Gå til innhold

Bekymret for barna når de er ute

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere!

Jeg har begynt å bekymre meg voldsomt for barna når de er ute. Ser etter de hele tiden, og vil gjerne vite hvor de er til enhver tid. Sikkert ikke helt sunt, men jeg må ha en viss kontroll.

Har søkt litt etter råd, og funnet dette produktet:
http://teddi.no/produkt/gps-peiler-ting-barn-hund-katt-trygghetsalarm/

Er det tilfeldigvis noen her som har testet det?

Bekymret mor  :glare:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner at du er bekymret, sånn er jo de fleste mødre  :blomst:

Hvor gamle er barna dine?

AnonymBruker
Skrevet

Hva med å få barna chippet? 

Anonymous poster hash: 1a3a8...eed
  • Liker 8
Skrevet

Reklame?

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Helt latterlig produkt hvis det er for barn! 

Hvem i alle dager trenger å gps-peile barna sine??? Er ungene så små at de trenger tilsyn så passer man på det, er de så store at de må få gå hvor de vil, så skal de da få ha det privatlivet i fred. 

Er dette virkelig lovlig? 

Anonymous poster hash: d3db0...a9b
  • Liker 7
Skrevet

Hvem i alle dager trenger å gps-peile barna sine??? Er ungene så små at de trenger tilsyn så passer man på det, er de så store at de må få gå hvor de vil, så skal de da få ha det privatlivet i fred. 

Aner ikke Anonym. Jeg er skeptisk. Er vel riktig som du sier. Selv gikk jeg jo nøyaktig hvor jeg ville når jeg var liten.

AnonymBruker
Skrevet

Hvor gamle er barna dine? Er selv streder når mine er ute, men må vel bare stå i det.

Anonymous poster hash: e5417...3c8

AnonymBruker
Skrevet

Hvor gamle er barna dine? Er selv streder når mine er ute, men må vel bare stå i det.

Stresset ikke stredet

Skrevet

Hvis dere blir stresset av at barna er ute så får dere gå ut og passe på.

• Liker 4
Skrevet

Det er sant rotemor :-) Det får bli barnepass på gamlemåten her .-P 5 og 6 Anonym.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Aner ikke Anonym. Jeg er skeptisk. Er vel riktig som du sier. Selv gikk jeg jo nøyaktig hvor jeg ville når jeg var liten.

Det gjorde ikke jeg, ikke før jeg fikk tillatelse til det. (Oppdragelse og regler er stikkordet, hvis du ikke tok den!) Da jeg kom i barneskolealder fikk vi etterhvert fly mer og mer der vi ville, men vi hadde klokke på armen og innetid. Det er slik det skal være når man er barn, utforske nærområdet, leke i skogen, bygge hytter, snøballkrig, og etterhvert dra og bade alene. 

Det er sjelden jeg vet hvor mitt barn er når det er ute, og heldigvis for det, det betyr at hun løper rundt og har det gøy med naboungene. Hadde vært mye verre om hun hang i buksekanten min eller satt i hagen alene. 

Og ja, jeg er krass her fordi dette virker som et idiotisk forsøk på noe som er nevnt lenger opp (nevnes ikke, slik at moderator ikke trenger å slette dette). 

Kan uansett ikke tro det er lovlig å gjøre noe slikt på ungene sine. De har rett på privatliv de også, og er de store nok til å gå hvor de vil så skal de da jammen få lov til det!

Hysteri.....!

• Liker 1
Skrevet

TS, du har fått flere spørsmål om hvor gamle barna dine er. Inntil du svarer på det, anser jeg tråden for tull og at du driver med reklame.

• Liker 4
Skrevet

Kanskje barna bør bli flyvertinner ts?

AnonymBruker
Skrevet

TS, du har fått flere spørsmål om hvor gamle barna dine er. Inntil du svarer på det, anser jeg tråden for tull og at du driver med reklame.

5 og 6 sa hun.

Anonymous poster hash: 79214...8ee

Skrevet

5 og 6 sa hun.

Anonymous poster hash: 79214...8ee

Da har jeg nok oversett dette.

