AnonymBruker Skrevet 14. juli 2015 #1 Skrevet 14. juli 2015 Noen som har prøvd kakao i mikroen? Melk, sukker og kakaopulver? Anonymous poster hash: fd326...74f
Gjest Sunflower-Delight Skrevet 14. juli 2015 #2 Skrevet 14. juli 2015 (endret) Det går fint an, men sukker burde bli puttet oppi etterpå tror jeg. Du er nødt til å røre i sammen melk og kakao pulveret før du setter det inn i mikrobølge ovnen. Endret 14. juli 2015 av Sunflower-Delight
Sølvrosen Skrevet 14. juli 2015 #3 Skrevet 14. juli 2015 Kakao i mikro var det første jeg lærte å lage på kjøkkenet Bland 2ts sukker og 1ts kakao i en kopp. Ha i lit melk og rør ut alle klumpene. Ha i mer melk og rør. Varm den i mikroen på vanlig effekt i 1 min. Rør og nyt. Noen mikroer er svakere enn andre, da må den varmes i 1,5 min for å koke opp. Hvis du er usikker starter du med 1 min og sjekker. Husk å bruke kopp uten metalldekor og å ta skjeen ut. Jeg liker å halvere sukkermengden, doble kakaomengden og tilsette litt kanel eller kajenepepper. 1
Gjest Ennasus Skrevet 14. juli 2015 #4 Skrevet 14. juli 2015 Jadet går helt fint. Bare husk å ta den ut ofte for å røre ut klumpene og "kjøle" den ned så den ikke koker over
Arabella Skrevet 14. juli 2015 #5 Skrevet 14. juli 2015 Jadet går helt fint. Bare husk å ta den ut ofte for å røre ut klumpene og "kjøle" den ned så den ikke koker over Er det ikke lettvintere og raskere å koke kakao i en kjele på komfyren?
Gjest Ennasus Skrevet 14. juli 2015 #6 Skrevet 14. juli 2015 Er det ikke lettvintere og raskere å koke kakao i en kjele på komfyren? Noen syntes vel det. Blir mer oppvask da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå