Gå til innhold

Gamle fotografier, nye rammer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har noen familiefotografier fra mellom ca 1930 og begynnelsen på 1960-tallet. De er i originalrammer, men jeg synes ikke rammene er så veldig fine. Jeg har lyst til å ha dem på veggen og lurer litt på å bytte ut rammene. Er dette dumt? Eller vil det bli finere hvis de har like rammer? Jeg tenker på helt enkle sorte eller hvite rammer. Noen ideer?

Anonymous poster hash: f5569...230
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg tenker at det er viktigere at du har noen rammer du liker, så du henger dem opp. Og får nytte og glede av dem, i stedet for at de skal ligge og støve i originalrammene sine. :)

Endret av LempikasPromise
Skrevet

Helt enkle sorte rammer blir sikkert veldig bra til gamle bilder. (Jeg liker ikke hvite rammer, men det er kanskje fint det også) Dersom du heller finner ut at du vil ha rammer som ser ut som om de er like gamle som bildene kan du gå i bruktbutikker. Der har de ofte mange fine rammer.

Skrevet

Dersom du vil bevare bildene over tid, bør du sørge for at det er syrefritt papir rundt rammen eller bakgrunnen og at glasset stanser UV stråling slik at bildet ikke blekner.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, gamle bilder i nye rammer blir stilig! Enkle svarte rammer blir nok kjempebra. 

Anonymous poster hash: 2e8a2...025

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...