Gå til innhold

Kromtilskudd mot søtsug - bare tøys, eller virker det?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har noen testet å ta kromtilskudd mot søtsug og hatt effekt av det? Vurderer å prøve, men er litt skeptisk. Selv om placeboeffekt jo også er effekt... :fnise:

Anonymous poster hash: 62263...9d0
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det virker, hvis du tar nok. Fedon mener at normalvektige bør ta ta 2-300 mcg og overvektige 3-400 mcg. Jeg tar 4 tabletter som tilsvarer 400 mcg, reduserer når jeg har tatt en stund. Nettopp begynt igjen etter graviditet og amming

Anonymous poster hash: c7e56...55c

• Liker 1
Skrevet

For meg har krom aldri funket mot søtsug. Det som har hjulpet - veldig - var å få inn et skikkelig, variert, smakfullt kosthold med nok av alle næringsstoffer, ikke minst nok fett, og samtidig lavere sukkerinntak. Men uten å innbille meg at jeg aldri mer skal spise godteri  :rolleyes:

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

For meg funker det delvis. Jeg har fortsatt lyst på sjokolade/godteri, men i mindre grad enn før. Spiser også mindre sjokolade enn før, før kunne jeg spise en hel sjokoladeplate med en gang, nå spiser jeg litt, venter noen timer, spiser litt til... Og istedenfor en hel plate om dagen (noen ganger også flere plater om dagen) er det nå ca halvert, og bedre fordelt utover..

Kanskje jeg burde øke dosen av krom for å få enda bedre effekt? Usikker på hvilken styrke jeg tar.. Er det farlig å få i seg for mye?

Anonymous poster hash: 0da8d...7c5
AnonymBruker
Skrevet

For meg funker det delvis. Jeg har fortsatt lyst på sjokolade/godteri, men i mindre grad enn før. Spiser også mindre sjokolade enn før, før kunne jeg spise en hel sjokoladeplate med en gang, nå spiser jeg litt, venter noen timer, spiser litt til... Og istedenfor en hel plate om dagen (noen ganger også flere plater om dagen) er det nå ca halvert, og bedre fordelt utover..

Kanskje jeg burde øke dosen av krom for å få enda bedre effekt? Usikker på hvilken styrke jeg tar.. Er det farlig å få i seg for mye?

Anonymous poster hash: 0da8d...7c5

Det anbefalt er 100 mcg pr dag, men hvis du har for lite bør du ta større dose for å komme i pluss, for så å gradvis redusere når det hjelper. Jeg begynner som sagt på 4 tabletter nå, og reduserer om noen uker når kostholdet er mer stabilisert

Anonymous poster hash: c7e56...55c

• Liker 2
Skrevet

Det fungerer dersom lave kromnivåer er medvirkende til at du har søtsug i utgangspunktet. Det er ikke skadelig å prøve.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! Tenker jeg kjøper en pakke og tester det ut i noen måneder. Etter det jeg har lest er det liten fare forbundet med et eventuelt overskudd av krom.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg må være heldig og ha greie nivåer av krom, for jeg opplever aldri dette søtsuget alle snakker om. 

Anonymous poster hash: 002b9...d2f
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg må være heldig og ha greie nivåer av krom, for jeg opplever aldri dette søtsuget alle snakker om. 

Anonymous poster hash: 002b9...d2f

Gratulerer.

pokal-19613.jpg

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...