AnonymBruker Skrevet 15. juli 2015 #1 Skrevet 15. juli 2015 Hei! Jeg er usikker på mitt valg av babyvogn. TFK joggster Twist: Er veldig lett å ha med å gjøre. God å trille og kompakt når den er sammenslått. Liker veldig godt sportsdelen, men ikke like godt bag delen. Synest emmaljunga har bedre funkjoner til baggen. Vugge, kan ta opp ryggen i ligge del, romslig og god, den har fint overtrekk. Mens på TFK vognen er de bare en bag uten funksjoner? må du ikke bytte bagdelen ut fort å barnet må sitte i sportsdelen tidlig? Emmaljunga mondial duo: Liker som nevn over denne vognen godt med alle funskjonene den har i bag delen. Den er også den peneste. Det som er leit er at den tar stor plass i bil..? Og jeg synest sportsdelen på denne er då lav i forhold til alt styre. Er det bare meg eller? Glad om dere gir meg tilbakemelding på deres erfaringer! Anonymous poster hash: 0513c...686
Gjest Tekola Skrevet 15. juli 2015 #2 Skrevet 15. juli 2015 TFK kan du også skaffe Multi-x bag til, som du også kan bruke som en slags sportsdel med barnet sittende mot deg etter hvert, vi har vært veldig fornøyde med den til begge våre
Gjest Solstråla88 Skrevet 15. juli 2015 #3 Skrevet 15. juli 2015 Vi kjøpte city cross når jeg var gravid og brukte den i 2.5 mnd før jeg ville ha ny vogn. Den er lite manøverbar, tung og tar hele bagasjerommet. På mondial må bagen også tas av når den skal legges sammen. Jeg er enig i at det er en veldig pen vogn å se på, men det er en dinosaur altså. Som Tekola skriver har tfk multi x bagen som gjør at du kan ha barnet vendt mot deg lenger. Vi kjøpte babyjogger city elite i steden og liker den veldig godt. Stabil, god å trille, lang sportsdel og god kalesje. Jeg ville tenkt meg godt om, begge vognene er gode, men hva vil du være mest fornøyd med på lang sikt?
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2015 #4 Skrevet 15. juli 2015 Den jeg blir mest fornøyd med i lang sikt er garantert TFK vognen. Er baggen på den stor og romslig til vintertid? lyer overtrekket mot vind? Det på emmaljunga er en god del høyere. Anonymous poster hash: 0513c...686
Faria Skrevet 15. juli 2015 #5 Skrevet 15. juli 2015 Vi har joggster twist med multi x bagen. Født i oktober 14. Bytta nå når hun var ni måneder til sportsvogna, fordi hun ville bare se forover uansett. Joggster twist har også håndbrems, noe som jeg skulle ha. Og det er det jo ikke akkurat så mange vogner som har. Vi har trilla overalt med den og det er ikke noe problem, lett og manøvrere på liten plass og. Ser fra de som har emmaljunga at den ikke er like lett å manøvrere, og i nedoverbakker så er det vanskeligere å gå enn før meg. Alle de andre i barselgruppa er en form for emmaljunga.
Gjest Solstråla88 Skrevet 15. juli 2015 #6 Skrevet 15. juli 2015 Den jeg blir mest fornøyd med i lang sikt er garantert TFK vognen. Er baggen på den stor og romslig til vintertid? lyer overtrekket mot vind? Det på emmaljunga er en god del høyere. Anonymous poster hash: 0513c...686 Hvis det er tfk du vil bli fornøyd med på sikt ville jeg gått for den
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2015 #7 Skrevet 15. juli 2015 Rart at så mange skryter av emmaljunga når de er så tunge. TFK vognen synest jeg ikke er så funsjonell og fin når de kommer til bagen og stolen som gjør at barnet sitter vent mot deg litt lengre. Må si det er trist at en så funsjonell og god vogn skal være likevell så tung og tung å trille...Anonymous poster hash: 0513c...686
Gjest Solstråla88 Skrevet 15. juli 2015 #8 Skrevet 15. juli 2015 Rart at så mange skryter av emmaljunga når de er så tunge. TFK vognen synest jeg ikke er så funsjonell og fin når de kommer til bagen og stolen som gjør at barnet sitter vent mot deg litt lengre. Må si det er trist at en så funsjonell og god vogn skal være likevell så tung og tung å trille...Anonymous poster hash: 0513c...686 Det er jo de som er fornøyd med emmaljunga også, men de jeg kjenner som har den vognen inkl meg selv bytter etter kort tid fordi den er så stor og tar vanvittig mye plass. Selv har jeg insett at praktisk foran flott er en god ting. Men vi alle er forskjellige, det jeg har lært er å tenke over sine behov og ønsker før man kjøper en vogn til 10-11000..
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2015 #9 Skrevet 15. juli 2015 Ja, det er lurt å tenke over dette. Har lenge vært opptatt av barnevogner, og da jeg passet barn da jeg var ung viste jeg at jeg skulle ha simo vogn for den var så pen Og god å trille med fjæring og lufthjul. Liker veldig godt de tradisjonelle barnevognene. Og jeg er forelsket i alt som er mulig med vognen. Du kan ha sportsdelen fram og bakover vent. God og stabil med fjær og lufthjul. Det er mye jeg liker med den.. mer enn TFK. Må nokk tenke litt mer. Å gå å prøve vognene en gang til. Anonymous poster hash: 0513c...686
malicious Skrevet 15. juli 2015 #10 Skrevet 15. juli 2015 Vi har mondial duo. Fiiin vogn men dessverre tung og tar seriøst hele bilen! Ville kanskje valgt annen vogn nå etter å ha fått mer erfaring. Men sammenlignet med andre vogner så får du mye for pengene. Inkl tilbehør; regntrekk, myggnett og soltrekk.
