Gå til innhold

Få vekk "hvite" hudormer på nesen, permanent?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke så store porer ellers på kroppen, men på nesen har jeg siden jeg ble tenåring hatt problemer med at porene "fyller seg opp" med skitt. Har prøvd strips, og å "dampe" ansiktet først og ta kaldt vann på etterpå,  men ingenting av dette hjelper i noen særlig grad. Dessuten føler jeg at hver gang jeg driver å klemmer på nesen så gjør jeg det bare verre, og da jeg var veldig ung så klarte jeg å ødelegge en pore og lage arr slik at det ser ut som en stor pore... 

Noen som har tips til hvordan jeg kan få vekk dette permanent? Altså jeg skjønner at jeg sannsynligvis alltid kommer til å ha store porer der, men er det mulig på noen måte å få vekk de "hvite", altså ikke sånne svarte, ormene som samler seg der? Noen som har gode erfaringer med noe annet enn det jeg har prøvd? 

Takker for seriøse tips fra noen som er interessert i å hjelpe.. :)

Anonymous poster hash: acbc0...06f
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg slet med dette i mange år selv og har flere store arr på nesa etter klemming og hard skrubbing.
Etter at jeg startet å smøre på sitronsaft 2-3 netter i uka - og lært meg at fuktighetskrem er viktig selvom man tror at tørr hud tørker ut urenheter, så har huden min blitt kjempe bra og porene trekt seg sammen! Nå trenger jeg ikke engang bruke pudder eller foundation for å dekke over hudormene.

Hudormer kommer av to grunner: For å få vekk skitt, og for å smøre huden med fuktighet. Så jo mere du tørker ut huden, eller skrubber og irriterer den, jo mere hudormer vil produseres. De hvite er mere ytterliggende enn de svarte og dermed mer fettholdige nettopp for å smøre huden. Finn derfor en god fuktighetskrem uten parfyme som du smører på renset annsikt hver morgen, da vil hudorm produksjonen synke drastisk fordi huden da ikke trenger å smøre seg selv :)

Anonymous poster hash: 40aca...b6a
AnonymBruker
Skrevet

Jeg slet med dette i mange år selv og har flere store arr på nesa etter klemming og hard skrubbing.

Etter at jeg startet å smøre på sitronsaft 2-3 netter i uka - og lært meg at fuktighetskrem er viktig selvom man tror at tørr hud tørker ut urenheter, så har huden min blitt kjempe bra og porene trekt seg sammen! Nå trenger jeg ikke engang bruke pudder eller foundation for å dekke over hudormene.

Hudormer kommer av to grunner: For å få vekk skitt, og for å smøre huden med fuktighet. Så jo mere du tørker ut huden, eller skrubber og irriterer den, jo mere hudormer vil produseres. De hvite er mere ytterliggende enn de svarte og dermed mer fettholdige nettopp for å smøre huden. Finn derfor en god fuktighetskrem uten parfyme som du smører på renset annsikt hver morgen, da vil hudorm produksjonen synke drastisk fordi huden da ikke trenger å smøre seg selv :)

Anonymous poster hash: 40aca...b6a

Åå, tusen takk for fanstastisk tips!! :) Skal prøve dette:)

Anonymous poster hash: 3d249...eda

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...