Gå til innhold

Alle 3 datene avviste meg på samme måte. Hvorfor?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har datet 4 gutter over en periode på ca 1år. 3 av de har avvist meg etter en stund, mens han ene avviste jeg da han var totalt på bærtur.....

Men de 3 som avviste meg avviste meg på lik måte. De skrev alle en melding til meg etter vi hadde holdt på i alt fra 1mnd-2mnd. De skrev at de ikke var klar for å gå videre, ville ikke at jeg skulle "vente på han", at de hadde tenkt lenge på det. 

Men alle disse har sagt at de er klar for et forhold. Selvfølgelig kan det godt hende de ikke synes at vi var en god match, men jeg synes av og til det er dumt at de kamuflerer det med "det er ikke deg, det er meg".....

Hvorfor ikke si rett ut at de ikke har fått noen følelser og tror heller ikke at de vil få det eller at de føler at kjemien ikke stemmer? 

Men likevel lurer jeg på om det er noe jeg må gjøre for at gutter skal like meg? Jeg prøver å smile, le, slappe av, ta intiativ osv. Men mangler det noe? 

Anonymous poster hash: 92d85...23d
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Men likevel lurer jeg på om det er noe jeg må gjøre for at gutter skal like meg? Jeg prøver å smile, le, slappe av, ta intiativ osv. Men mangler det noe?

Om du prøver å gjøre disse tingene, altså at det ikke kommer naturlig fordi du slapper av sammen med datene dine eller synes de er morsomme, så kanskje de plukker opp at du virker noe påtatt og ikke er rett match?

Anonymous poster hash: 16706...03f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De prøver å gi deg nyheten på en måte de ser på som høflig eller forsiktig. Ser ikke noe problem der.

At du ikke har fått kjemi med de 4 guttene du har møtt er ikke rart. Hadde det vært så lett å finne noen man fikk følelser for, så hadde utroskap hoppet i været. Da hadde man møtt noen å falle for hver gang man gikk ut.

Ellers liker ulike gutter ulike ting. Bortsett fra å ha god selvtillit og en positiv holdning, så er det ikke så mye å gjøre.

Anonymous poster hash: 789e1...436
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Når du skriver "holdt på", hva betyr det? Hadde du sex med alle?

Ellers signerer jeg over at man ikke er en match med alle. Det er vanlig å date mange innen man finner den rette, og det er ingen rart eller unormalt ved måten du blir avvist på. Det er slik det stort sett er. 

Det er godt mulig det er noe ved deg som kan virke avtennende på menn - at du er kjedelig, selvsentrert, overfladisk, bitchy, ikke seksuelt spennende, oppmerksomhetssyk - ikke vet vi. Det er umulig å si uten å vite mer om deg eller få det fortalt av disse mennene. Men man tilbyr jo ikke slik kritikk ut av det blå med mindre man blir direkte spurt. 

Dersom de har sjekket deg opp og bedt deg på flere dater for så å avslutte ting tyder det nok på at det er noe ved personligheten din, ikke utseende. 

Anonymous poster hash: 1bbf5...33f
AnonymBruker
Skrevet

For en feig måte å dumpe noen på. Vil ikke at den parten andre skal vente på han. 

Anonymous poster hash: 346d5...f2c
AnonymBruker
Skrevet

Du går etter feil menn. 

Anonymous poster hash: 3e0b3...ccb
Gjest BoxingDay
Skrevet

Så det er feigt at gutta ikke sier fra når de ikke ønsker et forhold. Og det er også feil når de faktisk sier fra?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tolker det litt som at TS kjenner en del på avvisningen fra 3 forskjellige. Men sannsynligvis koker det nok bare ned til at dere ikke var en bra match. Du kan jo alltids prøve å få mer svar hvis det skulle skje igjen, men det er ikke alltid det er så lett å forklare. 

Tenk heller ikke at det er noe galt med deg, man må være seg selv når man dater, hvis ikke vil det aldri fungere i lengden.

Anonymous poster hash: c573b...44c
AnonymBruker
Skrevet

Så det er feigt at gutta ikke sier fra når de ikke ønsker et forhold. Og det er også feil når de faktisk sier fra?

Nei, det er feigt å avvise noen på den måten, type "det er ikke deg, det er meg", "jeg vil ikke at du skal vente på meg", "jeg fortjener ikke deg" etc. Det er latterlig og feigt. 

Skrevet

Nei, det er feigt å avvise noen på den måten, type "det er ikke deg, det er meg", "jeg vil ikke at du skal vente på meg", "jeg fortjener ikke deg" etc. Det er latterlig og feigt. 

Noen ganger er hvite løgner bedre enn sannheten.

Om alle skulle gått rundt og vært helt ærlige hverandre så hadde det vært mye konflikt, lidelse og krig skal jeg si deg.

• Liker 1
Skrevet (endret)
Hvorfor ikke si rett ut at de ikke har fått noen følelser og tror heller ikke at de vil få det eller at de føler at kjemien ikke stemmer? 

