dobbeltvott sånn at man kan leie hender inni den dobbeltvotten. http://photo.blogpressapp.com/photos/13/01/13/s_299.jpg 1
peppermyntete Skrevet 15. juli 2015 #16 Skrevet 15. juli 2015 Strikke, hekle eller sy pledd, puter, grytekluter, putetrekk med monogram osv. I nøytrale farger (eller fancy om du vet de liker det). Jeg hadde i alle fall blitt superglad for et stort og fluffy strikket/heklet pledd!
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2015 #17 Skrevet 16. juli 2015 Male et maleri? Tror man skal være rimelig god for å gjøre dette. Vite deres smak, hva som passer deres hjem osv. Jeg har gitt vekk et bilde en gang og aldri mere. Paret hadde beundret og omtalt et bilde jeg har. Verket er gjort av en amatør. Kunstneren er kjent. Fantastiske bilder. Jeg kunne ikke dra i bryllupet, men sendte det i posten. Kostet meg mange kroner. Jeg valgte et som lignet mitt, og hadde samme farger. Jeg var jo spent. Fikk takkekort, bildet var ikke nevnt. Så året etter var jeg på besøk, bildet var ikke på noen vegger. Jeg så hvorcdet kunne passe ( driver med dette). Så å kjøpe eller male bilder til folk er risikabelt. Jeg har selv fått et bilde av m.aulie av en klovn.Kjøpt på møbelhus.De som har vært hos meg vet at det ikke passer inn, jeg liker heller ikke disse bildene. Nå risikerer jeg ikke å bli avslørt av giver. Så det henger i vedskjulet på hyttenAnonymous poster hash: 3315c...0f6
bonsaijenta Skrevet 16. juli 2015 #18 Skrevet 16. juli 2015 Lage en fotobok fra parets utdrikningslag? Eller gavekort på middag hos dere.
appelsinjuice Skrevet 16. juli 2015 #19 Skrevet 16. juli 2015 Jeg hadde blitt kjempeglad for hjemmestrikkede ullgensere, eller et sengeteppe i lappeteknikk. Vær dog forsiktig med å gi noe som skal henges på veggen. Det er slett ikke sikkert du treffer brudeparets smak, og det blir veldig kleint dersom de ikke har lyst til å henge det opp.
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2015 #20 Skrevet 16. juli 2015 Lage en fotobok fra parets utdrikningslag? Eller gavekort på middag hos dere. Dette er de eneste gode forslagene i hele tråden. TS, jeg ville voktet meg vel for å lage noe som helst av pynt som du skal gi bort til andre. Særlig i bryllupsgave. Sjansen for å bomme er STOR. Anonymous poster hash: ebce5...7f9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå