Gå til innhold

Dere som spiser over 2000 kalorier om dagen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har begynt å telle kalorier for å få en oversikt over hvor mye jeg får i meg i løpet av en dag. Ofte ender jeg opp på 2100-2200 kalorier. Føler meg nesten unormalt for leser jo bare om folk som spiser mindre. Det er jo dette kaloriinntaket de sier at den gjennomsnittlige kvinnen trenger (som er moderat aktiv). Hva menes med moderat aktiv?

Er det noen her som spiser over 2000 kalorier og bare er moderat aktive?

Anonymous poster hash: 8339e...f66

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dersom vekten din er stabil, så ville jeg ikke tenkt på det. Kommer jo an på høyde, vekt og muskler.

Anonymous poster hash: e10ac...445
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, men jeg lurer på om mange andre moderat aktive også står stabile i vekt selv om de spiser over 2000 kalorier. Jeg veier 50kilo og er moderat aktiv (hva nå enn det vil si?). Jeg trener 2-3 ganger i uka i moderat intensitet, men ellers lite hverdagsaktiv. Det jeg føler er at jeg er unormal som spiser over 2000 kalorier for det virker jo ikke som "damen i gaten" gjør det.

Skrevet

Aner ikke hvor mange kalorier jeg spiser, så kan ikke svare på spørsmålet. Jeg er ingen sylfide lenger, men normal. Trener på treningssenter et par ganger i uken, og liker ellers å holde meg i aktivitet gjennom litt ski, sykling, squash etc. Prøver å spise stort sett sunt, men unner meg også noe godt innimellom.

Kroppen min fungerer og er frisk, og vekten er stabil.

Derfor bryr jeg meg ikke om og aner heller ikke hvor mange kalorier jeg spiser.

• Liker 1
Skrevet

Jeg kjenner flere som går ned i vekt på >3000 kalorier.

Alt er relativt. At 2100 er passe for deg, forteller alt du trenger å vite. At "damen i gaten" spiser mindre enn det er utrolig lite interessant i grunn :P

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, men jeg lurer på om mange andre moderat aktive også står stabile i vekt selv om de spiser over 2000 kalorier. Jeg veier 50kilo og er moderat aktiv (hva nå enn det vil si?). Jeg trener 2-3 ganger i uka i moderat intensitet, men ellers lite hverdagsaktiv. Det jeg føler er at jeg er unormal som spiser over 2000 kalorier for det virker jo ikke som "damen i gaten" gjør det.

Syns det høres helt normalt ut. Jeg er 50 kg, trener ikke og ligger på 1000-1500kcal. Varierer litt fra dag til dag. Hender noen ganger i måneden at jeg er oppe i 2000kcal.

AnonymBruker
Skrevet

De som skriver om kaloriinntak gjør det vanligvis fordi de forsøker å gå ned i vekt, selvsagt spiser de da mindre enn deg.

Anonymous poster hash: 46ffb...9ed
  • Liker 4
Gjest Tigress
Skrevet

Eg trur nok eg et om lag 2000 kaloriar for dagen. Eg trur eg har status quo-inntak på om lag 1700-1800, men er jo moderat aktiv, så ligg nok kanskje rundt 2000 i snitt, ja. 

Men definer moderat aktiv, då? Eg trener ein 3-4 gongar i veka, og prøver å få til ein times "kvardagsaktivitet" i tillegg. Og så er eg 160cm høg og veg vel om lag 52-53kg. 

Skrevet

Jeg trener relativt tung styrke og noe kondisjon 3-4 ganger i uken, 

Jeg har hatt som mål å gå ned i fettprosent og øke styrke de siste månedene. I den forbindelse har jeg spist mye mer en før og kroppen har endret seg betydelig. Har ikke tatt av mer enn 2-3 kilo, men kroppen har blitt betraktelig strammere og jeg har mistet flere centimeter rundt omkring på kroppen. Min endring kom da jeg økte kalori-inntaket fra ca 1600-1800 til ca 2500 kalorier per dag.

AnonymBruker
Skrevet

Syns det høres helt normalt ut. Jeg er 50 kg, trener ikke og ligger på 1000-1500kcal. Varierer litt fra dag til dag. Hender noen ganger i måneden at jeg er oppe i 2000kcal.

Samme som meg. Trener ikke, og for å holde vekt stabil må jeg ligge på 1000-1300. Skal jeg ned, må jeg under.

Anonymous poster hash: f3807...eac

Gjest Morello
Skrevet

Jeg teller ikke kalorier men gjorde det en dag for ikke så lenge siden for å få et lite overblikk over hvor mye jeg får i meg da jeg prøver å gå litt opp i vekt, og fant ut at jeg ligger på 2500 kcal en ganske gjennomsnittelig dag. Om jeg spiser snop i tillegg blir det selvsagt en del mer..! ^^

Det funker for meg, da. Jeg trener ikke tung styrke eller noe heller, bare beveger meg masse generelt. Tror ikke jeg hadde fungert like godt dersom jeg skulle kutta 500 kcal eller mer liksom. 

Men som noen andre her sa, de som teller kalorier er ofte de som slanker seg, og da blir det gjerne til at de spiser en del under det som er normalt. Selv om jeg også tror at normalen i dag har blitt ganske forskjøvet. Jeg trodde f.eks at normalen for kvinner var 1500 eller noe og ble dermed ganske overaska over at jeg tilsynelatende lå 1000kcal over det som var normalt :P 

Poenget mitt er vel at hvis du fungerer på det, så er det nok greit. ^^

Gjest Gjest_Hello Kitte
Skrevet

Går ca 8 km pr dag, men ellers stillesittende. Jeg spiste ca 2100 kcal pr dag og gikk ned fra 124 kilo til 90 kilo.

Nå må jeg helt ned i 1300 kcal for å gå ned i vekt :P Prøver å spise litt mer noen ganger, men da går vekten bare opp

AnonymBruker
Skrevet

2000 kalorier er gjennomsnittlig for kvinner, så forstår ikke hvorfor du føler deg unormal. Jeg teller ikke kalorier fast, men de gangene jeg har regnet på det så ligger jeg på 2000-2200 per dag. Vil si at jeg er moderat aktiv med kontorjobb og ustrukturert treningsmengde. Men jeg beveger meg mye ila dagen, går over 10000 skritt, lar bilen stå når jeg handler osv.

Veier 55 kg/165 cm. Stabil vekt i 10 år

Anonymous poster hash: 55c07...e54

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...