Gå til innhold

Noen med solarium hjemme?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Vi vurderer å kjøpe et brukt solarium til å ha hjemme, er det noen som vet om det går på vanlig strøm? Synes dere det er verdt det? :)

Anonymous poster hash: dfc0b...eab

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det vi har går på vanlig strøm. :)

Anonymous poster hash: 1d2a2...0c9

AnonymBruker
Skrevet

Kan jeg spørre hvorfor? Tar du mye sol? Har vurdert det samme, men funnet ut at jeg absolutt ikke sparer noen ting, går heller mye mere penger på å ha ett hjemme.

Anonymous poster hash: ad116...73d

AnonymBruker
Skrevet

Kan jeg spørre hvorfor? Tar du mye sol? Har vurdert det samme, men funnet ut at jeg absolutt ikke sparer noen ting, går heller mye mere penger på å ha ett hjemme.

Vi ligger veldig landlig til så å kjøre for å ta sol er veldig langt, og når vi har tilbud om et billig solarium og mer en nok plass vil det nok spares mye på drivstoff hvertfall. :) Planen er å legge 50kr i en boks hver gang vi bruker det, for å betale for strømmen :P

AnonymBruker
Skrevet

Vi ligger veldig landlig til så å kjøre for å ta sol er veldig langt, og når vi har tilbud om et billig solarium og mer en nok plass vil det nok spares mye på drivstoff hvertfall. :) Planen er å legge 50kr i en boks hver gang vi bruker det, for å betale for strømmen :P

Ah, da skjønner jeg :) Bor midt i byen selv, blir ingen poster å spare på for meg :P

AnonymBruker
Skrevet

Ah, da skjønner jeg :) Bor midt i byen selv, blir ingen poster å spare på for meg :P

Hehe, nei kanskje ikke :P

Skrevet

Jeg har i grunnen null peiling på solarium, hvor sterke de bør være og hvor lenge man oppholder seg der. Men, ser av linken under (første jeg fant når jeg søkte) at den drøyeste modellen trekker ca 8kw (8000watt). Bruker du den i en time holder det å sette av 10 kr og vel så det. En ting er dog at du ganske sikkert må få oppgradert strømkursen om du skulle velge et slikt monster.

http://www.norsksolariumservice.no/solarium.html

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye koster et bra solarium? Men 10 kr per time i forbruk, og flere til å bruke det, skal det være ekstremt dyrt for ikke å lønne seg.

Anonymous poster hash: 8ccf6...599

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye koster et bra solarium? Men 10 kr per time i forbruk, og flere til å bruke det, skal det være ekstremt dyrt for ikke å lønne seg.

Anonymous poster hash: 8ccf6...599

Det varierer men alt fra 120 000 til 350 000 har jeg sett. I tilegg må man bytte solrør gjevnlig, aner ikke hvor mange det er, men de koster fra 50kr til over 1000kr pr stk. Ansikts-solrør er enda dyrere.

AnonymBruker
Skrevet

Det varierer men alt fra 120 000 til 350 000 har jeg sett. I tilegg må man bytte solrør gjevnlig, aner ikke hvor mange det er, men de koster fra 50kr til over 1000kr pr stk. Ansikts-solrør er enda dyrere. Anonymous poster hash: ad116...73d

Regner med TS skal kjøpe ett brukt, renovert ett. Wolf 72 ligger på 14000,-

Kobler man ut ekstrarørene kan det vissnok brukes på vanlig 16 amp kurs :)

http://m.finn.no/bap/webstore/ad.html?finnkode=55904762&condition=4&q=utstyr&sort=0&location=1.20012.20197&location=0.20012&ref=fas

Anonymous poster hash: 20f45...dc8

AnonymBruker
Skrevet

Regner med TS skal kjøpe ett brukt, renovert ett. Wolf 72 ligger på 14000,-

Kobler man ut ekstrarørene kan det vissnok brukes på vanlig 16 amp kurs :)

http://m.finn.no/bap/webstore/ad.html?finnkode=55904762&condition=4&q=utstyr&sort=0&location=1.20012.20197&location=0.20012&ref=fas

Anonymous poster hash: 20f45...dc8

Ja, det er et gammelt brukt et :) og et Wolff faktisk, men til mye lavere pris faktisk (og er antageligvis 100 år eldre) 

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan har du tenkt å kvalitetssikre deg?

Mtp strålingen rørene avgir og kreftfaren

Anonymous poster hash: 4885f...e6d
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan har du tenkt å kvalitetssikre deg?

Mtp strålingen rørene avgir og kreftfaren

Altså ærlig talt strålingsfare er det uansett om vi gjør det hjemme eller på Brun og Blid.. Det blir ikke mer brukt nå enn hva vi hadde fått hvis vi hadde tatt det på Brun og Blid. En gang i måneden er nok noe vi tåler, og hvis ikke, så nei vell, mye annet som er verre. 

Skrevet

Jeg vokste opp med solarium hjemme, og det ble veldig sjelden. Samme gjaldt for venninner med solarium. (Det var ikke aldersgrense den gangen, men jeg tenker hovedsakelig på foreldrene)

Men det med rørene var det som var mest slit husker jeg. Det ble for dyrt og mye slit å holde på å skifte de, og ingen vits i å sole seg heller hvis man ikke hadde byttet på en stund. Dessuten tar de jo plass, og er tunge å håndtere. Jeg hadde ikke giddet, hvis det bare var for å ta sol en gang i blant. For de som tar sol hele tiden, og liker den solariumsbrune fargen, derimot. For de må det være ideelt. (Bodybuildere kanskje?)  :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Solarium er da helt ut!?!

Det er kreftfremkallende.

Man blir ekstremt rynkete g det er umoderne å være bruk året rundt,

Anonymous poster hash: 454f6...c54

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Brun

AnonymBruker
Skrevet

Noen som driver med dette ennå?

Husk detter dyrt å bytte rør.

Anonymous poster hash: d1b66...083

AnonymBruker
Skrevet

Altså ærlig talt strålingsfare er det uansett om vi gjør det hjemme eller på Brun og Blid.. Det blir ikke mer brukt nå enn hva vi hadde fått hvis vi hadde tatt det på Brun og Blid. En gang i måneden er nok noe vi tåler, og hvis ikke, så nei vell, mye annet som er verre. 

Ja, det blir det samme. Men rørene på offentlige solarium blir kvalitetssikret og de sørger for de er av kvalitet og ikke avgir for mye stråling. (Selv om all stråling av solarium er, mindre bra)

Hvordan har du tenkt å kvalitetssikre rørene? De må testes og du må sørge for de avgir stabil stråling over hele lysrøret etc.

AnonymBruker
Skrevet

Solarium er da helt ut!?!

Det er kreftfremkallende.

Man blir ekstremt rynkete g det er umoderne å være bruk året rundt,

Tror ikke disse tingene betyr så mye for de som på død og liv skal være brunest mulig året rundt.

Det er først når kreften eller rynkene er et faktum de angrer, dessverre.

Sammen med Australia er jo Norge på topp når det gjelder aktuell kreft. Det vitner om dårlig kunnskap og lite respekt. Australia har heldigvis begynt å snu. Der er det in å ikke være så brun. :)

Anonymous poster hash: b033b...1f3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...