jordbær Skrevet 7. september 2004 #1 Del Skrevet 7. september 2004 I går hentet vi verdens nydeligste pusebebi Hun er bare ca 8 uker gammel. Jeg vet hun EGENTLIG er for ung til å bli tatt fra moren, men nå klarte jeg ikke å si nei.... :-? Uansett. Hun dier ikke lengre, sa hun vi fikk katten fra. Fikk beskjed om at hun spiste tørfôr type "babycat" og fikk vann + kattemelk i tillegg. Nå har jeg førsøkt ildermat fra sluis(ca samme innhold som kattunge/babycat-mat kjøpt på dyrebutikk), friskies kitten og Hill's sin kattungemat. Hun rører den ikke. (Står fremme hele tiden) Derimot er hun mer begeistret for leverpostei, kyllingkjøtt og våtfôr. Dette har vi bare gitt henne i små porsjoner hver gang og ikke så ofte, så hun burde ha blitt sulten og spist tørfôr innimellom. Nå vet jeg av erfaring at kattunger spiser ofte og lite - hele døgnet. Kan det være at hun holder på å bytte tenner og kanskje synes det er vondt å tygge tørfôr? Er det greit å la henne spise våtfôr til hun selv velger å spise tørfôr? Kan jo ikke sulte den lille jenta heller... Hun kaster seg over maten når vi gir henne noe annet enn tørfôr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eir Skrevet 7. september 2004 #2 Del Skrevet 7. september 2004 Katter bytter ikke tenner før de er 4-6 måneder, så det har neppe noe med det å gjøre. Sannsynligvis er det en kombinasjon av nytt for, nytt hjem og å være borte fra moren sin som gjør at hun furter litt. Helt normalt at det går ett par dager før de vil spise igjen da. Kattunger spise vanligvis ofte, men så lenge hun drikker nok vann synes jeg du kan vente iallfall tre dager før du blir bekymret. La maten stå framme hele tiden, så kan hun ta ting i sitt eget tempo. Katter kan være veldig trassige på dette med for, og det kan kanskje føler brutalt å sulte henne, men primærføden hennes bør være tørrfor, og det er lettest å ta det når hun fortsatt er liten og tilpasser seg lett. Gir man våtfor for ofte får man fort ett problem med en masete katt hver gang man åpner kjøleskapet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ^me^ (ikke logget på) Skrevet 8. september 2004 #3 Del Skrevet 8. september 2004 du kan gi henne våt mat en spesiell dag i uken? har du prøvd og våte ut tørrforet med vann? er enig med eir..har sikkert noe med at hun har komt til nye omgivelser, nye lukter og er uten mammaen sin.. bare ha mat og vann tigjengelig heletiden..(hvis du har mulighet til det) plasseringen på maten kan også bety noe..ikke plaser maten i nerheten av kattedoen feks.. det går nåkk bra snart! lykke til videre!kos dere sammen! ps. hun var kjempeherlig!!!gratulerer!! har selv ei lita pusejente på 4 måneder og en herrepus på 1 år.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 8. september 2004 Forfatter #4 Del Skrevet 8. september 2004 Takk for svar. Har alltid en skål med tørfôr og vann stående fremme. Hun spiser heller ikke tørfôr med vann, før jeg har hatt litt leverpostei på den. Får gi henne det fremover. Er vel ikke så farlig med rensing av tenner enda, iom at det kommer nye senere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå