Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har nylig hjulpet en arving med alle formaliteter etter et dødsfall

Flere ting som forundrer meg i dette tilfelle, da avdøde hadde DNB som bankforbindelse og transaksjonen av bolig også ble utført av DNB eiendom.

Etter oppmøte i banken, med kopierinng av skifteattester fullmakter...osv, så skulle fullmektig få all disposisjon over konti.

Så går noen måneder og konti skal avsluttes.

Da var det liksom ikke godt nok likevel.

Ny runde med kopiering av nevnte dokumenter.

Så ble dette sendt til hovedkontor i Oslo med post??? for behandling.

1 uke går og det mases om hvor pengene blir av.

Svar: saken ligger til behandling.

Så en halv uke til. Ny masing. (morsk i stemmen denne gangen)

Da skulle pengene komme om max 2 dager.

hvilket skjedde.

Så går noen måneder til og huset blir solgt.

Alt er en grei og enkel transaksjon.

Pengene fra kjøper var på klientkonto hos DNB dagen før overdragelse.

Da sier DNB at penger blir utbetalt i løpet av 14 dager?

der er vi nå.

Vel, da begynner vel masingen igjen da?

Har en mistanke om at dette er et forretningsområde for DNB, der de øser inn ved å gi oss lave renter, samtidig med at de selv hever høyere ved å beholde pengene lengst mulig.

En annen ting....

Banken er norges største, men må vel være den minst kundevennlige også.

Samtidig en av norges desidert dyreste banker.

Ikke mulig å ringe lokalkontor på enkel måte.

Ikke mulig å sende e-post på enkel måte.

Man ser lett på nettsiden at man nesten tvinges inn i å ringe dette fellesnummeret, hvor man nesten blir gal av å høre på denne håpløse musikken på øret.

Vel...Bare jeg får mast litt nå og pengene blir utbetalt, så kan jeg bare forholde meg til Skandiabanken igjen.

Endret av Østlandet
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det hjelper ikke å mase på oppgjøret for solgt bolig. Du må vente ca 14 dager etter ny eier overtar bolig og til du får utbetalt oppgjøret. Dette gjelder uavhengig av hvilken eiendomsmegler du bruker. Etter fullt oppgjør for boligen er mottatt på klientkonto til megler, må skjøte tinglyses på ny eier. Først når megler har fått bekreftelsen på at skjøtet er tinglyst + at alle heftelser i boligen er slettet, kan oppgjøret utbetales.

Når det gjelder avslutning av konti vil jeg heller ikke si at du har har hatt noen særlig å klage over. Jeg har vært gjennom en slik prosess som involverte flere andre banker enn den du nevner, og det var mye mer frem og tilbake før det var i orden. Prosessen du har vært igjennom høres rimelig grei ut og jeg mener at du ikke har noe å klage over.

Anonymous poster hash: fd3f2...139

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det hjelper ikke å mase på oppgjøret for solgt bolig. Du må vente ca 14 dager etter ny eier overtar bolig og til du får utbetalt oppgjøret. Dette gjelder uavhengig av hvilken eiendomsmegler du bruker. Etter fullt oppgjør for boligen er mottatt på klientkonto til megler, må skjøte tinglyses på ny eier. Først når megler har fått bekreftelsen på at skjøtet er tinglyst + at alle heftelser i boligen er slettet, kan oppgjøret utbetales.

Når det gjelder avslutning av konti vil jeg heller ikke si at du har har hatt noen særlig å klage over. Jeg har vært gjennom en slik prosess som involverte flere andre banker enn den du nevner, og det var mye mer frem og tilbake før det var i orden. Prosessen du har vært igjennom høres rimelig grei ut og jeg mener at du ikke har noe å klage over. Anonymous poster hash: fd3f2...139

Samme erfaring her.

Anonymous poster hash: c8f8b...481

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...