Gå til innhold

Burde små barn forbys i det offentlige rom?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker da barn i alderen 0-3 og i butikker, kafeer, parker o.l. 

Kanskje et ekstremt forslag, men de færreste foreldre ser ut til å evne å oppdra barna sine. Barna hyler og skriker konstant og er en alvorlig lydforurensing i nærområdet. 

Jeg mener at det burde være ulovlig å ta med seg barna inn i det offentlige rom. Dersom foreldrene gjør det, og barna bråker, burde det medføre saftige bøter. 

Anonymous poster hash: adc49...15e
  • Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det burde det naturligvis ikke. Ikke har jeg barn, ikke har jeg særlig lyst på barn heller, og jeg irriterer meg noe jævlig over skrikende unger. Men de skal åpenbart ikke bannlyses fra "det offentlige rom".

Anonymous poster hash: 58e70...89f
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Vær så snill, gå og troll et annet sted.

Det lyser lang vei at du bare er ute etter bråk.

Får håpe ingen er dumme nok til å gå på.

Anonymous poster hash: 4ee37...2dc
  • Liker 1
Skrevet

Jeg syntes heller du skal kjøpe deg noen sov-i-ro, så du slipper å høre på all hylingen!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Enda en barne-hater tråd. Sukk.

Anonymous poster hash: 90c1b...730
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Nei, men småbarnsforeldre må innse at deres øyenstener ikke er så sjarmerende for de som ikke har en relasjon til dem hvis de er i herje- eller trass- modus. (Tenker da på restauranter og kafeer).

Endret av Lurium
  • Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Da foreslår jeg å forby fete mennesker i det offentlige rom, og mennesker som spiser usunn mat. Det verste jeg vet er tjukkaser som dytter i seg burger og det frityestekt mat dag ut og dag inn uten å bry seg om andre rundt seg.

Vi kan jo også forby mennesker med downs, eller en annen form for sykdom eller tilstand. Gamle mennesker kan vi også forby da alt de gjør går så utrolig sakte og er i veien når man prøver å komme forbi dem på gata.

Vi kan forby mennesker med sort hud? Det er jo de som ikke takler det og:P

Anonymous poster hash: 512ac...3b7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

På en måte kan jeg være enig. Altså, dersom en voksen person hyler og skriker på en restaurant vil dette mennesket bli bedt om å forlate stedet. I verste fall ved bråk/utagerende atferd på offentlig sted, er dette å anse som ordensforstyrrelse. Barn vet jo at det ikke er greit å skrike og bære seg, foreldre nå til dags er redd for å få skeive blikk dersom de irettesetter barna sine. Verste jeg vet er skrikerunger og foreldre uten kustus på unga sine. Scuuuuse meee  :fnise:

Anonymous poster hash: e2933...ef6
Skrevet

Jeg har cøliaki og av og til kjenner jeg et lite stikk av misunnelse når jeg ser personer som spiser boller.

Jeg vil gjerne forby mennesker som IKKE har cøliaki om å spise utenfor sitt eget hjem, fordi jeg er lei av å se all maten jeg selv blir syk av.

:roll:

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

På en måte kan jeg være enig. Altså, dersom en voksen person hyler og skriker på en restaurant vil dette mennesket bli bedt om å forlate stedet. I verste fall ved bråk/utagerende atferd på offentlig sted, er dette å anse som ordensforstyrrelse. Barn vet jo at det ikke er greit å skrike og bære seg, foreldre nå til dags er redd for å få skeive blikk dersom de irettesetter barna sine. Verste jeg vet er skrikerunger og foreldre uten kustus på unga sine. Scuuuuse meee :fnise:

Anonymous poster hash: e2933...ef6

Her er det snakk om barn mellom 0-3 år, og bortsett fra 3 åringer vet ikke f.eks en 1 åring at det ikke er greit å hyle og bære seg. De har ikke levd lenge nok til å få med seg sosiale kodekser, samtidig har mange ikke godt nok språk at skriking er naturlig kommunikasjon. 3 åringen vår vet nok at det ikke er OK men gjør det likevel i visse, men sjeldne tilfeller hvis hun blir svært sint fordi hun ikke er gammel nok til å ha lært seg selvkontroll eller tenker reflektert rundt konsekvenser for folk rundt og lyd.

Anonymous poster hash: e651c...95a

Skrevet

Selvsagt ikke. Jeg er selv ikke så glad i barn, men hvordan skal de lære seg å fungere i samfunnet hvis de ikke får delta?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da burde grupper med ungdom/tenåringer også forbys. De kan søren meg bråke, støye og herje de også om de er en gruppe på 3 el flere.

Anonymous poster hash: 4cab2...8fd
  • Liker 1
Gjest Gjest_frisk
Skrevet

Så klart ikke. Jeg misliker barn selv. Men jeg misliker enda mer samfunn der det er lover og regler for alt man kan foreta seg.

AnonymBruker
Skrevet

Tja, hvis man ikke har lyst til å være på toppen som 'verdens beste land' kan vel dette forbudet være veien å gå

Anonymous poster hash: 08b70...2ea

Skrevet

Da foreslår jeg å forby fete mennesker i det offentlige rom, og mennesker som spiser usunn mat. Det verste jeg vet er tjukkaser som dytter i seg burger og det frityestekt mat dag ut og dag inn uten å bry seg om andre rundt seg.

Vi kan jo også forby mennesker med downs, eller en annen form for sykdom eller tilstand. Gamle mennesker kan vi også forby da alt de gjør går så utrolig sakte og er i veien når man prøver å komme forbi dem på gata.

Vi kan forby mennesker med sort hud? Det er jo de som ikke takler det og:P Anonymous poster hash: 512ac...3b7

Og:

-folk som stopper opp i døråpninger

-som ikke har visakortet klart ved kassa

- som går baklengs uten å se seg for

- bruker parfyme

-lukter vondt

-går 3 i bredden

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vær så snill, gå og troll et annet sted.

Det lyser lang vei at du bare er ute etter bråk.

Får håpe ingen er dumme nok til å gå på.

Anonymous poster hash: 4ee37...2dc

Tror dessverre en del er enig med "trollet". Har sett en del tråder som handler om barn på f.eks restaurant, buss/bane mm.

Fant denne i farten, http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=879991

Anonymous poster hash: 90c1b...730

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker da barn i alderen 0-3 og i butikker, kafeer, parker o.l.  Kanskje et ekstremt forslag, men de færreste foreldre ser ut til å evne å oppdra barna sine. Barna hyler og skriker konstant og er en alvorlig lydforurensing i nærområdet.  Jeg mener at det burde være ulovlig å ta med seg barna inn i det offentlige rom. Dersom foreldrene gjør det, og barna bråker, burde det medføre saftige bøter.  Anonymous poster hash:

adc49...15e

1. Det offentlige rom bør du definere nærmere.

2. Hvordan tror du barn over 3 år blir om de da først "slipper inn i det offentlige rom"?

Anonymous poster hash: a3913...51c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...