Gå til innhold

overvektig - har ikke tid til å trene

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har i flere år vært 10-15 kg overvektig, prøver å spise sunt men får ikke tid til å trene. Føler dette er en stor grunn til at jeg ikke går ned i vekt. Jeg har ikke sjans til å trene om morgenen pga 3 barn som skal vekkes, stelles og leveres i barnehage og på sfo. Må isåfall være ferdig trent innen 06.00 for å rekke dusjing, levering i bhg osv. Er hjemme ca 16.30, ferdig med å spise middag 17-17.30. Så er det husarbeid, fotballtrening og fritidsaktiviteter for ungene, leksehjelp, kveldsmat og legging. Mannen min trener fra 20.00 til 22.00 hver dag I ukedagene og fra 16.00-18.00 i helgene. Resten av helgene går stort sett med til fotballcuper, husarbeid, familiebesøk etc. Noen som har noen tips til hvordan jeg kan få presset inn litt trening uten at det går utover familien?!? Er skikkelig deprimert pga overvekt og dårlig form og merker formen begynner å gå utover helsa også...

Anonymous poster hash: 57953...001

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig med forrige innlegg. Hvis mannen din har tid til å trene hver eneste dag mens du ikke har det, er det noe rivruskende galt! Hadde aldri i verden funnet meg i det! Hva med at dere bytter i hvert fall 2-3 kvelder i uken, slik at han gjør husarbeid/kjører barna hit og dit, mens du trener?

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Du må ikke trene for å gå ned - trening er sunt for kroppen og gir deg mulighet til å enten gå ned mer effektivt eller spise litt mer, men vektnedgang er i totalen kun kaloriunderskudd og dette oppnår du ved å innta mindre kalorier. 

Anonymous poster hash: 4fbd6...837
  • Liker 24
AnonymBruker
Skrevet

Siste innlegg: jeg vet det, men vet at trening gir meg mer energi, og gjør det lettere å spise sunt. Nå bruker jeg nok ofte mat/sukker for å holde energinivået oppe for å komme meg igjennom en travel hverdag, og det bremser vektnedgsngen. Klarer ikke å kutte mer i kalorier, da går jeg helt i kjelleren...

AnonymBruker
Skrevet

Dere får gjøre det sånn at mannen din får 1 time, og du får 1 da. 

Han fra 20:00-21:00 og du fra 21:00-22:00

Anonymous poster hash: 7b237...080
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Som de andre sier her, da får dere bytte.

Ellers bør du se på om du kan benytte tiden mens barna er på fotballtrening eller lignende til å få inn en treningsøkt.

Anonymous poster hash: ed86d...c9a
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes som de andre, at det er en feil fordeling av tidsbruk her, når mannen din trener 2 timer hver dag, og du aldri får muligheten til å gjøre noe for deg selv, men det er opp til dere hvordan dere gjør det.

Jeg ser du har fått mange gode tips her, og det finnes mange løsninger.

Jeg er tilhenger av å multitaske, få inn noen minutter her og der mens jeg gjør andre ting.

Noen knebøy mens jeg pusser tennene, armhevinger mot kjøkkenbenken mens jeg lager middag, noen spensthopp før dusjen om morgenen osv, marsjere på stedet mens jeg smører matpakke, utfall mens jeg gikk fra kontoret til kopirommet osv.

Det er mye man kan gjøre for å få litt ekstra aktivitet i løpet av en dag, det er bare fantasien som stopper oss. :)

Men vedrørende at trening gir energi.  Veldig mange erfarer at det tar lang tid før de kommer dit, og noen kommer ikke dit i det hele tatt, men trening er viktig for helsen uansett. :)

Anonymous poster hash: 7429d...c49
AnonymBruker
Skrevet

Er det noen spesiell grunn til at mannen din trener to timer hver eneste dag? Om det ikke er en spesielt god grunn for det, synes jeg han kan trene annenhver dag, så kan du få trene annenhver dag. Det er ikke rettferdig at han skal ha to timer hver eneste dag til seg selv, men du får noen minutter her og der.. 

Anonymous poster hash: 426eb...7dd
  • Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Nei mannen trener hver dag fordi han syns det er kjekt og viktig å være i god form. Han kommer neppe til å gå med på å kutte ned på trening så må rett og slett finne andre løsninger.

AnonymBruker
Skrevet

Nei mannen trener hver dag fordi han syns det er kjekt og viktig å være i god form. Han kommer neppe til å gå med på å kutte ned på trening så må rett og slett finne andre løsninger.

Wow! Nei, altså ... bare wow!

Anonymous poster hash: ed86d...c9a

• Liker 41
AnonymBruker
Skrevet

Skriv en liste over hva slasken din skal gjøre av husarbeid og ta deg tid til trening 2-3 timer i uka. Er det en mulighet for at du kan sykle til jobb, eller er det for langt? Kanskje ta bussen et stykke og sykle resten?

Hvis ingenting går, får du kjøpe deg et sånn treningsapparrat på tv-shop, der man bare trenger ti minutter hver dag. Ikke at jeg kan gå god for det, akkurat.

Anonymous poster hash: f6be5...ee7
  • Liker 5
Skrevet

Nei mannen trener hver dag fordi han syns det er kjekt og viktig å være i god form. Han kommer neppe til å gå med på å kutte ned på trening så må rett og slett finne andre løsninger.Anonymous poster hash: 57953...001

Få deg ryggrad! Han har da ikke mer rett til trening og egentid enn deg.

I verste fall for han da være enig om å investere i et hjemmegym til deg med f.eks egen tredemølle etc.

• Liker 21
Skrevet

For en sympatisk mann du har... Løsningen er rett og slett at han trener mindre, slik at du får mulighet til å trene!! Enig med ab oppforbi. Lag en liste av ting han skal gjøre hjemme, da får han jo heller ikke tid til sin daglige trening :)

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Det burde være i hans interesse at du kan trene litt også.

I alle fall for barnas del.

Det er jo ikke bare snakk om vekt her, men helse.

Anonymous poster hash: 7429d...c49

• Liker 1
Skrevet (endret)

Dump han. Så kjøp deg en kettlebell kule og bodypump sett å tren hjemme

Endret av WubWub
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Tren etter 22.00, eller kjør enkel middag noen dager i uken slik at du frigjør tid der, eller spis på vei fra jobben. Gitt at du som regel er ferdig på jobb 16.30 så jobber du ikke så lange dager, så da klarer du alltids å skvise inn noen økter :)

Mannen din bør også hjelpe til, foreslå at dere trener en god time hver. Han kan jo også ha leksehjelp noen dager slik at du heller da kan bruke tiden på trening. 

Anonymous poster hash: 0ecac...147
  • Liker 1
Skrevet

Ikke se på trening som TRENING, men se på det som aktive minutter - ta trappa (ALLTID), gå av bussen et stopp før du skal, ta noen jumping jacks eller knebøy når du venter osv. Se på barnas treningstid som din treningstid. Gå på stedet, gå opp og ned trapper osv. Husk å sette av tid til deg selv og leve! Det er nå du lever. Lykke til :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Når du skal få tid? Vel, du sitter jo på KG og skriver. Just saying ...

Anonymous poster hash: f383e...c32
  • Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...