Gå til innhold

Bedre å være singel mann vs singel kvinne?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har single menn det bedre enn single kvinner?

Ja, jeg mener det er enklere å være singel mann enn singel kvinne. 

En singel mann kan gjøre som han vil i lettere grad enn en kvinne. Ofte kan det være lettere for en kvinne å gjøre som hun vil om hun har med seg en mann, fordi hun da får mer respekt og er tryggere i mange situasjoner.

Når det gjelder å finne seg en partner og å få barn, så har menn det lettere fordi de har ikke maset på seg om å få seg partner og barn ..

Menn kan gjerne finne seg en mye yngre kone, mens kvinner blir gjerne sett på som "gått ut på dato" ...

35 år gamle menn har fortsatt god mulighet til å få kjæreste og barn, mens 35 år gamle kvinner ikke har så god mulighet, selv om den fortsatt kan være der om hun fortsatt er attraktiv.

Eneste er at kvinner lettere kan få sex, mens menn gjerne må jobbe for det.

Hva mener dere?

Anonymous poster hash: 71bb3...318
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mener at den som trives som singel har det best uavhengig av kjønn. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg mener at den som trives som singel har det best uavhengig av kjønn. 

Ja, det kan jeg være enig i.

Men i HI mener jeg presset man har over seg, og alt maset. Og det å kunne leve fritt til å gjøre som man vil. Menn har det enklere da ...

Skrevet

Den har det best, den som har det enklest for å få tilfredsstilt alle behovene sine iht. Maslows behovspyramide. Og med det menes det, fra nederst til øverst:

- Fysiske behov (vann, mat, søvn, bevegelse etc.)

- Trygghet (Stabilitet, beskyttelse, orden)

- Sosiale behov (felleskap, kjærlighet, vennskap, aksept av samfunnet)

- Respekt og anerkjennelse (aktelse, selvrespekt, selvtillit, anerkjennelse, status, verdighet)

- Selvrealisering (Virkeliggjøre egne mål, realisere medfødte eller ervevede evner)

(Hentet fra wikipedia. :P)

De fleste har nok nr. 1 og 2 i orden, så da spørs det hvem som har det enklest på de tre siste, og i hvor stor grad det gir mening å sortere utelukkende etter kjønn.

Skrevet

Delvis enig.

En singel kvinne kan gjøre akkurat det samme som en singel mann,det finnes ingen begrensninger der.

Men det er lettere å være singel mann, de blir ikke stigmatisert på samme måte og slipper ubehagelige spørsmål om fremtiden og barn.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, tror menn har det enklere siden det er mindre press og at menns selvrealisering og status ikke er like avhengig av det å ha kjæreste som kvinners.

Samtidig er det vanskeligere for menn å få sex, men vet ikke om det går like mye ut over selvfølelsen for menn som for kvinner som ikke får forhold.

Anonymous poster hash: de8ed...f36
Gjest Faerunpedia
Skrevet

Skjønner ikke helt hvorfor single menn i større grad kan gjøre som de vil? Hva legger du i dette?

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke helt hvorfor single menn i større grad kan gjøre som de vil? Hva legger du i dette?

Vel, menn får gå mer i fred. De kan spasere ned gata uten av en haug av jenter roper etter deg eller prøver seg på deg.

Menn kan dra til nesten hvilket som helst land, som kvinne kan det ofte være vanskelig uten å ha med seg en mann.

Så menn er faktisk friere på mange måter til å gjøre som de vil.

• Liker 1
Skrevet

Det hadde vært interessant å utføre et sosialt eksperiment hvor damer begynte å oppføre seg mer som menn med tanke på å gi oppmerksomhet til det motsatte kjønn, for å undersøke hvilken effekt det vil hatt på oss som er mannfolk. Jeg tror det hadde blitt færre menn som hadde oppført seg plagsomt mot damer da, men det er bare synsing.

Ingen som oppsøker selv, det de får slengt etter seg.

AnonymBruker
Skrevet

Har single menn det bedre enn single kvinner?

Ja, jeg mener det er enklere å være singel mann enn singel kvinne. 

En singel mann kan gjøre som han vil i lettere grad enn en kvinne. Ofte kan det være lettere for en kvinne å gjøre som hun vil om hun har med seg en mann, fordi hun da får mer respekt og er tryggere i mange situasjoner.

Når det gjelder å finne seg en partner og å få barn, så har menn det lettere fordi de har ikke maset på seg om å få seg partner og barn ..

Menn kan gjerne finne seg en mye yngre kone, mens kvinner blir gjerne sett på som "gått ut på dato" ...

35 år gamle menn har fortsatt god mulighet til å få kjæreste og barn, mens 35 år gamle kvinner ikke har så god mulighet, selv om den fortsatt kan være der om hun fortsatt er attraktiv.

Eneste er at kvinner lettere kan få sex, mens menn gjerne må jobbe for det.

Hva mener dere?

- Single kvinner kan leve mye billigere (spiser mye mindre)

- De får utført flere tjenester gratis av alle mannlige bekjentskapene. Alt fra å fikse bil til å bli kjørt fra A-B.

- Samfunnet tar generelt sett mer hensyn til en kvinne eller en mann. De får mer goodwill rundt om..

- Et bra ytre åpner dører uten at de trenger å gjøre så mye mer ut av seg.

- De kan få tilfredsstilt sine seksuelle behov som de vil.

Tja ..vel kunne fortsatt, når det gjelder alder og alt det der så har de fleste kvinnfolk ordnet seg som de vil

innen de er 35-40. Ei 40år gammel kvinne vil ha langt lettere å få sex enn en mann likevel ...så ingen hindring der sånn sett. 

Anonymous poster hash: 7cdf9...754

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tror det er veldig individuelt.Jeg er singel kvinne.over 35 og føler ikke noe press fra omgivelsene på å få barn eller mann.Ingen i familien,på jobben eller vennene mine maser om dette.

Føler jeg har et greit liv og nyter friheten.Vil jeg date noen så gjør jeg det.

Anonymous poster hash: 416f3...715
  • Liker 1
Gjest Cartman
Skrevet

Ja, tror menn har det enklere siden det er mindre press og at menns selvrealisering og status ikke er like avhengig av det å ha kjæreste som kvinners.

Samtidig er det vanskeligere for menn å få sex, men vet ikke om det går like mye ut over selvfølelsen for menn som for kvinner som ikke får forhold.

Tror det er veldig individuelt. Hele kjønnsdebatten blir derfor feil. Noen kvinner synes det er topp å være singel. Det samme gjelder noen menn. Andre synes det er ille. Hvorfor skal alt på død og liv dreie seg om kjønn. Vi er mer en et kjønn. Vi er individer.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil påstå det er mye bedre å være singel kvinne. Man har tilgang på sex når man vil og man har det lettere i de fleste situasjoner da folk vil være en "white knight".

Når det gjelder å finne seg en partner å få barn, så har kvinner det lettere fordi de enkelt kan finne seg en partner og rettssystemet favoriserer kvinner når det kommer til barn. Kvinner kan enkelt finne seg yngre menn, men kan også enkelt gold-digge eldre menn.

Eneste er at kvinner kanskje får litt mer catcalls og usmaklige kommentarer.

Anonymous poster hash: 0564e...d71
Skrevet

Forskjellige forventninger. Single voksne menn får jo lett rykter på seg for å være pedo, snål eller noe annet.

Skrevet

Meget interessant diskusjon. Takk TS!

Selv så er jeg usikker på de forskjellige påstandene som har blitt skrevet, og kan kun se fra mine egne erfaringer samt observasjoner jeg har sett fra begge kjønn.

Noen heteroseksuelle punkter da jeg kjenner det homofile/lesbiske miljøet svært begrenset:

* Både menn og kvinner har et visst "press" på seg til å sjekke opp partner. For begge kjønn kan det eksempelvis være sett noe ned på at vedkommende er den eneste/få i vennegjengen som ikke har kjæreste enda.

* Sosiale aspekter i samfunnet er også utfordrende for kvinner da det er som nevnt tidligere i innleggene i denne tråden at mange menn, dessverre, plystrer, kommenterer, glaner eller i verste fall tafser på kvinner noe som selvsagt er helt uakseptabelt i mine øyne. Om dette skjer vice versa vet jeg ikke. Har aldri hørt om det.

* For vennskap/spandering av middag/drink/reise/gaver et cetera, så tror jeg helt klart at kvinner har en fordel der da menn generelt vil være på "godfot" med kvinner som de potensielt ønsker seg barn med som fører i første omgang til et forhold. Det kan jeg erfaringsmessig skrive under på.

Innser nå at jeg kan ta opp mange spesifikke tema eksempelvis stedssans/analysering/styrke/praktiske gjøremål og så videre, så dermed kommer jeg ikke på noe generelt å skrive om her og nå.

Har noen andre flere generelle forskjeller mellom kjønnene?(Bortsett fra de biologiske.)

AnonymBruker
Skrevet

Forskjellige forventninger. Single voksne menn får jo lett rykter på seg for å være pedo, snål eller noe annet.

Aldri hørt om noen som har fått stempel som pedo fordi de er sinlge. 

• Liker 2
Skrevet (endret)

Med mindre du skal reise til land med steinalderkultur er det vel ikke noe særlig til frihet du går glipp av som kvinne, tør jeg påstå. Jeg opplever også at det er mer sosialt akseptert at kvinner er single enn menn, delvis fordi man går utifra at kvinnen alltids kan finne seg noen hvis hun vil, men kanskje det er noe rart med han mannen som fortsatt er singel.

Dersom man er barnløs og over tredve er det nok i større grad forventet av kvinner at de skal være verpesyke og finne seg en mann, men at man fortsatt går utifra at de kan hvis de vil, og at det bare er viljen/ønsket om en mann det står på.

Endret av guttemann
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...