Gå til innhold

Hvordan avviser du noen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Selv har det faktisk variert litt. Men som oftest kutter jeg bare kontakten, noen ganger ganske tvert, og andre ganger har jeg bare latt det dø litt forsiktig ut, f.eks. færre og færre meldinger, kortere/unnvikende svar og slikt. Ikke verdens peneste måte å gjøre det på. :P Men nå har jeg ennå ikke hatt et veldig seriøst forhold da, tenker kanskje at det da liksom vil være bedre å være ærlig om man vil avslutte det på et slikt nivå.

De gangene jeg selv har blitt avvist har det også variert litt. Noen kutter bare kontakten, andre sier direkte at kjemien ikke stemmer og sånn. Synes egentlig begge måter er greie nok. Det som noen ganger har irritert meg litt, er de som blir ganske tvetydige, typ "Kan ikke nå til helgen, men er ledig neste!", "Ja, vi må treffes igjen!" og så hører man aldri noe igjen. :P Noe av det er kanskje bare usikkerhet på om man er interessert eller ikke, men littegrann irriterende syns jeg :P Derfor unngår jeg den selv.

Anonymous poster hash: c0a31...23f
Videoannonse
Annonse
Gjest Faerunpedia
Skrevet

Hvis jeg har truffet dem i virkeligheten sier jeg at du er hyggelig, men blabla kjemien er ikke riktig der osv.

Skrevet

Var en fyr jeg pratet mye med for et par mnd siden. Vi hadde møttes to ganger, og han oppførte seg nesten som om vi holdt på. Han var ganske kontrollerende og altfor klissete for min smak. Så jeg måtte til slutt si at "jeg holder på en måte på med en annen". Det sa jeg fordi det passet i situasjonen der og da (på snap btw), og det var typ delvis sant... Jeg var i alle fall ikke interessert i ham.

Trodde vi kom til å fremdeles være venner, men neeeeida, han kuttet kontakten helt.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sier rett ut at beklager det passer ikke helt for meg å involvere meg i noe nå, eller du er bra men jeg tror ikke det kan bli oss. Det syntes jeg alle fortjener i stedet for å påføre andre panikk, usikkerhet, analysering, overanalysering og stress. Det syntes jeg voksne folk kan ta hensyn til hverandre på.

Anonymous poster hash: 4be37...97a
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Eller om det er noen som bare prøver å sjekke meg opp (som jeg ikke dater) sier jeg bare Nei sorry til.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sier det som det er, ikke klar for noe ennå.

Anonymous poster hash: 8e4f8...1e9
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det har kommet til det punktet at vi vurderer noe seriøst, sier jeg at det var hyggelig å bli kjent, men jeg tror ikke vi passer sammen, eller jeg føler meg ikke klar for et forhold - det er som regel sant også.

Dersom vi bare har snakket litt over chat og ikke kjenner hverandre så godt, hender det at jeg bare kutter kontakten gradvis på samme måte som TS nevner. Vet det er feigt... men har møtt noen som ikke forstår hva "jeg er ikke interessert" betyr, spør og graver i det uendelige om hvorfor jeg ikke vil, hva som er galt og virker mer og mer desperate, og jeg er alltid redd for at det skal skje igjen... så da kutter jeg heller bare kontakten.

Anonymous poster hash: 6738d...97c
Skrevet

Jeg synes det er veldig vanskelig. Ignorering synes jeg er en feig oppførsel som ingen skulle trenge om å oppleve.

Sist gang var jeg så heldig at jeg kunne være ærlig og fortelle at jeg egentlig var forelsket i en annen jente og at det derfor ikke føltes riktig. Men det var ikke noe hyggelig uansett, særlig når det var tydelig at hun var ganske så interessert.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg har truffet dem i virkeligheten sier jeg at du er hyggelig, men blabla kjemien er ikke riktig der osv.

Jeg sier rett ut at beklager det passer ikke helt for meg å involvere meg i noe nå, eller du er bra men jeg tror ikke det kan bli oss. Det syntes jeg alle fortjener i stedet for å påføre andre panikk, usikkerhet, analysering, overanalysering og stress. Det syntes jeg voksne folk kan ta hensyn til hverandre på.

Hvis det har kommet til det punktet at vi vurderer noe seriøst, sier jeg at det var hyggelig å bli kjent, men jeg tror ikke vi passer sammen, eller jeg føler meg ikke klar for et forhold - det er som regel sant også.

Anonymous poster hash: 6738d...97c

Jeg synes det er veldig vanskelig. Ignorering synes jeg er en feig oppførsel som ingen skulle trenge om å oppleve.

Dette er riktige svar. Å avvise noen gjør alltid vondt for den som blir avvist, men hvilken måte vil du foretrekke hvis du var den som ble avvist? Raskt og smertefullt, eller langsomt og smertefullt? Selvfølgelig avhengig av relasjonen man har til den man må avvise på forhånd. Er forskjell på en kompis du må forholde deg til etterpå, og noen som tar kontakt via sukker/tinder etc. ....

Anonymous poster hash: 79421...be6

AnonymBruker
Skrevet

Helt enig. Jeg har datet mye det siste halve året, og etter å ha vært ute for en fyr som alltid svarte på meldinger, men aldri tok kontakt og som til slutt viste seg å ikke være interessert, så sier jeg det alltid rett ut hvis jeg ikke er interessert. Mye mer voksent og da tar man hensyn til den andre personen. Kjedelig å få forhåpninger og analysere masse, også vet den andre at han/hun ikke er interessert.

Anonymous poster hash: 68f93...9c5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sier det som det er, at jeg ikke har de rette følelsene, selv om jeg liker vedkommende.

Det å bare sakte men sikkert forsvinne, synes jeg er utrolig feigt, og dårlig gjort overfor en som er interessert i meg og som liker meg. Har aldri opplevd at noen ikke har godtatt et nei, selv om det sikkert er tøft når man har fått følelser. Jeg ville hatt svart samvittighet dersom jeg bare lot henne gå der og lure på hva som skjedde, og hvorfor jeg stakk uten et ord. Så liten vil jeg ikke være.

Anonymous poster hash: e4273...70f
Gjest Cartman
Skrevet

Synes du har skrevet et fornuftig innlegg TS. Teknikkene du nevner er gode nok.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...