Gå til innhold

Gå ned i vekt ved hjemmetrening

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som har tips om trening som kan gjøres hjemme for å gå ned i vekt? Jeg vet at kondisjonstrening kan hjelpe mye på å gå ned i vekt. Så jeg kommer til å prøve å få gått turer/jogget ute innimellom også. Har ikke tillgang på noen spesielle apparater hjemme. Har slike Record slynger. Kanskje noen har tips til bruk av denne?
Er også klar over at man må endre kostholdet, dette holder jeg på med :)

Anonymous poster hash: 492d3...b32
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Treningsvideoer fra youtube! F.eks. 30 day shred. Du trenger bare håndvekter (du kan f.eks. fylle to halvliterflasker med sand) og en matte/teppe.

Anonymous poster hash: 55bdb...8a7
AnonymBruker
Skrevet

Zumba-DVD'er er morsomme og bra, så lenge du gir jernet og bytter ut de fislete håndvektene som hører til med tyngre vekter (jeg kjøpte et sett med tre par dumbells på 1, 2 og 3 kg til ca 500 kr). Jeg hadde ikke badevekt da jeg holdt på men etter jevnlig Zumba-trening i stua i 4-5 måneder hadde jeg mistet nærmere 6 cm rundt hvert lår og nesten 3 cm rundt hver overarm. I tillegg fikk jeg bedre kondis og synlig strammere muskler i armene og bena. Dette krever jo at du må kjøpe et helt sett med Zumba-DVD men det er kanskje så av moten nå at du får det billig :)

Anonymous poster hash: 3a81f...d44
AnonymBruker
Skrevet

Treningsvideoer fra youtube! F.eks. 30 day shred. Du trenger bare håndvekter (du kan f.eks. fylle to halvliterflasker med sand) og en matte/teppe.

Anonymous poster hash: 55bdb...8a7

Zumba-DVD'er er morsomme og bra, så lenge du gir jernet og bytter ut de fislete håndvektene som hører til med tyngre vekter (jeg kjøpte et sett med tre par dumbells på 1, 2 og 3 kg til ca 500 kr). Jeg hadde ikke badevekt da jeg holdt på men etter jevnlig Zumba-trening i stua i 4-5 måneder hadde jeg mistet nærmere 6 cm rundt hvert lår og nesten 3 cm rundt hver overarm. I tillegg fikk jeg bedre kondis og synlig strammere muskler i armene og bena. Dette krever jo at du må kjøpe et helt sett med Zumba-DVD men det er kanskje så av moten nå at du får det billig :)

Anonymous poster hash: 3a81f...d44

Tusen takk for svar begge to :takke:  At jeg ikke tenkte på slike treningsvideoer... :trene:

Anonymous poster hash: 492d3...b32

Skrevet

Jeg har gått ned en del etter å ha begynt med hjemmetrening, samt ligge i moderat kaloriunderskudd. Maks 500 i underskudd pr dag, men ofte blir det 200-300 i underskudd - spesielt de dagene jeg trener. Har nå holdt på i en måned, og har mistet 16 cm, hovedsaklig fra midje, hofter og lår (måler bryst, midje, hofter, lår, overarm, ankel og håndledd). Formen er mye bedre, kroppen er strammere og mindre, og jeg har kommet såpass langt at jeg faktisk koser meg med treningen. Jeg legger ut link til favorittvideoene mine.

Denne startet jeg med. Var helt ødelagt de første gangene og pustet som en fisk på land. Måtte stoppe etter 15 minutter, men nå kan jeg gjennomføre hele uten problemer. Pulsen stiger og svetten siler fortsatt, men det er jo bare positivt:

For å få inn litt variasjon og noe nytt å mestre, la jeg til denne. Den tar litt andre muskler og er litt hardere enn den første videoen. Her måtte jeg også gi meg tidlig de første gangene, og ble veldig støl, men nå går det fint med hele rutinen:

For å legge til litt styrke, valgte jeg denne videoen. Absolutt overkommelig, men jeg kjenner at jeg har brukt musklene i etterkant. Jeg har ikke vekter for øyeblikket, så jeg bruker to halvannenlitersflasker fylt med vann:

Alle er forskjellige, men for meg fungerer det å legge lista litt lavt, sånn at jeg ikke blir så sliten/sulten at jeg går lei. Jeg kan godt presse meg selv litt ekstra, men det er ikke noe jeg planlegger å gjøre. Ekstrainnsatsen er heller en bonus når det skjer, for jeg kan ikke tenke meg noe mer demotiverende enn "nå SKAL du gjøre dette i 45 minutter, basta bom". For andre er det stikk motsatt, og det er selvsagt helt greit. Finn ut hva slags mosjon som fenger nettopp deg. Det er mye forskjellig å velge mellom. Finn dine egne favorittvideoer som passer ditt nivå, og som du har det gøy med (kanskje ikke så gøy sånn helt i starten, da).

Om du bare klarer 10 minutter, så er det ikke et nederlag, men det er derimot fremgang når du neste gang klarer 12 minutter. Ikke bry deg om folk som rakker ned på treningsformen du har valgt. At det ikke er hardt nok, at du ikke bruker tunge nok vekter, etc. Å være i bevegelse, enten det er en liten gåtur eller 30 minutter med zumba er utelukkende positivt. Alle monner drar, og det eneste som er feil er å utføre belastende øvelser med gal teknikk - spesielt når det gjelder styrke. Der kan det være greit å lese seg opp (eller se videoer) om hvordan det utføres på en trygg måte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...