Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vurderer kansje å flytte til oslo, men aner ikke hvordan jeg skal få til dette.

Jeg blir å muligens flytte alene, må også da finne meg en jobb. Jeg jobber innen helsesektoren. Har en slektning som bor i oslo men har svært lite kontakt med ham. hvordan skal jeg gå fram egentlig? finne jobb først? er det noen arbeidsplasser som tilbyr hybel mens jeg jobber der? what to do?

Noen som har erfaring med dette og har reist dit alene selv.

Anonymous poster hash: 941f7...fc0
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dytter denne for deg, for dette hørtes spennende ut! :)

Anonymous poster hash: a8cb5...89c
Skrevet

Oslo er jo ganske dyrt, mange som kanskje bor i kollektiv eller i hybler. men er vell smart å ha en jobb før man flytter hit.  vet om mange som sliter med å skaffe seg jobb. Vet ikke helt hvordan det er i helsesektoren da vell og merke:)

AnonymBruker
Skrevet

Det vanlige når man flytter til et nytt sted er å finne jobb først, og så hive seg rundt og leie et sted å bo der når jobben er i boks.

Anonymous poster hash: d2d4d...a88
AnonymBruker
Skrevet

Først må du ha en jobb, med mindre du har sparepenger å leve på til du får deg en jobb.

Jobber du innen helsesektoren vil du alltid få deg en jobb.

Du vil alltid finne deg et sted å bo, om det er kollektiv eller hybel eller leilighet. Du kan jo bare flytte igjen om du ikke trives et sted, for det vil altid være et sted du kan bo.

Om du ønsker å flytte til Oslo og søke på jobb når du kommer hit, kan du det om du har råd til det. :)

Anonymous poster hash: a8cb5...89c
AnonymBruker
Skrevet

Jeg flytta til Oslo for 7 år siden. Var da 28 år. Fikk meg jobb først. Kjente ei i Oslo. Hun gikk faktisk på visning for meg, slik at jeg hadde en leieleilighet å flytte inn i.

Anbefaler Oslo. Men en må selv stå for å skape et nettverk av venner.

Det tok meg noen år før jeg hadde gode venner.

Oslo har mange muligheter, mye som skjer her.

Negative med oslo er forurensingen og at det er så jæ%¤&%¤ dyrt her Både mat og bolig!

Tvi tvi :-)

Anonymous poster hash: 4870a...be2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...