HvittHus Skrevet 15. juli 2015 #11 Skrevet 15. juli 2015 Ja, det er lurt å tenke over dette. Har lenge vært opptatt av barnevogner, og da jeg passet barn da jeg var ung viste jeg at jeg skulle ha simo vogn for den var så pen Og god å trille med fjæring og lufthjul. Liker veldig godt de tradisjonelle barnevognene. Og jeg er forelsket i alt som er mulig med vognen. Du kan ha sportsdelen fram og bakover vent. God og stabil med fjær og lufthjul. Det er mye jeg liker med den.. mer enn TFK. Må nokk tenke litt mer. Å gå å prøve vognene en gang til.Anonymous poster hash: 0513c...686 Jeg synes ikke Duo vognen er så tung. Den er litt stor i bil, men en drøm å trille, samt mange flotte detaljer.
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2015 #12 Skrevet 15. juli 2015 Malicious: Det jeg fryktet! Er den god å trille ellers syns du? Hvordan bil har dere ?Anonymous poster hash: 0513c...686
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2015 #13 Skrevet 15. juli 2015 Hvitthus: Har ikke prøvd vognen i bil enda, må få prøvd de i butikk før vi bestemmer oss. Vi har skoda stasjonsvogn å håper det er litt plass til andre ting når vogna er sammenslått. Håper den ikke rommer hele bagasjerommet ditt? Flott å høre at den er en drøm å trille! Akkurat de vi ønsker oss Anonymous poster hash: 0513c...686
Gjest Solstråla88 Skrevet 15. juli 2015 #14 Skrevet 15. juli 2015 Malicious: Det jeg fryktet! Er den god å trille ellers syns du? Hvordan bil har dere ?Anonymous poster hash: 0513c...686 Nevøen min hadde mondial, god og trille, men tung.
Gjest Solstråla88 Skrevet 15. juli 2015 #15 Skrevet 15. juli 2015 Hvitthus: Har ikke prøvd vognen i bil enda, må få prøvd de i butikk før vi bestemmer oss. Vi har skoda stasjonsvogn å håper det er litt plass til andre ting når vogna er sammenslått. Håper den ikke rommer hele bagasjerommet ditt? Flott å høre at den er en drøm å trille! Akkurat de vi ønsker oss Anonymous poster hash: 0513c...686 Simo er nok et lurere valg. Grunnen til at mondial tar hele bagasjerommet er fordi den ikke kan legges sammen med bagen på, det kan du med simo duo. Den blir da totalt mindre enn mondial.
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2015 #16 Skrevet 15. juli 2015 Solstråla88: Er simo vognen like tung/lett som emmaljunga? Å noen andre tradisjonelle barnevogner som emmaljunga og simo? Vi trenger en høy vogn, siden vi begge er høye.. derfor passer ikke de andre emmaljunga vognene til oss..Anonymous poster hash: 0513c...686
HvittHus Skrevet 15. juli 2015 #17 Skrevet 15. juli 2015 (endret) Hvitthus: Har ikke prøvd vognen i bil enda, må få prøvd de i butikk før vi bestemmer oss. Vi har skoda stasjonsvogn å håper det er litt plass til andre ting når vogna er sammenslått. Håper den ikke rommer hele bagasjerommet ditt? Flott å høre at den er en drøm å trille! Akkurat de vi ønsker oss Anonymous poster hash: 0513c...686 Nå er det vogna til datteren min, men vi har Skoda Octavia og den vil uproblematisk få plass i bagasjerommet. Vekt er 15.9 på den modellen datteren min valgte. TFK veier vel ca 13.4, så ikke veldig store forskjellen. Men du bør jo vurdere opp mot bruken. Jeg har trillet niesens trehjuling, og jeg ville aldri ha hatt en slik vogn. Men det er fordi jeg synes en firehjuling er mye bedre i skog og mark og når det er snø ute. Endret 15. juli 2015 av HvittHus
Gjest Solstråla88 Skrevet 15. juli 2015 #18 Skrevet 15. juli 2015 Solstråla88: Er simo vognen like tung/lett som emmaljunga? Å noen andre tradisjonelle barnevogner som emmaljunga og simo? Vi trenger en høy vogn, siden vi begge er høye.. derfor passer ikke de andre emmaljunga vognene til oss..Anonymous poster hash: 0513c...686 Skulle jeg valgt mellom simo og mondial hadde det blitt simo. Den er tung den også, men mer enklere å håndtere synes jeg. Har trillet begge mye da jeg satt endel barnevakt for to gutter som hadde disse. Foretrekker simo over emmaljunga.
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2015 #19 Skrevet 15. juli 2015 Hvitthus: Vi har også skoda oktavia (stasjonsvogn) så fint å høre at de ikke er problemer med å få den inn i bilen. Anonymous poster hash: 0513c...686
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2015 #20 Skrevet 15. juli 2015 Synes folk virkelig at en god romslig vogn på 13-14 kg er så tungt? Er det særlig mange ordentlige vogner som veier mye mindre enn det altså? Har null problem å trille vår emmaljunga på skogsgrusveier, på gangfelt eller på kjøpesenter. Ikke er den spesielt tung å få inn og ut av bilen heller. Til og med mon svigermor på 75 klarer å løfte vognen inn og ut av bilen og synes den er lett å trille......Anonymous poster hash: 9e5a5...7b5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå