AnonymBruker Skrevet 13. juli 2015 #1 Skrevet 13. juli 2015 Jeg vet at det egentlig ikke lønner seg. Vurderer å kjøpe bil til rundt 50,000 kroner, og har ikke pengene. Hvor sannsynlig er det at jeg får lån? Har per dags dato 1 670 000 i boliglån (bolig har takst på 2 350 000, studielån (450) og inntekt på 520 000 (560 000 fra desember). Tror dere jeg får det? Anonymous poster hash: 2c8e8...4c4
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2015 #2 Skrevet 13. juli 2015 Det er det folk gjør.om du får lån aner jeg ikkeAnonymous poster hash: 79ed3...9d3
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2015 #3 Skrevet 14. juli 2015 Trenger du bilen umiddelbart? Hvis du kan vente litt så anbefaler jeg deg å forsøke å spare opp så mye som mulig av de ca. 50 000. Om du baker billånet inn i boliglånet så vil du betale på bilen veldig lenge, og har samtidig redusert mulighetene til å ta ekstra lån på leiligheten for å pusse opp eller korrigere akutte problemer. Anonymous poster hash: 5b9ae...2ed
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2015 #4 Skrevet 14. juli 2015 Det kan du helt fint gjøre hvis du føler at du har råd til å betale på mer lån. Det er ikke uvanlig å gjøre det, men jeg tror samboer som kjøpte bil i 2002 betaler på sin enda. Så det blir litt evighetsprosjekt. Jeg valgte å kjøpe ny bil med pant i bil (la være å bake den inn i lånet vårt), og da må den betales ned over fem år. Føles veldig godt å bli ferdig med det såpass fort, og nå har den fortsatt høyere verdi enn jeg sitter igjen med av lån ett år før det er innfridd. Riktignok ganske dyrt per måned, men denne var jo ny. Men du har jo også temmelig høy inntekt, så det kan lønne seg å spare i stedet? Vil du ikke kunne spare opp dette på ganske kort tid? Anonymous poster hash: 44f40...844
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2015 #5 Skrevet 14. juli 2015 Det kan du helt fint gjøre hvis du føler at du har råd til å betale på mer lån. Det er ikke uvanlig å gjøre det, men jeg tror samboer som kjøpte bil i 2002 betaler på sin enda. Så det blir litt evighetsprosjekt. Jeg valgte å kjøpe ny bil med pant i bil (la være å bake den inn i lånet vårt), og da må den betales ned over fem år. Føles veldig godt å bli ferdig med det såpass fort, og nå har den fortsatt høyere verdi enn jeg sitter igjen med av lån ett år før det er innfridd. Riktignok ganske dyrt per måned, men denne var jo ny. Men du har jo også temmelig høy inntekt, så det kan lønne seg å spare i stedet? Vil du ikke kunne spare opp dette på ganske kort tid? Anonymous poster hash: 44f40...844 Om man først skal ha lån for å kjøpe bil og har mulighet for det lønner det seg jo å få det innni boliglånet. Men selvfølgelig må man jo da betale ned dette ekstralånet ned like fort som man ville betalt ned et ordinært billån. Hvis man bare fortsetter å betale ned boliglånet like sakte som man gjorde før man ka til lån for bil i det så vil det selvfølgelig ikke lønne seg.Anonymous poster hash: 3b7c7...070 1
Glitnir Skrevet 14. juli 2015 #6 Skrevet 14. juli 2015 Om man først skal ha lån for å kjøpe bil og har mulighet for det lønner det seg jo å få det innni boliglånet. Men selvfølgelig må man jo da betale ned dette ekstralånet ned like fort som man ville betalt ned et ordinært billån. Hvis man bare fortsetter å betale ned boliglånet like sakte som man gjorde før man ka til lån for bil i det så vil det selvfølgelig ikke lønne seg.Anonymous poster hash: 3b7c7...070 Støtter denne! Boliglån er billigere (med mindre du får lån med knallrente hos bilforhandler, men det krever vanligvis at du kjøper ny bil), men da må du selvsagt betale ned tilsvarende mer/raskere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå