Gå til innhold

Fortelle kjæresten at jeg var svært overvektig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bør jeg si til min nye kjæreste at jeg tidligere var svært overvektig?  Vi har vært sammen et par måneder og har det kjempefint. 

Jeg har altså gått ned over 40 kilo i vekt.  Det "synes" ikke på meg at jeg tidligere veide veldig mye for mye, hvis jeg kan si det sånn, jeg har ikke slapp hud for eksempel.  (Kanskje fordi vektreduksjonen gikk svært langsomt, eller at jeg rett og slett var heldig).  Det finnes knapt noen bilder av meg som overvektig, jeg skydde å bli tatt bilde av som pesten.

Det er 5 år siden jeg var ferdig med vektreduksjonen.  Etterpå har jeg holdt en svært stabil vekt, og jeg regner med å fortsette med det.  Dels fordi jeg ble rett medisinert i forhold til depresjon og smerter, dels fordi jeg falt for trening og dels fordi jeg jo faktisk liker sunn mat.  (Og så har jeg lagt meg på en vekt som er såpass "høy" - BMI 22 - at det er mulig for meg å holde den med et vanlig liv der man kan ta et kakestykke i bryllup).

Jeg og kjæresten er begge voksne mennesker som er ganske lite fokusert på utseende.  Han liker selv friluftsliv og er slank, men jeg har aldri hørt ham snakke nedsettende om overvektige mennesker.

Men er dette på en måte informasjon han har "rett" på å få i forhold til å bestemme om det blir oss?  Kan det at partner tidligere var svært overvektig, være en dealbreaker?

Anonymous poster hash: 42503...19d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor i alle dager skal det være en dealbreaker at du var overvektig for 5 år siden?

Han forelsket seg i den du er i dag.

Jeg ville nok fortalt det da det er en del av deg, din historie og har vært med på å forme personen du psykisk og fysisk er idag :)

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Han har vel ikke "rett" på å vite det, men det kunne blitt en dealbreaker for meg om kjæresten min ikke fortalte meg noe slikt om seg selv. Det ville for meg betydd at han ikke stolte på meg og hadde nok tiltro til meg.

HVIS kjæresten din skulle reagere veldig negativt på at du var overvektig for mange år siden: er det virkelig Mannen i ditt liv?

Fortell han det.

Anonymous poster hash: 00c5c...d91

AnonymBruker
Skrevet

Han har vel ikke "rett" på å vite det, men det kunne blitt en dealbreaker for meg om kjæresten min ikke fortalte meg noe slikt om seg selv. Det ville for meg betydd at han ikke stolte på meg og hadde nok tiltro til meg.

HVIS kjæresten din skulle reagere veldig negativt på at du var overvektig for mange år siden: er det virkelig Mannen i ditt liv?

Fortell han det.

Anonymous poster hash: 00c5c...d91

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det du har gjort er jo noe å være stolt over! Du har klart å gå ned mange kilo, og det på den riktige måten. Om en kjæreste hadde fortalt det til meg, hadde jeg blitt full av beundring. Dette er jo et tegn på at du er et sterkt menneske med stor viljestyrke. :-) Du har vært kjempeflink!

Anonymous poster hash: 6f8b0...0b5

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor i alle dager skulle du nevne dette?

Dette føyer seg pent inn i rekken av "too much information"

Skrevet

Jeg ser ikke hvorfor det skal kunne være en dealbreaker på noen måte.

AnonymBruker
Skrevet

Bør jeg si til min nye kjæreste at jeg tidligere var svært overvektig? Vi har vært sammen et par måneder og har det kjempefint.

Jeg har altså gått ned over 40 kilo i vekt. Det "synes" ikke på meg at jeg tidligere veide veldig mye for mye, hvis jeg kan si det sånn, jeg har ikke slapp hud for eksempel. (Kanskje fordi vektreduksjonen gikk svært langsomt, eller at jeg rett og slett var heldig). Det finnes knapt noen bilder av meg som overvektig, jeg skydde å bli tatt bilde av som pesten.

Det er 5 år siden jeg var ferdig med vektreduksjonen. Etterpå har jeg holdt en svært stabil vekt, og jeg regner med å fortsette med det. Dels fordi jeg ble rett medisinert i forhold til depresjon og smerter, dels fordi jeg falt for trening og dels fordi jeg jo faktisk liker sunn mat. (Og så har jeg lagt meg på en vekt som er såpass "høy" - BMI 22 - at det er mulig for meg å holde den med et vanlig liv der man kan ta et kakestykke i bryllup).

Jeg og kjæresten er begge voksne mennesker som er ganske lite fokusert på utseende. Han liker selv friluftsliv og er slank, men jeg har aldri hørt ham snakke nedsettende om overvektige mennesker.

Men er dette på en måte informasjon han har "rett" på å få i forhold til å bestemme om det blir oss? Kan det at partner tidligere var svært overvektig, være en dealbreaker?

Anonymous poster hash: 42503...19d

Det hadde ikke vært dealbreakee for meg(ikke om du hadde hatt overflødig hud heller..)

Men jeg kunne ikke falt for noen som ER(som i er nå) mer enn 50% overvektig. Uansett ikke kg'ene i seg selv som hadde vært problemet, men den usunne livsstilen. Du har jo ikke det problemet.

Tror ikke du har noe å tape på å fortelle det.

Anonymous poster hash: b55bf...b98

Skrevet

Jeg ville fortalt det. Det er jo ganske mye vektreduksjon det er snakk om, og det bør du jo egentlig være stolt over å ha klart! Så det tror jeg ikke er noen dealbreaker.

Skrevet

Jeg forstår virkelig ikke hva hensikten med å fortelle om dette skulle være. Hvis hun hadde gjort noe alvorlig kriminelt og vært i fengsel, hadde det vært forståelig om daten fikk vite det, for slikt blir allikevel spurt. Men vektnedgang, nei. Hun har vært flink, bevares vel.

Skrevet

Hvis dette er mannen i ditt liv kommer han jo til å få vite det før eller senere uansett. Enten ser han noen gamle bilder av deg, eller så får han høre det av venner eller familie i en eller annen sammenheng. Jeg hadde vært superflau og utilpass hvis noen hadde vist meg en bilde av min kjæreste der han veide 40 kilo mer enn i dag, og jeg ikke hadde klart å late som om jeg ikke var overrasket.

Du kan vel bare nevne det litt i forbifarten at du gikk ned endel kilo for noen år siden? Trenger ikke akkurat sette dere ned til foredrag og filmfremvisning...

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Min mann var overvektig et par år før han traff meg, som følge av antidepressive og andre medikamenter. 

Er på ingen måte noen deal breaker for meg.

(verken at han var overvektig eller at han slet psykisk)

Når man blir kjent med en person blir man også kjent med deres fortid, så det ville vært unaturlig og jeg hadde følt meg skuffet om han ikke hadde fortalt om det. 

Anonymous poster hash: 80944...e9b
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser ikke at det er en big deal den ene eller andre veien. For meg blir dette som å spørre "skal jeg si til han at jeg pleide å lakkere tåneglene røde hver fredag for 5 år siden".

Anonymous poster hash: d334e...e36
Skrevet

Dette er jo en positiv ting.

Skrevet

Dette er jo noe du kan være kjempestolt over! Jeg var overvektig for noen år siden (100 kg), nå er jeg normalvektig og forteller det med stolthet. Som noe stort og vanskelig jeg har fått til. Jeg forteller det til mange jeg, både for å si at det er mulig å gå ned i vekt og fordi jeg er kry og stolt over meg selv :D Jeg har en del strekkmerker, men ikke så mye løs hud.  Et tegn på at jeg har klart noe vanskelig. Jeg kan liksom ikke se for meg noe annet enn at han vil beundre deg? kommer jo an på typen, men om noen er så skrudd i hodet at de ikke kan se på det som en styrke og seier så er de vel ikke veldig mye å samle på

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...