Gå til innhold

Er jeg på jordet her?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I kveld hr jeg vert hjemme med barnet mitt på to år.. Min samboer har en datter på ni som også hr vert her.. I tillegg har søsterens niåring vert her..

Faren til stejenta og søsteren har vert på hver sine sosiale lag og har drukket, og blir mest sansynlig sene..

Ingen problemer for meg å passe ungene altså, har fått de i seng og alt.. Men jeg lå her i sengen å tenkte på om dette faktisk er litt urettferdig??.. Ingen har spurt meg om det er greit at jeg tok ansvaret for jentene.. De bare kom hit, sittende på i en arngert skyss.. De kunne da i det minste spurt om det var greit, for høflighetens skyld??

Eller er jeg helt korka?? :P

Anonymous poster hash: 92035...902

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dumpet de barna hos deg og stakk ut uten å spør, så ja da er det litt frekt. Det burde jo arrangeres og passet på at det er ok for alle parter. 

Anonymous poster hash: 485a9...0c3
  • Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Samboerens søster altså..

Anonymous poster hash: b5e6e...222

AnonymBruker
Skrevet

Dumpet de barna hos deg og stakk ut uten å spør, så ja da er det litt frekt. Det burde jo arrangeres og passet på at det er ok for alle parter.

Anonymous poster hash: 485a9...0c3

De stakk ut først.. Så kom plutselig barna.. Jeg trodde faktiak at de skulle overnatte ett annet sted siden de ikke var her når foreldrene dro..

AnonymBruker
Skrevet

De stakk ut først.. Så kom plutselig barna.. Jeg trodde faktiak at de skulle overnatte ett annet sted siden de ikke var her når foreldrene dro..

Og siden det ikke ble sagt noe om hvor de skulle være..

Skrevet

Hehe, ja, jeg ville sikkert tenkt det samme :P

Men du får satse på at du får en god "takk, i love you"-suss når samboeren kommer hjem :) :) :) :)

AnonymBruker
Skrevet

Hehe, ja, jeg ville sikkert tenkt det samme :P

Men du får satse på at du får en god "takk, i love you"-suss når samboeren kommer hjem :) :) :) :)

Hehe.. Ja.. Ingen sure miner altså.. Jentene har oppført seg bra de.. Jeg gikk til og med i senga først.. Og på slaget elve var de på rommet, som de fikk beskjed om.. Har fått hjerter allerede 😂

Lå bare her å tenkte.. Veldig rart at de bare drar uten å høre om noen tar ansvar for barna først.. Tror ikke jeg ville gjort det slik..

• Liker 1
Skrevet

Du er ikke på jordet. Sånt bør jo avklares på forhånd. Hva om du hadde en fest du ville på?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette hørtes veldig merkelig ut. Jeg forstår rett og slett ikke hva du skriver. Dukket det opp to niåringer etter foreldrene var dratt og skulle overnatte hos deg? Foreldrene skulle på fest og hadde ikke avklart med deg at barna skulle sove der, og at det i såfall var greit for deg? I alle dager..

Anonymous poster hash: ac010...7e2
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønte heller ikke dette. Hvor kom barna fra da?

Anonymous poster hash: 26154...0ef

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg mener jeg har lest akkurat det samme før. Uansett, du er ikke helt på jordet.

Anonymous poster hash: fa6f9...23f
AnonymBruker
Skrevet

Dette hørtes veldig merkelig ut. Jeg forstår rett og slett ikke hva du skriver. Dukket det opp to niåringer etter foreldrene var dratt og skulle overnatte hos deg? Foreldrene skulle på fest og hadde ikke avklart med deg at barna skulle sove der, og at det i såfall var greit for deg? I alle dager..

Anonymous poster hash: ac010...7e2

Ja.. foreldrene og niåringene hadde vert borte hele dagen.. Jeg visste at foreldrene skulle i selskap.. Og plutselig kjørte det opp en bil, sendt av søsteren hans, med begge niåringene i.. Uten at jeg visste noe som helst..

