Gå til innhold

"Eks-date" vil være venn med meg. Hva tror dere han vil?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå er jeg kommet i en situasjon som jeg ikke helt vet hvordan jeg skal tolke eller forholde meg til. 

Jeg har holdt på med en i et par måneder nå. For noen dager siden så fikk jeg en litt bad feeling og følte at han kanskje ikke var interessert likevel. Og samme kvelden så fikk jeg en melding av han. Han fortalte at han ikke var helt klar enda, og håpte at jeg ikke ble såret, i tillegg til at det ikke føltes helt riktig "akkurat nå". Han spurte om vi kunne være venner fordi om. 

Jeg svarte han og var ærlig. Fortalte at jeg håpte jo at vi hadde hatt muligheten til å bli bedre kjent og at det kanskje ville blitt noe mer, men at jeg forstod jo han og sa at det var bra han var ærlig og ga meg beskjed. Sa også at jeg har "svidd meg" på det å bli "venn" med noen jeg har datet, og da har det endt i "friends with benefits" og at det vil jo gjerne bli vanskelig for både meg og han når vi skal lete videre. Slike forhold ender jo forholdsvis raskt ettersom begge jakter....

Jeg gjentok meg selv igjen og sa at jeg ikke var ute etter å ha et venneforhold hvor sex er inkludert, og sa at han i såfall får ta intiativ til å treffes, da jeg ikke vil "plage" han mer, hvis han vil gå videre. 

Fikk melding tilbake og han sa at han ikke var ute etter det heller. Han ville bare være venner. 

Og ja, jeg tror faktisk på han. Han har også sagt han vil treffe meg denne uken. 

Men hva tror dere? Hva mente han med at det ikke føltes riktig akkurat nå? Tror dere han kanskje kan bli interessert, men at han trenger lang tid på å finne ut av det? Eller tror dere han oppriktig ønsker et venneforhold? 

Jeg vet jo at det kan bli vanskelig for begge, og at det sannsynligvis "rakner" raskt, men likevel...

Jeg sa til han at dersom vi fortsetter som venner så må begge være ærlig, spesielt dersom jeg begynner å utvikle følelser eller han begynner å møte andre/føler det er feil. 

Anonymous poster hash: 90525...6cd
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan jo godt være han faktisk ønsker et venneforhold, men jeg ville ikke syns det hadde vært komfortabelt å vært venn med noen jeg nettopp hadde datet. Usikre menn vil gjerne holde kvinner på vent, og gjerne omgåes med dem for å fremstille seg selv som alfahann for å tiltrekke seg fler kvinner (wierd logic, for jeg blir ikke tiltrukket av menn som omsvermes av kvinner), og da kan de velge og vrake blandt damene etterhvert. Ikke la deg være selskapsdokka hans om det er sånn type han prøver å være, men du kan jo møte han på en bar og se om dere greier å henge som to kamerater - tviler på det iom at du skriver at du er redd for å få følelser for han, og at du vil ha beskjed dersom han begynner å møte andre. Han har sagt han vil være venn så for han er det åpenbart at han kan få møte andre når han vil. Han har allerede noen av følelsene dine, og det beste for deg er derfor å holde deg unna.

Anonymous poster hash: 52662...29e
Skrevet

Finnes det egentlig noen gode grunner til at dere skal fortsette å være venner? Kan han virkelig tilføre deg så mye godt som venn? Du sier jo selv at du tror det kommer til å rakne før eller senere. Du trenger ikke å være høfflig.. Han har har vært ærlig med følelsene sine og det gjelder nok, det er lite trolig at han plutselig har ombestemt seg angående interesse for deg, da hadde han nok sagt klart ifra. 

Jeg vil råde deg til å ikke treffe han. Du har allerede begynt å få noen forhåpninger til hva agendaen hans kan være, utenom å være en venn. Og det viser at du ikke har gitt han opp og at du sannsynligvis kommer til å bli såret igjen. Jeg er enig med AB over her, tror nok også han treffes fordi det er greitt å ha noe i bakhånd og være litt omsvermet.

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet

Tråden er ryddet for spam.

Mynona, mod.

AnonymBruker
Skrevet

Det spørs hva man legger i å være "venner". Jeg har ikke mer kontakt med en eks enn jeg har med andre, vanlige venner. For meg betyr at vi kan henge ut sammen, oftest i gruppe med flere andre på fest eller sånt, men en sjelden gang også bare vi to. Er det bare meg og ham møtes vi stort sett på kafé, sjelden hjemme hos hverandre. Vi kan be hverandre om hjelp og tjenester dersom vi behøver det. Jeg har ikke sex med noen etter at det er slutt, og bortsett fra én som ikke hadde de sosiale antennene på plass og foreslo det,Hv så har det heller ikke vært et tema.

Hvis du skal være venn med ham, så foreslår jeg at du lar det gå litt tid før dere treffes igjen. Vent noen uker og kjenn på om du faktisk har lyst å ha ham som venn. Har dere noe til felles? Hadde dere god kjemi, eller var det bare ligging?

Anonymous poster hash: 8816f...99a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...