Det har jeg gjort. Tror ikke det var det snilleste å gjøre, uansett hvor forsiktig det ble sagt. Etter å ha holdt på i to måneder synes jeg SMS er en ganske kjip måte å avslutte det på, avhengig av hvor "kjærestete" man har vært, ellers skjønner jeg dem godt. Du skjønner jo at det de sier er at de ikke føler seg klar for noe forhold med deg, men jeg tror ikke du hadde følt deg noe bedre av å bli fortalt det rett ut. Snarere tvert imot.

Hvis du blir overrasket hver gang det skjer, tenker jeg at du kanskje ikke er veldig god til å lese andre mennesker. Det kan jo gjøre at du feiloppfatter ting, og skape gnisninger eller situasjoner som de oppfatter negativt. Det er jo litt rart at den ene parten tenker at alt er fint, mens den andre tenker at man ikke har noen fremtid. Er du veldig gira på et forhold? utifra det du skriver kan det virke litt sånn. Selv for gutter som egentlig også kunne tenke seg et forhold, kan jo det gjøre at du går litt fort frem, og at de tenker at det blir litt voldsomt.

Men stort sett er det vel bare kjemien som ikke er helt "der", og da må man nesten bare prøve igjen.

Endret av guttemann
Skrevet

Nei, det er feigt å avvise noen på den måten, type "det er ikke deg, det er meg", "jeg vil ikke at du skal vente på meg", "jeg fortjener ikke deg" etc. Det er latterlig og feigt.

Hvorfor det? Det er menn som har vært interessert i meg, som jeg av forskjellige årsaker ikke har falt for selv. Men det betyr da ikke at jeg ikke kan se at disse mennene er fantastiske fyrer som vil være drømmemannen for mange andre enn akkurat meg. Altså, det er ikke noe feil med dem, de er bare ikke for meg.

Jeg syns da ikke det er feigt å si det.

Skrevet (endret)

Det er helt legitimt å avvise noen slik. Det kommuniserer budskapet uten å såre. Enesten måten det sårer på er som et slag mot ego, ved at han ikke vil ha henne - og det er uunngåelig. Det er derfor den mest skånsomme metoden.

Min erfaring er at folk elsker å si ting som at "de vil ha et oppriktig svar", men kun i hypotetiske settinger. Dvs. der de er sure etter å ha blitt avvist, og vil finne feil ved motparten. I realiteten ville ikke et utfyllende svar fungert veldig bra.

Så i ste  det for å si "jeg er ikke klar for et forhold", kunne han sagt "jeg er interessert i et forhold men ikke med DEG fordi";

"du er lite spennende i sengen og ser ikke så bra ut naken"

"du er sosialt lite intelligent og det er kleint å introdusere deg for vennene mine da du fremstår helt   bak mål"

"du må skjerpe din persnlige hygiene"

"du ser grei nok ut, men jeg tror jeg greit kan få noen vakrere" 

"du er dritkjedelig å prate med og har ingen personlighet"

Jeg vil vedde en solid månedsinntekt på at dersom en fyr faktisk hadde kommet med ett av utsagnene over uoppfordret - som tross alt er reelle årsaker til at mange jenter blir dumpet etter en måned - så hadde han blitt årets drittsekk. Dette hadde kun gitt henne tilfredsstillelse på den måten at hun kunne tatt utsagnet videre til sine venninner og oppnådd kollektiv enighet om hvilken drittsekk han var og "hvor mye bedre hun har det uten ham". 

Det samme gjelder selvsagt menn og er hvorfor mange kvinner gir like vage unnskyldninger. Jeg har selv tatt stormen etter å ha sagt rett ut hva som var galt, og det var ingen god ide. Både pga. stresset det ga meg personlig men også fordi det ikke var fruktbart for ham selv på noen måte - han konkluderte naturligvis med at jeg tok feil. De fleste mennesker er ikke mottakelige for kritikk, i hvert fall ikke fra mennesker de har kjent en knapp måned.  

Endret av Neeli00
  • Liker 3
Gjest BoxingDay
Skrevet (endret)

Se svaret nedenfor.

Det er helt legitimt å avvise noen slik. Det kommuniserer budskapet uten å såre. Enesten måten det sårer på er som et slag mot ego, ved at han ikke vil ha henne - og det er uunngåelig. Det er derfor den mest skånsomme metoden.

Min erfaring er at folk elsker å si ting som at "de vil ha et oppriktig svar", men kun i hypotetiske settinger. Dvs. der de er sure etter å ha blitt avvist, og vil finne feil ved motparten. I realiteten ville ikke et utfyllende svar fungert veldig bra.

Så i ste  det for å si "jeg er ikke klar for et forhold", kunne han sagt "jeg er interessert i et forhold men ikke med DEG fordi";

"du er lite spennende i sengen og ser ikke så bra ut naken"

"du er sosialt lite intelligent og det er kleint å introdusere deg for vennene mine da du fremstår helt   bak mål"

"du må skjerpe din persnlige hygiene"

"du ser grei nok ut, men jeg tror jeg greit kan få noen vakrere" 

"du er dritkjedelig å prate med og har ingen personlighet"

De fleste mennesker er ikke mottakelige for kritikk, i hvert fall ikke fra mennesker de har kjent en knapp måned.  

Derfor.

Endret av BoxingDay

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...