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønte heller ikke dette. Hvor kom barna fra da?

Anonymous poster hash: 26154...0ef

De hadde vert samme stedet som søsteren til sambo.. Men da det begynte å bli sent, så ble de sendt hjem..

Skrevet

Stedatter skulle vel sove der uansett, og de tenkte at ste-niese ikke ble så mye ekstra?

Jeg hadde nok forventet at det ble nevnt, men ikke at det var noen stor sak når den ene jenta uansett hører til i huset, begge er så store at de ikke trenger hjelp, de kommer til leggetid og jeg ikke skal underholde dem hele dagen, og jeg likevel var hjemme med en liten.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Stedatter skulle vel sove der uansett, og de tenkte at ste-niese ikke ble så mye ekstra?

Jeg hadde nok forventet at det ble nevnt, men ikke at det var noen stor sak når den ene jenta uansett hører til i huset, begge er så store at de ikke trenger hjelp, de kommer til leggetid og jeg ikke skal underholde dem hele dagen, og jeg likevel var hjemme med en liten.

Ja.. det er ikke noen stor sak heller.. Jeg var bare nysgjerrig på hva "dere" syns...:)

Jeg hadde nok uansett spurt først om det var greit.. Spesielt med tanke på søsterens barn.

Skrevet

Kan det ha vært ungene som ønsket overnatting? Foreldrene kommuniserte uansett dårlig med deg, mulig et resultat av alkoholinntak

AnonymBruker
Skrevet

Syntes ikke det var greit. Det er vanlig høflighet å spørre, og det viser 0 respekt for deg og din tid synes jeg. 

Anonymous poster hash: 51b33...0c5
AnonymBruker
Skrevet

Hva skjer med folk her på forumet? Er det ingen av dere som snakker om slike situasjoner før dere flytter inn sammen med en ny partner som har barn fra før av? Det dukker jo opp flere slike tråder per uke nå. Og hva skjer med at omtrent halvparten av de andre damene her inne ikke klarer å si i fra til kjærestene sine i det en situasjon har oppstått at man ikke er komfortabel med det??

Anonymous poster hash: da5d0...990
  • Liker 1
Skrevet

Hva skjer med folk her på forumet? Er det ingen av dere som snakker om slike situasjoner før dere flytter inn sammen med en ny partner som har barn fra før av? Det dukker jo opp flere slike tråder per uke nå. Og hva skjer med at omtrent halvparten av de andre damene her inne ikke klarer å si i fra til kjærestene sine i det en situasjon har oppstått at man ikke er komfortabel med det?? Anonymous poster hash: da5d0...990

Det er flaut.

Det var ikke dette våre mødre og bestemødre kjempet for.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva skjer med folk her på forumet? Er det ingen av dere som snakker om slike situasjoner før dere flytter inn sammen med en ny partner som har barn fra før av? Det dukker jo opp flere slike tråder per uke nå. Og hva skjer med at omtrent halvparten av de andre damene her inne ikke klarer å si i fra til kjærestene sine i det en situasjon har oppstått at man ikke er komfortabel med det??

Anonymous poster hash: da5d0...990

Jeg har jo skrevet at det ikke er noe problem.. Bare lurte på hva andre tenker.. Dette var også ett engngstilfelle.. Altså noe som ikke har skjedd før.. Skal man skakke om alle tenkelige scenarioer før man flytter sammen?? Til og med om hvor søsteren gjør av ungene sine? :P slapp av!

Jeg hadde bare en tanke om at de kanskje burde ha spurt meg først.. Har selvfølgelig tenkt å gi beskjed om at jeg foretrekker dette dersom de bare drar avgårde.. Jeg hadde aldri bare sendt avgårde barna mine uten å ha snakket med den som skulle ha ansvaret først.. Uansett hva.. Det kan godt være mulig at det var barna som ønsket overnatting, ja.. Men alikevell så hadde jeg som forelder hørt med den som skulle ta ansvaret..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...