Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ikke hvor mye dere totalt betaler inn, men hvor mye mindre blir boliglånet pr år? Lurer bare på hva som er vanlig.

Anonymous poster hash: f0768...3b1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ca 100.000 nedbetalt pr.år og lever godt ved siden av. Ønsker ikke og spinke og spare for og betale ned noe mer..

Skrevet

Jeg hadde en aldri så liten oppvåkning noen år tilbake og har de siste årene tatt meg skikkelig sammen.

Har nedbetalt gjennomsnitlig 220000,- i året de 3 siste årene. Målet er å være gjeldsfri innen jeg fyller 40:)

Med en rente som stadig synker og litt fintuning håper jeg å greie 240000,- i år, det hadde vært veldig gøy!

Gjest Wanda Maximoff
Skrevet

Hvis jeg følger nedbetalingsplanen (noe jeg ikke gjør) så minsker det med 30.000-40.000 i året! :) 

AnonymBruker
Skrevet

Avdrag på rundt 30.000kr. Har heller spart mye mer i fond de siste 6årene. Avkastningen der istedenfor og betale ned på lånet har vært latterlig. Pengene er tatt ut og kan betale ned huslånet å ha masse mer penger. Må jo være en utrolig dårlig investering av folk som betaler MYE ned på lånet i disse tider.

Anonymous poster hash: adc85...bad

• Liker 2
Skrevet

Mellom 20-30 000 kr.

Mvh Yvonne :heiajente:

AnonymBruker
Skrevet

Avdrag på rundt 30.000kr. Har heller spart mye mer i fond de siste 6årene. Avkastningen der istedenfor og betale ned på lånet har vært latterlig. Pengene er tatt ut og kan betale ned huslånet å ha masse mer penger. Må jo være en utrolig dårlig investering av folk som betaler MYE ned på lånet i disse tider.

Hvorfor det, egentlig? Det lønnet vel seg å betale ned mest mulig når renta er lav og ikke høy. Dvs det vil ta lengre tid med høy rente

Anonymous poster hash: bba57...7ed

• Liker 2
Skrevet

Har egentlig avdragsfritt, men betaler inn minst 2000 i mnd :)

AnonymBruker
Skrevet

120 - 130.000,- I dette tilfelle leier vi ut 2 hus

Anonymous poster hash: 82f1a...37d
AnonymBruker
Skrevet

Vi betaler forholdsvis mye fordi vi kan, så lånet krymper med ca 292 000kr hvert år

Anonymous poster hash: 9defe...c7f

Skrevet

I år blir det ca 70 000,-

AnonymBruker
Skrevet

Ca 220.000 pr år.

Anonymous poster hash: 16aa2...611

AnonymBruker
Skrevet

Fra http://www.aftenposten.no/okonomi/Lonner-det-seg-a-ha-boliglan-7881653.html

"Sparing kan lønne seg fremfor å nedbetale boliglånet, men kun hvis det du sparer i gir en bedre avkastning enn lånerenten.

Å putte pengene i banken vil ikke lønne seg i disse lavrentetider. En bolig nummer to eller langsiktig sparing i aksjemarkedet kan derimot få pengene til å yngle."

Anonymous poster hash: 50214...f88

• Liker 1
Skrevet

60 000-70 000 i året.

AnonymBruker
Skrevet

120.000,-

Anonymous poster hash: e18ee...52f
Skrevet

Må jo være en utrolig dårlig investering av folk som betaler MYE ned på lånet i disse tider.Anonymous poster hash: adc85...bad

Den som intet våger, intet vinner sies det. Jeg er bare for pinglete til å investere for lånte penger selv med denne lave renten. Når boliglånet er nedbetalt, blir saken derimot en annen:)

For min del er det snakk om hva som er mest betryggende, og akkurat nå er det deilig å se boliglånet forsvinne sakte men sikkert.

Når jeg først tok opp boliglån var renta over 10% og jeg mistet også jobben midlertidig, antar det satt en liten støkk i meg som fremdeles ligger der.

AnonymBruker
Skrevet

ca 50 000 nå, men blir 2-300 etterhvert.

Anonymous poster hash: f47ec...57e
AnonymBruker
Skrevet

90 000.- i året

Anonymous poster hash: cd45c...a51
Skrevet

Ca 300.000 i året

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...