AnonymBruker Skrevet 14. juli 2015 #1 Skrevet 14. juli 2015 Jeg har et utrolig irriterende problem.. Med en gang jeg går fra og gå til å jogge på mølla så får jeg hold. Det stopper ikke heller.. Har prøvd å gå lenge uten og spise før trening, og prøvd å ta en banan rett før. Men ingenting fungerer! Dette skjer hver gang på samme sted, og det har det gjort i flere måneder. Kan trene alt annet uten å få det, sykling, kappgang, andre automater som trener kondis.. Men med en gang jeg begynner å jogge skjer det! Er ikke syk eller noe sånt heller. Alt annet går strålende. Syntes det er utrolig merkelig, og ikke minst plagsomt .. Noen som vet råd?Anonymous poster hash: 798bc...e6c
missuvillig Skrevet 14. juli 2015 #2 Skrevet 14. juli 2015 Kan hende du bruker for trang tights eller joggebukse? Opplevde det samme når tightsen var for stram :o
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2015 #3 Skrevet 14. juli 2015 Kan hende du bruker for trang tights eller joggebukse? Opplevde det samme når tightsen var for stram :o Hmm.. Ja, bruker som regel litt trang tights! Får prøve noe annet neste gang å se om det hjelper. Verdt et forsøk hvertfall! Takk Anonymous poster hash: 798bc...e6c
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2015 #4 Skrevet 14. juli 2015 Varm opp i rask gange, deretter tøyer du brystmuskulaturen din godt. Anonymous poster hash: 5a205...8a0
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2015 #5 Skrevet 14. juli 2015 Puster du riktig? Jeg får alltid hold om jeg ikke fokuserer på å puste rolig og kontrollert når jeg jogger.Anonymous poster hash: 94971...c31
^^Belle^^ Skrevet 15. juli 2015 #6 Skrevet 15. juli 2015 Jeg har samme problem. For meg er det en kombinasjon av mat, pust og for trange klær. Av mat har jeg funnet ut at det bør gå minst 4 timer siden jeg spiste sist, helst mer. Jeg må også fokusere veldig på å puste rolig og helt ned i magen. For stramme treningstopper var en faktor tiø at jeg ikke klarte riktig pusting.
Wiggins Skrevet 15. juli 2015 #7 Skrevet 15. juli 2015 Puster du riktig? Jeg får alltid hold om jeg ikke fokuserer på å puste rolig og kontrollert når jeg jogger.Anonymous poster hash: 94971...c31 Jeg drev med jogging i mange år, men fikk omtrent alltid hold de første 4-5 kilometerne av turen. Siste halvdel kjente jeg stort sett ikke noe til holdproblemet. Jeg leste et eller annet sted at det kunne hjelpe å puste kontrollert og rolig, og det hjalp da litt hvis jeg pustet veldig unaturlig; jeg pustet inn og så pustet jeg mye mer ut enn det som føles naturlig. Da får man imidlertid ikke nok oksygen til å holde intensiteten oppe, så farta måtte ned. Det er tvilsomt om det er hvor stram løpetightsen er som forårsaker dette, men det kan være verdt et forsøk. Jeg tror heller at noen mennesker rett og slett lettere får hold enn andre. Jeg gikk for mange år siden over til å trene sykling (og langrenn om vinteren). Da kan jeg spise fullt måltid en halvtime før jeg legger i vei, og får aldri hold. Jeg tror det er ristebevegelsen i jogging som gjør at man får hold. TS: Som sagt tror jeg rett og slett sånne som deg og meg lettere får hold enn andre, og at det ikke er så mye å gjøre noe med. Du får avgjøre hvor lenge du skal prøve forskjellige ting og se om det hjelper. Selv har jeg ikke angret på at jeg gikk over til sykling. Man må riktignok holde på mye lenger for å få samme treningseffekt, men så kan man også variere runden i mye større grad. Det koster mer for en brukbar racersykkel enn for et par gode joggesko, det er så, men skal du bare ha en treningsracer i aluminium får du en brukbar en helt ned i 7-8000, som f. eks. denne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå