Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har en sønn som akkurat har blitt 4 år og har i det siste snakket litt om vi skal sette igang prøving på nr 2.

Vi, spesielt jeg syns at å få barn ble en stor overgang, til tross for at han var planlagt og vi egentlig hadde mye erfaring med barn både fra jobb og privat. Jeg synes det har Vært flere tunge perioder fram til nå men heldigvis går ting mye lettere nå og vi har det bra og nyter hverdagen ! Vi slet mye med soving når lille gutt var baby og dette vedvarte vel til han var godt over tre. Vi har en viljesterk gutt og har allerede vært gjennom flere trassprioder, hvor det meste gjennom dagen til tider har vært en kamp.

Føler det har vært godt å ha disse årene med bare han og synes hverdagen nå er så fin at jeg er redd for at et barn til skal velte det vi har, tenk om det blir like mye utfordringer med neste mann? Eller flere? Samtidig ønsker jeg sterkt at han skal få søsken og tenker at aldersforskjellen allerede begynner å bli så stor at det snart er nå eller aldri. .

Dette ble nok litt usammenhengende og mye tanker men noen som har vært på samme sted som har fått fler? Hvordan ble det? Andre tanker og erfaringer? 😕

Anonymous poster hash: 99d53...34d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vår eldste hadde trass framtil han var 6. Han var til tider veldig utfordrende, og vi ville egentlig ikke ha flere. Så ble jeg plutselig gravid. Fikk to tette, og de er så lette og harmoniske at å være sammen med dem har vært min utflukt. Det er deilig å få normalt fungerende barn, når første har bydd på store utfordringer. Stå på. Kanskje dere også vil oppleve de neste barna som mindre utfordrende

Anonymous poster hash: cb683...8bc

AnonymBruker
Skrevet

Nå jinxer jeg sikkert noe, men det er jo ikke sikkert nestemann blir like utfordrende.

Vi sleit med de samme problemene med førstemann som dere. Det satt langt inne å få en til, både pga utfordringene, fødselsdepresjon og det at vi følte at hverdagen endelig var blitt veldig fin. Likevel vant tanken om at vi ville gi ham søsken.

Baby er ikke så gammel ennå, men foreløpig er det en fryd! Ammingen fungerer, baby sover og er tilfreds, storebror er litt mer trassen, men ikke verre enn at det går.

Det beste er at vi denne gangen har mer erfaring. Jeg føler meg sikker i morsrollen og det var veldig raskt business as usual. Baby henger bare med og får mat når det trengs. Bæretøy er uvurderlig. Det aller beste er likevel at det denne gangen er skikkelig, skikkelig kos med baby. Det er SÅ deilig å oppleve det, siden babytiden med førstemann bare var en eneste lang prøvelse.

Anonymous poster hash: 5b964...d88

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...