Skrevet

Er vel vanlig å vite ca hvor 5-6-åringer er til enhver tid? Vi bor i byen, og jeg har aldri hatt behovet for noe som det der, jeg vet jo hvor de er?

Jeg vil tro du blir ti ganger mer stressa av å konstant se på GPS-koordinatorer og kart.

• Liker 1
Skrevet

For noen er det faktisk veldig fint med slike sporingsenheter. Vi har vurdert det en stund, men ikke funnet noe som er bra nok ennå.

Hvorfor? Ikke fordi vi ikke skal passe på når barnet er ute, men som en ekstra sikkerhet hvis han skulle forsvinne. Vi har et barn som lett stikker av og kan utsette seg for fare. Han er ikke skeptisk til fremmede og ikke redd for å forsvinne fra oss voksne. Han krever kontinuerlig tilsyn, noe han må ha uansett om vi skulle brukt GPS, men det kan fortsatt skje at han forsvinner fra oss. Og da vil det være fint å ha muligheten til å finne han igjen. F.eks hvis vi er ute og går tur, han river seg løs fra oss og løper fort avgårde. Vi løper etter, men han løper inn i en hage og når vi kommer oss dit så kan vi ikke se han.

Barnet mitt har autisme og er veldig forsinket i utvikling. Han forstår ikke konsekvenser, han kan ikke gjøre rede for seg, fortelle hvem han er og hvor han bor.

Slike sporingsenheter er også vanlig å bruke på mennesker med demens.

Jeg ser ikke noe galt i det, så lenge det er en god grunn til at man bruker det (og så lenge man ikke bruker det som en erstatning for å passe på barna sine).

Det er heller ikke ulovlig å bruke dette privat. Er det for mennesker som bor i bolig eller sykehjem så kreves det selvsagt et tvangsvedtak.

AnonymBruker
Skrevet

Mens jeg og søsteren min ble kastet ut på vinterstid fordi det var så sunt med litt frisk luft. Ved skolealder dro jeg hjem alene (altså alene i huset) og lagde mat til meg selv. Du er virkelig hysterisk. Foreldre i dag syr jo puter under armene til barna sine. 

Anonymous poster hash: bbc13...ca0
AnonymBruker
Skrevet

For noen er det faktisk veldig fint med slike sporingsenheter. Vi har vurdert det en stund, men ikke funnet noe som er bra nok ennå.

Hvorfor? Ikke fordi vi ikke skal passe på når barnet er ute, men som en ekstra sikkerhet hvis han skulle forsvinne. Vi har et barn som lett stikker av og kan utsette seg for fare. Han er ikke skeptisk til fremmede og ikke redd for å forsvinne fra oss voksne. Han krever kontinuerlig tilsyn, noe han må ha uansett om vi skulle brukt GPS, men det kan fortsatt skje at han forsvinner fra oss. Og da vil det være fint å ha muligheten til å finne han igjen. F.eks hvis vi er ute og går tur, han river seg løs fra oss og løper fort avgårde. Vi løper etter, men han løper inn i en hage og når vi kommer oss dit så kan vi ikke se han.

Barnet mitt har autisme og er veldig forsinket i utvikling. Han forstår ikke konsekvenser, han kan ikke gjøre rede for seg, fortelle hvem han er og hvor han bor.

Jeg ser ikke noe galt i det, så lenge det er en god grunn til at man bruker det (og så lenge man ikke bruker det som en erstatning for å passe på barna sine).

Det er heller ikke ulovlig å bruke dette privat. Er det for mennesker som bor i bolig eller sykehjem så kreves det selvsagt et tvangsvedtak.

Dette er jo en helt annen situasjon, og jeg regner med at vedkommende du siterte ikke svarte ut ifra slike tilfeller, men barn i helt normale situasjoner. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Tråden handler om barn som trenger pass og en bekymret mor når ungene er ute. Ikke utviklingshemmede barn eller demente, noe som er en helt annen situasjon, og noe jeg har svært god kjennskap til gjennom jobb.

Dette er jo en helt annen situasjon, og jeg regner med at vedkommende du siterte ikke svarte ut ifra slike tilfeller, men barn i helt normale situasjoner. 

Korrekt! :)

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...