Gå til innhold

Kroppskomplekser og klær. Dine triks?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fortell meg om dine komplekser, og hva slags klær du må bruke for å skjule/fremheve :popcorn:

Starter med meg selv: smale skuldre, bred midje og mye sideflesk, slanke armer og legger. Jeg må ha lang blondesinglet under alle t-skjorter, t-skjorte/genser som er litt vid i magen, og har mye stoff ved skuldrene (draperinger, oppbrett o.l.). Jeg må ha skinny jeans (for å fremheve tynne legger og knær, og se generelt slank ut) og jeansen må være høy i livet for å holde inn mest mulig sideflesk. Jeg kler også godt åpne genserjakker, da ser man ikke helt hvor bred/tykk midjen er.

Å shoppe er ikke lett, og jeg kan sjeldent velge meg klær jeg liker, må gå etter det som fremhever/skjuler best. Til gjengjeld syns folk at jeg ser fin ut med klær på. Og ikke fullt så fin ut når klærne er av. Kommer unna med at folk tror jeg er slank, når jeg egentlig har masse ekstra rundt livet.

Anonymous poster hash: 2c782...dc4

• Liker 2
Skrevet

Beina mine....er lang(177)og har tynne bein så om jeg tar på meg stramme jeans får jeg pipestilk følelse....går mer med kjoler og skjørt fordi selvom beina mine synes og er tynne så får jeg ikke samme pipestilk følelse som når jeg går med skinny jeans...synes også det er litt kjipt å ikke kunne gå med stiletthæler...ser jo så sexy og fint ut, men da blir jeg jo veldig høy...går med hæler ja,men ikke stilett.

Før så var det magen, veide 15-20kg mer før og hadde skikkelig bolle/gravidmage...da var det å kjøpe stoooore gensere og typisk "gardinheng"gensere(stramme ved puppene-løse nedover".

AnonymBruker
Skrevet

• Jeg har cellulitter, så jeg dekker alltid til beina mine (unntaket er når jeg drar på ferie eller er på stranden).
  • Jeg har ridebukselår, så jeg er ganske glad i trenden med bukser som er litt høye i livet og vide i beina, for da får jeg fremhevet det smale livet og skjult de stygge lårene.
  • Jeg har korte bein, så jeg bruker stort sett sko med minst fem cm høye hæler, sommer som vinter.
  • Jeg har ofte uren hud på rygg og bryst, og unngår da utringninger.

For å veie opp for all negativiteten her: Jeg har smalt liv og forholdsvis brede skuldre, så med riktig bekledning får jeg balansert ut ridebukselårene sånn nogen lunden.

Anonymous poster hash: e9740...3ea

Gjest Tigress
Skrevet

Eg har gigantlår. så brukar ofte skjørt som er vide. Eg har også pene bein, så desse vide skjørta er aldri lenger enn til knærne. Breie skuldrar skjuler eg til ein viss grad med å aldri ha noko dill på skuldrane, og å ha jakker med slag. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan orker du å ha singletter under? Jeg er glad for at jeg ikke trenger å gå med singletter under klærne mine. Jeg ser søsteren min gjør det hele tiden. Jeg hater plagg over hverandre og å ha på seg så mye. Nå trenger jeg det heller ikke da, så kanskje det har noe med det å gjøre. 

Anonymous poster hash: 6a3bd...1b3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er litt bred over baken. Bruker aldri jakker eller gensere/bluser som slutter der jeg er bredest! Tunikaer er døden for meg.

Anonymous poster hash: d4cf9...344

AnonymBruker
Skrevet

Jeg må passe på at jeansene mine er... øh, "skyggelagt" riktig, for jeg har store lår, og da kan jeg bruke både bootcut og skinnyjeans. Evt. må jeg bruke skjørt som går like over kneet, slik at man får se de flotte lårmusklene mine som er nederst, men som ikke synes lengre opp fordi de er for fleskete:P Kan heller ikke bruke for tettsittende skjørt så fremt det ikke er blyantskjørt av en eller anna grunn.

Det var den enkle biten :fnise:

Jeg har brede skulde, store pupper, fleskete armer, og litt mage. Singeletter går altså ut med en gang:P Alt med utrigning kan jeg glemme for puppene gjør at det blir veldig vulgært, veldig fort, samme med gensere som har rund eller høy hals. Jeg kan kun bruke V-hals. Så lenge den ikke har for drøy utringing ja, da må jeg i så fall ha noe under.

Alt med knapper. Klassisk hvit-jobb-bluse er umulig å finne, selv den største størrelsen er alltid, alltid, alltid for stram over puppene(og gjerne alt for stor ellers). Alt med empirieliv... Grøss! Ser jeg ut som en omvandrende bowlingkule:P Same med ting som henger fra skuldrene.

Og alt av overdeler MÅ sitte etter i ryggen men være løsere over magen. Skal jeg bruke mønser må jeg passe på størrelsen på dem.

Hva jeg gjerne fremhever; Jeg har pittesmå søte føtter, lekre legger og knær, et søtt ansikt, tykt, bølgete hår og pen hud :) Ok, rumpa er heller ikke så verst:)

Anonymous poster hash: 67cad...737
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker jeans som er høye i livet for å fremheve smal midje og store pupper og rumpe.

Har halvveis komplekser for overarmene mine, så går aldri i singletter.

Anonymous poster hash: dbb5b...1c1

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan orker du å ha singletter under? Jeg er glad for at jeg ikke trenger å gå med singletter under klærne mine. Jeg ser søsteren min gjør det hele tiden. Jeg hater plagg over hverandre og å ha på seg så mye. Nå trenger jeg det heller ikke da, så kanskje det har noe med det å gjøre.  Anonymous poster hash: 6a3bd...1b3

TS

Jeg har ikke noe problemer med å bruke det, da det gjør meg finere. Det holder litt inn, så jeg ser slankere ut på magen. Det gir meg også enda et lag, så det blir annet å fokusere på enn kroppsformene mine. Også fremhever det området ved hoftene, som egentlig er ganske ok. Og trekker fokuset bort fra midjen. Så da syns jeg det er verdt det ;) Blir mye klesvask da ;)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

TS

Takk for svar dere. Det er litt deilig å høre at andre også må tenke på ting når de handler klær. Innimellom føler jeg meg som den eneste. De tingene som ikke er et problem for meg, tenker jeg ikke over at andre kan slite med. F.eks for store pupper. Liker å få litt perspektiv på det :) er så mange klær jeg gjerne vil bruke, men ikke kan.

Skrevet

Jeg har ganske korte bein med litt kraftige/muskulløse lår og legger, derfor går det mest i sorte bukser. Prøver å kjøpe litt andre farger og typer også da, men liker sorte best (de passer jo til alt også). Har også endel rumpe, så jeg sverger til stretchye bukser!

Jeg har hofter og flat mage når jeg står, så jeg tenker ikke så mye på overdeler egentlig. Kjøper det jeg liker, så lenge armene ikke er så trange, for jeg har ikke verdens tynneste armer og er ganske misfornøyd med de... Liker heller ikke halvlange ermer, spesielt ikke om stoffet er stramt. Magetopp bruker jeg sjeldent, for da blir det ikke like pent når jeg sitter som når jeg står, heheh...

Skrevet

Har generelt mye rundt magen og hoftene, så satser nesten alltid på a-linje topper, kjoler og skjørt. Kjoler med draperinger rundt magen et sted funker også!

Skrevet

Er bredest over bakenden, og jevner det ut med bootcut-jeans, når jeg bruker bukser. Men grunnet dette bruker jeg stort sett alltid skjørt som når til rundt knærne.
Leggene mine er store, men bruker høye heler både sommer og vinter, og det hjelper mye på. 
Overdeler går i løse, gjerne med detaljer foran. Er smal over skuldrene og har litt små pupper. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...