L@dy Skrevet 7. september 2004 #1 Skrevet 7. september 2004 Noen som har peiling på Olympus digital kamera? Står 3.2 megapixel 300 digital på det. Jeg har satt inn en xD-picture kort, og jeg trodde dette var minnekort til kamera, sånn at en kan lagre mange bilder. Men når jeg åpner opp, så står det tallet 20 som skal være antall bilder en har tilgjengelig. Noe jeg har misforstått her kanskje. Joda, har lest i brusanvisningen...men det er ikke alltid en blir særlig klokere av det. :-?
Gjest Lea Skrevet 7. september 2004 #2 Skrevet 7. september 2004 Hvis kortet fulgte med kameraet, så er det meget mulig at det har liten kapasitet. Kjøp et større kort, så får du plass til flere bilder. Mest sannsynlig kan du også velge oppløsningen på bildene. God oppløsning = ferre bilder får plass på kortet.
L@dy Skrevet 7. september 2004 Forfatter #3 Skrevet 7. september 2004 Ja, kortet fulgte med kamera. Men kan være som du sier at jeg kan endre oppløsningen på bildene. Får ta en ekstra titt i en av de mange bruksanvisningene som fulgte med. :-? Eller ta med en tur innom en fotobutikk..heheh
Gjest Lea Skrevet 7. september 2004 #4 Skrevet 7. september 2004 Uansett: Kjøp et ekstra kort til kameraet. Veldig kjedelig når kortet blir fullt og du gjerne skulle tatt flere bilder. Tegner med at det er et 8mb-kort som følger med kameraet? Det er altfor lite.
L@dy Skrevet 7. september 2004 Forfatter #5 Skrevet 7. september 2004 Er usikker på om det er et 8mb-kort. Men det står som du sa at antall bilder avhenger av den valgte oppløsningen. Så nå får jeg finne ut hvordan jeg kan endre den. Blir nok nødt og kjøpe ekstra minnekort til kamera, noe av morroa med digital kamera blir jo borte om en ikke kan lagre mer enn 20-30 bilder.
Grooo Skrevet 8. september 2004 #6 Skrevet 8. september 2004 Hvis du tar ut kortet så står det garantert på kortet hvor stort det er. Tipper det er 8 eller 16 mb, er gjerne det som følger med.
Gjest Admin'C Skrevet 8. september 2004 #7 Skrevet 8. september 2004 da er det vel greit å oppgradere til 128mb eller 256mb
Gjest Anonymous Skrevet 8. september 2004 #8 Skrevet 8. september 2004 Hvis du tar ut kortet så står det garantert på kortet hvor stort det er. Tipper det er 8 eller 16 mb' date=' er gjerne det som følger med.[/quote'] Heheheh...det var smart. -L@dy-
Kelsey Skrevet 9. september 2004 #9 Skrevet 9. september 2004 Det er ikke lurt å endre på oppløsningen. Hvis den blir for dårlig får du problemer med å få bra bilder
Gjest Lea Skrevet 9. september 2004 #10 Skrevet 9. september 2004 Oppløsningen kan endres etter hva man skal bruke bildene til. Jeg bruker lav oppløsning på bilder som kun skal ligge på PC-en eller på nett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå