spektralkatt Skrevet 19. juli 2015 #21 Skrevet 19. juli 2015 Rundt 130 i oq er ikke nok til at man merker så ufattelig forskjell fra andre. Dersom man feks tar høyere universitets utdanning vil man omgi seg med andre med ca samme iq. Er man oppe i 150 derimot kan det bli veldig ensomt. Den mensatest er en veldig god pekepinn på iq. Får ikke over 130 i skåre på den med mindre iq er ca så høy. Anonymous poster hash: 218d4...c1d Jeg ble littn nyskjerrig, har du spesielt god kjennskap til den testen siden du er så sikker på det? Kan du fortelle litt om den? 😊
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2015 #22 Skrevet 19. juli 2015 Jeg har god kjennskap til Weshsler testene (wisc, waus, wppsi og wnv) som er standardiserte godkjennte tester. Mensa bruker en utvidet utgave av den testen som det vises til her, fra deres nettsider, som inntakskriterie og den skal være en god pekepin. Den ligner mye på innholde i feks Revens mateiser eller matrise testene i Wechsler testene. Jeg får ca samme resultat på testen fra mensa sin nettest som jeg får på andre godkjennte standardiserte tester. Jeg er dog bedre på noen andre tester enn mateiser (som de på mensa sin test er), feks språktester og hukommelsestester så bare bruk av mateiser kan noen ganger gi et litt forhøyet eller lavere resultat enn enn full iq test. Men matrisene er dem delen man legger mest vekt på. Anonymous poster hash: 218d4...c1d 2
spektralkatt Skrevet 19. juli 2015 #23 Skrevet 19. juli 2015 Jeg har god kjennskap til Weshsler testene (wisc, waus, wppsi og wnv) som er standardiserte godkjennte tester. Mensa bruker en utvidet utgave av den testen som det vises til her, fra deres nettsider, som inntakskriterie og den skal være en god pekepin. Den ligner mye på innholde i feks Revens mateiser eller matrise testene i Wechsler testene. Jeg får ca samme resultat på testen fra mensa sin nettest som jeg får på andre godkjennte standardiserte tester. Jeg er dog bedre på noen andre tester enn mateiser (som de på mensa sin test er), feks språktester og hukommelsestester så bare bruk av mateiser kan noen ganger gi et litt forhøyet eller lavere resultat enn enn full iq test. Men matrisene er dem delen man legger mest vekt på. Anonymous poster hash: 218d4...c1d Ok, tusen takk!
Lanista1984 Skrevet 21. juli 2015 Forfatter #24 Skrevet 21. juli 2015 Rundt 130 i oq er ikke nok til at man merker så ufattelig forskjell fra andre. Dersom man feks tar høyere universitets utdanning vil man omgi seg med andre med ca samme iq. Er man oppe i 150 derimot kan det bli veldig ensomt. Den mensatest er en veldig god pekepinn på iq. Får ikke over 130 i skåre på den med mindre iq er ca så høy.Anonymous poster hash: 218d4...c1d Så det du egentlig sier er at jeg er da trolig for opptak om ønskelig. At det er sannsynlig at jeg vil oppnå noe lignende hos de med penn og papir. Men hva mener du, som har satt deg mer inn i dette enn jeg har gjort, at dette er verdt? Hvor stor del av vår intelligens mener du at denne testen hos nevnte gjeng måler? Interessant for meg å få høre hva du mener. Jeg er usikker selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå