Gå til innhold

PFC LadyComp, pessar og sæddrepende middel

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Prøver å leve så rent som mulig, og jeg fikk i tillegg vite av legen i dag at jeg har en overproduksjon av østrogen, og muligens candida, pga. p-piller. Jeg har sjansen for å få blodpropp pga. dette når som helst. Jeg har da kommet fram til at jeg vil prøve PFC LadyComp og ha pessar på røde og gule dager. Noen tanker/erfaringer rundt dette?

I tillegg lurer jeg på om jeg får kjøpt sæddrepende middel/krem på apoteket eller i Norge i det hele tatt? Finnes det noe økologisk merke, evnt.?

Har noen erfaringer med pessar? Noen spesielle pro/con? Har hørt at gutten merker pessaret - stemmer dette?

Og sist, men ikke minst: Er det bare å slutte på p-pilla. Ikke begynne etter et endt brett f.eks.?

Takk for alle svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke svar på mye av det du spør om, men ppilla kan du kutte ut når du vil. Jeg tar ppiller slik at jeg hopper over mens to ganger og så får mensen etter siste brettet, men hvis jeg kjenner kroppen ikke er helt enig, eller at det passer seg bedre så hopper jeg av pillene midt i brettet og får mensen. Går ut i fra at det blir det samme for deg, bare at du ikke fortsetter på pillene etterpå. Men hvis du har en fast syklus du følger og ønsker å følge den så burde du kanskje vente til slutten av brettet?

Skrevet

Både p-stav, p-ring og hormonspiral er mye mildere enn p-piller. Kobberspiral er helt uten hormoner. Alle gir god sikkerhet,i motsetning til røde dager. Så å hoppe rett på et sånt eggløsningsopplegg uten å prøve alternativene først virker ganske ekstremt, med mindre det egentlig er helt OK at du plutselig blir gravid. Det største minuset med pessar er sikkerheten. Den er riktignok bedre enn råde dager basert på eggløsningsmåling, men kan ikke måle seg med f.eks. kondom, som er et langt bedre valg.

AnonymBruker
Skrevet

Det selges dessverre ikke sæddrepende krem på apotek i Norge lenger, og jeg kan ikke tenke meg at man får det i andre butikker. Kanskje mulig å bestille fra utenlandske nettbutikker?

Noen økologisk variant må du nok se langt etter, sæddrepende stoffer er sterke kjemikalier som er syntetisk fremstilt.

Anonymous poster hash: 5f39a...887

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...