utpåturaldrisur123 Skrevet 14. juli 2015 #1 Del Skrevet 14. juli 2015 (endret) Er det noen der ute som har erfaring med backbacking i Afrika (sørlige landene + Sør-Afrika) Afrika?? Tre jenter på backpacking i Afrika, er det trygt? Endret 14. juli 2015 av utpåturaldrisur123 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lurium Skrevet 14. juli 2015 #2 Del Skrevet 14. juli 2015 Kommer vel litt an på hvor dere har tenkt dere? Afrika er stort. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aviale Skrevet 14. juli 2015 #3 Del Skrevet 14. juli 2015 (endret) Jeg har vært i Kenya og Tanzania med en gruppe på 10 jenter, og hadde nok ikke reist dit alene. Kommer selvsagt an på hvor man befinner seg, men som hvit skiller man seg veldig ut i disse områdene, spesielt om man er blond jente. Det kommer såklart også an på hvor vant dere er med å reise. Hvis dere har reist lite, ville jeg ikke anbefalt det. Et alternativ kan jo være gruppereiser med f.eks Kilroy, eller å reise litt alene og kombinere det med et opphold i regi av en organisasjon? Om dere velger å reise, må dere for all del sette dere nøye inn i lokale kleskoder og ikke gå i minishorts/topper om dette ikke er akseptert, på det måten kan dere unngå mye uønsket oppmerksomhet. Endret 14. juli 2015 av Aviale Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
utpåturaldrisur123 Skrevet 14. juli 2015 Forfatter #4 Del Skrevet 14. juli 2015 Kommer vel litt an på hvor dere har tenkt dere? Afrika er stort. Vi har tenkt å ha litt under en uke alene i Cape Town før vi skal være med på en organisert reise fra Cape Town -> vestkysten oppover Namibia -> gjennom Botswana til Zimbabwe og ned til Johannesburg. (http://www.drifters.co.za/site-map/24-day-cape-town-to-johannesburg-via-victoria-falls) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2015 #5 Del Skrevet 14. juli 2015 Hvis dere reiser organisert ville jeg ikke vært engstelig for annet enn trafikken. Anonymous poster hash: 34f34...f70 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2015 #6 Del Skrevet 14. juli 2015 Btw; håpløst å skrive "Afrika". Forskjell på Somalia og Mozambique liksom... Anonymous poster hash: 34f34...f70 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
utpåturaldrisur123 Skrevet 14. juli 2015 Forfatter #7 Del Skrevet 14. juli 2015 Jeg har vært i Kenya og Tanzania med en gruppe på 10 jenter, og hadde nok ikke reist dit alene. Kommer selvsagt an på hvor man befinner seg, men som hvit skiller man seg veldig ut i disse områdene, spesielt om man er blond jente. Det kommer såklart også an på hvor vant dere er med å reise. Hvis dere har reist lite, ville jeg ikke anbefalt det. Et alternativ kan jo være gruppereiser med f.eks Kilroy, eller å reise litt alene og kombinere det med et opphold i regi av en organisasjon? Om dere velger å reise, må dere for all del sette dere nøye inn i lokale kleskoder og ikke gå i minishorts/topper om dette ikke er akseptert, på det måten kan dere unngå mye uønsket oppmerksomhet. Vi har snakket med Kilroy og har tenkt en gruppereise med et selskap de samarbeider med, Drifters (http://www.drifters.co.za/site-map/24-day-cape-town-to-johannesburg-via-victoria-falls), men før det tenkte vi å ha litt under en uke på egenhånd i Cape Town, men er usikre på hvor trygt det er med tanke på den høye kriminaliteten osv. Vi kommer ikke til å reise alene andre steder en Cape Town i Sør-Afrika. Selv om turen er organisert er vi fortsatt litt skeptiske, vi ønsker jo ikke en tur der vi hele tiden føler oss utrygge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lurium Skrevet 14. juli 2015 #8 Del Skrevet 14. juli 2015 (endret) Vel, vet ikke åssen det er i Sør Afrika nå, men sist jeg snakket med noen som hadde vært der kunne byene være skumle, (de bemidlede bodde gjerne i forsteder utenfor). Jeg ville saumfart forumene på de aktuelle stedene på Trip Advisor, samt kanskje laget noen tråder hvor dere spør om råd. Endret 14. juli 2015 av Lurium 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
utpåturaldrisur123 Skrevet 14. juli 2015 Forfatter #9 Del Skrevet 14. juli 2015 (endret) Btw; håpløst å skrive "Afrika". Forskjell på Somalia og Mozambique liksom... Anonymous poster hash: 34f34...f70 Ja, var litt uklart. Mente de sørlige landene i Afrika - landene sør for Zambia, Angola (og Mozambique). https://www.google.com/maps/d/viewer?mid=z1Qam3SeDvtM.kwneL-jziRjU&hl=en Endret 14. juli 2015 av utpåturaldrisur123 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2015 #10 Del Skrevet 14. juli 2015 Cape Town er ikke trygt om man ikke tar store forholdsregler. Det er veldig mye overfallskriminalitet der.Anonymous poster hash: ab3c2...10f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå