AnonymBruker Skrevet 14. juli 2015 #1 Skrevet 14. juli 2015 Har brukt det en stund. Om ikke annet så funker det som en motivator for å komme seg ut. Lurer på et par ting. Ser den tar hensyn til vekt og høyde når den regner ut kcal forbruk. Har og lagt merke til at jo fortere jeg går samme strekning, jo mer kcal blir forbrukt. Så lurer jeg på om den tar hensyn til stigning. Man bruker jo mer kcal om man går 1km i kun oppoverbakker kontra på flat vei. Tar endomondo hensyn til det? En annen ting, når bruker dere walk og når bruker dere hiking? Ser på mine venner der inne at det varierer veldig. Noen bruker hiking så snart de beveger seg bort fra asfalt. Altså de bruker hiking når de går tur på grus. Selv bruker jeg det bare når jeg går i marka og på fjellet. Altså når jeg går i terreng med bare opptråkket sti eller ingen sti i det hele tatt. Hva blir rett? Med hiking så betegner den jo over dobbelt med kcal i forhold til walk. Og hva blir rett å sette den på når man r på is på vinteren med pigger som er nesten som stegjern? Det er jo absolutt tyngre å gå med, enn joggesko på asfalt. Og, ja, jeg er klar over at kcal forbruket neppe er reelt fordi det i virkeligheten er mye mer som spiller inn. Men det gir en pelepinn og det er øitt morsomt å følge med på. Som sagt, jeg bruker endomondo mest som motivator.Anonymous poster hash: 249ab...2cc
Cata Skrevet 14. juli 2015 #2 Skrevet 14. juli 2015 Jeg går lite i skog og mark, men ville nok brukt "hiking" der og "walk" når jeg trasker gatelangs for å småtrimme. Vet ikke hvor god Endomondo er til å ta hensyn til motbakker, men den er litt raus med kaloriforbruket. Ser jeg forbruker merkbart mindre når jeg hekter på pulsklokke.
Gjest Tigress Skrevet 15. juli 2015 #3 Skrevet 15. juli 2015 Eg ville også teke kaloriforbruket frå Endomondo med ei klype salt, det ligg ofseleg høgt. Eg samanliknar med Strava, som ligg mykje lågare, og eg trur nok diverre Strava ligg mykje nærare sanninga. Men, eg ville brukt "hiking" om eg var på tur med sekk og bagasje, og "walk" når eg er med naboen og luftar bikkja, liksom.
Rainbow Skrevet 15. juli 2015 #4 Skrevet 15. juli 2015 Kalorimålinga er faktisk veldig lav etter min erfaring, i alle fall når jeg jogger. Har begynt å bruke pulsklokke med målebelte, og den ligger ofte 100-ish høyere enn endomondo. Tror den tar hensyn til høydemeter, siden den opplyser om det, og dermed måler det.
Wolfmoon Skrevet 15. juli 2015 #5 Skrevet 15. juli 2015 Jeg har faktisk aldri brukt hiking i det hele tatt, selv om jeg har gått i ulendt terreng og langt utenfor veier Synes det er mye lettere å forholde seg til en innstilling, og som de andre nevner her, Endomondo ligger allerede høyt på kalorier, ingen grunn til enda mer. Hvis man vil få et mer realistisk kaloriforbruker, er det lettere å kjøpe et pulsbelte enn å prøve og forstå hvordan Endomondo funker, tror jeg
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2015 #6 Skrevet 15. juli 2015 Jeg har faktisk aldri brukt hiking i det hele tatt, selv om jeg har gått i ulendt terreng og langt utenfor veier Synes det er mye lettere å forholde seg til en innstilling, og som de andre nevner her, Endomondo ligger allerede høyt på kalorier, ingen grunn til enda mer. Hvis man vil få et mer realistisk kaloriforbruker, er det lettere å kjøpe et pulsbelte enn å prøve og forstå hvordan Endomondo funker, tror jeg Pulsklokke er sikkert best, men så avansert tror jeg ikke jeg skal bli enda. Endomondo er mest for moroskyld. Km og høyde etc er greit å følge med på. Morsomt med kartet for ungene når de er med. Og kcal forbruk er mest for moro. Men enig at det nok kanskje er lurt å bare bruke walk. Litt dumt å tro at man kanskje har brukt 2000 kcal etter fjellturen og så har man kanskje bare brukt 700. Anonymous poster hash: 249ab...2cc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå