AnonymBruker Skrevet 15. juli 2015 #1 Skrevet 15. juli 2015 Sluttet på p-piller for snart 2år siden. Hadde mensen regelmessig fra okt-januar, deretter hadde jeg ørlite mensen hver dag i nesten et halvt år. I denne perioden var jeg på volvat, tok celleprøve og undersøkelse. Celleprøven var grei, og hun sa jeg hadde pcos.. Uten å ta noe form for blodprøver!?!.. Syntes dette var rart, da jeg aldri har hatt noe problem med mensen siden jeg fikk den på barneskolen. Nå er jeg 25! Kontaktet fastlegen min, og fikk time hos undersøkelse på sykehus. Han sa jeg ikke hadde noe tegn til pcos, og at hormonprøvene såg bra ut. Kunne garanere meg unger om jeg prøvde i 100år... Nå etter et halvt år etter sykehusbesøket er enda ikke mensen stabil. Jeg kjenner at det tærer på, for jeg forstår ikke hvorfor det skal være slik!!😥 gynekologen på sykehuset sa at legen kunne videresende oss til fertilitetsklinikk om vi etter noen år hadde problemer med å få barn. Vi har enda ikke gått inn 100% for dette, men det er syklusskrøllen som irriterer meg mest!! Noen andre som har opplevd det samme? Googler jeg dette, kommer det bare opp folk som har hatt problemer noen mnd, føler meg alene om dette problemet. Gikk på mercilon i 3år, jasmin i 2år i mellomtiden der tok jeg en p -sprøyte ( da hadde jeg samme mensmengde som da jeg "blødde" et halvt år i strekk" Håper noen har noe gode råd😊Anonymous poster hash: 1bc7f...218 Anonymous poster hash: 1bc7f...218 Anonymous poster hash: 1bc7f...218
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2015 #2 Skrevet 15. juli 2015 Er litt i samme situasjon og det er så deprimerende! Jeg sluttet på mercilon for 2,5 år siden og har enda ikke blitt gravid. Vi har heller aldri gått helt inn for å få hjelp og tror at det kommer til å skje av seg selv til slutt. Jeg har vært hos gynekolog privat, men sier det er ingen problemer og at det kanskje tok lenger tid (tok undersøkelsen 9 mnder etter pilleslutt). Har også tatt blodprøver, men har fått svar om at alt er som det skal Mensen ble veldig krøll det første året etter pilleslutt, men så ble det ganske regelmessig etter det. Nå syntes jeg det er blitt mer uregelmessig igjen. Forrige måned var jeg 2 uker over men fikk mensen til slutt! Vi har innsett at vi kanskje må gå inn 100% for hjelp, siden det ikke skjer av seg selv. Har mannen/samboer/kjæreste sjekket seg? Jeg er 25, aldri hatt problemer da jeg var yngre med mensen. Merker det begynner å gå lang tid:/ Anonymous poster hash: a1031...bf8
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2015 #3 Skrevet 15. juli 2015 Fikk mensen etter klokken før jeg begynte på pillen, hver 28 dag nøyaktig. Er litt over ett år siden jeg sluttet nå, de første månedene så var den normal, men etter det har jeg hatt sykluser på alt mellom 20-50 dager...har i tillegg spotting i en uke før mensen i det hele tatt starter. Håper jeg blir normal snart... har eggløsninger, men alt er bare rot, og har fått skikkelig eggløsnnings- og menssmerter! Har også for høyt nivå av fritt testosteron av en eller annen merkelig grunn. Håper det bare er kroppen som ikke har klart å stabilisere seg etter pilleslutt enda.. Anonymous poster hash: c9c8b...307
juli07 Skrevet 15. juli 2015 #4 Skrevet 15. juli 2015 Hei. Takk for svar! Han har ikke sjekket seg, så kanskje vi sku gjort dette. Synest det er rart at det ikke normaliserer seg. Er nå snart 2 uker siden mensen skulle ha komt, tok test på søndag som var negativ.. Ømme pupper og små menssmertet i venstre eggstokk ( kjenner aldri noe til den andre siden) har de siste gangen hatt ømme pupper og menssmerter i 2-3 uker før mensne har kommet.... Hvilke metode har dere brukt for å finne ut om dere har eggløsning?
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2015 #5 Skrevet 15. juli 2015 Den eneste måten å fastlå EL på uten å gå til legen er temping. Da måler man temperaturen hver morgen med et basaltermometer (to desimaler) og man får et lite hopp i temperaturen etter EL. Anonymous poster hash: 74f4e...3cc
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2015 #6 Skrevet 16. juli 2015 Hei. Takk for svar! Han har ikke sjekket seg, så kanskje vi sku gjort dette. Synest det er rart at det ikke normaliserer seg. Er nå snart 2 uker siden mensen skulle ha komt, tok test på søndag som var negativ.. Ømme pupper og små menssmertet i venstre eggstokk ( kjenner aldri noe til den andre siden) har de siste gangen hatt ømme pupper og menssmerter i 2-3 uker før mensne har kommet.... Hvilke metode har dere brukt for å finne ut om dere har eggløsning? Jeg som svarte over her som sluttet for ett år siden. Kan jo ikke garantere at jeg har eggløsning, men får en del eggløsnningslim rundt eggløsning, så jeg pleier å tenke at jeg har eggløsning rundt den tiden. I tillegg får jeg skikkelig smerter i magen nå etter jeg sluttet på pillen når jeg har eggløsning, eller legen mente at det var eggløsningssmerter, kommer også samtidig som slimet. Har dog ikke tempet eller tatt tester.Anonymous poster hash: c9c8b...307
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2015 #7 Skrevet 21. juli 2015 Jeg fikk ikke mensen i det hele tatt etter å ha sluttet på pillen, så etter ett år tok jeg primolutt og deretter pergotime. Synes at dere bør satse på å få utredning ganske snarlig. Min erfaring er at ting tar veldig lang tid, og da er det like greit å gå i gang med en gang.Anonymous poster hash: 4de42...3a7
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2015 #8 Skrevet 21. juli 2015 Få henvisning til gynekolog for ny vurdering. Fastleger kan oftest ikke nok om dette. Anonymous poster hash: b394f...a39
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå