Adara Skrevet 15. juli 2015 #1 Skrevet 15. juli 2015 (endret) Hei, Jeg har bestemt meg for å kjøpe meg ett lesebrett. Jeg trodde først det kun fantes kindle, men ser nå at det finnes mange lesebrett. Jeg har lastet ned bøker i formatet 'epub', dette formatet finnes ikke på kindle? Eller har de forandret det? Kindles eget format, går det an å bruke det på andre lesebrett, eller er det eksklusivt til kindle? Har dere noen anbefalning til lesebrett? Hvordan er batteritiden? Og hvordan er det med toll og slikt dersom jeg bestemmer meg for å kjøpe en kindle? Denne får man kun bestilt fra amazon, ikke sant? TAKK OG KLEM <3 Endret 15. juli 2015 av Adara den Vakre
Faith- Skrevet 15. juli 2015 #2 Skrevet 15. juli 2015 Har ikke noe erfaring med kindel, men jeg bruker iBook appen på iPaden min til å lese bøker og jeg trives kjempe godt med det! Jeg har nå rett over 200 bøker liggene på den som jeg har lest de siste 2 årene, så jeg bruker den mye til å lese på. Jeg syns iPaden er behagelig å lese på, pluss at den har jeg jo med meg når jeg er ute å reiser og slikt uansett og dermed en dings mindre å dra på. Du får også alle bøkene på iPhonen, den er jo ikke såå god å lese på i lengden, men fungerer topp til å lese litt på bussen på vei hjem eller mens man venter på noe/noen osv. Batteritiden på ipad er nok dårligere enn mange andre rene lesebrett, men det er jo mest siden man gjerne bruker det til mye annet enn bare å lese. 1
Gjest Sunhands Skrevet 15. juli 2015 #3 Skrevet 15. juli 2015 Kindle er langt over iPad. Anbefales sterkt om du står mellom disse. Leseopplevelsen er helt forskjellig, det kan ikke sammenlignes. Jeg kan ikke si noe om hvordan Kindle er i forhold til andre lesebrett, men jeg har i alle fall vært superfornøyd, og har brukt min mye. Batteriet på Kindle varer i ca 8 uker. Jeg laster som regel ned fra ebok eller amazon. Leser du engelske bøker, anbefaler jeg absolutt Kindle, men det kan sikkert være greit å sjekke ut andre lesebrett om du foretrekker å lese på norsk. Jeg tror det har kommet eller kommer epub på Kindle. Usikker siden jeg ikke har hatt behov for det.
Okapi Skrevet 17. juli 2015 #4 Skrevet 17. juli 2015 Kindle bruker mobi, ikke epub. Det finnes programvare for konvertering, men jeg er litt usikker på hvor godt det fungerer. Kommer nok litt an på layouten på boka.
Cata Skrevet 18. juli 2015 #5 Skrevet 18. juli 2015 Kindle bruker mobi, ikke epub. Det finnes programvare for konvertering, men jeg er litt usikker på hvor godt det fungerer. Kommer nok litt an på layouten på boka. Har Kindle og synes den er langt bedre enn iPad å lese på, så den er blitt min nye "bok". (Leser mye underholdningslitteratur så kan like gjerne kjøpe den på amazon.) Med litt trening så går det fint å konvertere epub til Kindle. Det har jeg gjort flere ganger. Det finnes ganske gode trinn for trinn instruksjoner på nettet for det. Har riktignok vært borti et par tilfeller der jeg ikke har fått det til, men er usikker på om det var formatet eller jeg som rett og slett klønet det til fordi jeg gjør det så sjelden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå